پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها از مهمترین عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل ازتصادفات رانندگی محسوب می‌شود.
شعارسال: سیدعلی حاج سیدعلیخانی؛ مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت:هرگونه ساخت و ساز در حریم ۱۰۰ متری جاده‌ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان است.

وی با بیان اینکه محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور‌ها از عوامل رکود توسعه در شهر‌ها است، افزود: حفظ و نگهداری از راه‌ها و ابنیه‌های موجود از وظایف ذاتی راهداری است.

سیدعلیخانی تصریح کرد: مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از و ظایف متولیان راه هاست و با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح جاده ای، بلافاصله بعد از مشاهده شدن یا گزارش ساخت و ساز‌های غیر مجاز، این اداره کل با جدیت نسبت به تخریب بنا‌ها اقدام می‌کنند.

حاج سیدعلی خانی اظهارداشت: درصورت مشاهده تخلفات مذکور با استناد به ماده ۱۷ قانون اصلاح ایمنی راه‌ها مصوب ۱۳۷۹، این اداره کل به کمک دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی و با استفاده از ادوات مکانیکی و راهداری، این ساخت و ساز‌های غیرمجاز را تخریب می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ضمن هشدار به کلیه افراد متخلف و فرصت طلبی که به هر نحوی در صدد تصرف و تجاوز به حریم راه‌ها هستند بیان داشت: این اداره کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی ذیربط باجدیت با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی مقابله می‌کند و این گونه تصرفات و ساخت و ساز‌ها در هر مرحله‌ای که باشند قطعا تخریب میی شوند. چرا که تجاوز به حریم راه‌ها تجاوز به حقوق و حریم عموم مردم است.

همچنین هادی برجسته؛ کارشناس حوزه ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیش از ده‌ها مورد تخریب در سال ۹۶ صورت گرفته و بیش از ۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیزدر استان وجود دارد که بایستی تخریب شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از سوانح جاده‌ای به علت ساخت و ساز‌های غیرمجاز حریم راه‌ها اتفاق می‌افتد افزود: کوه نویسی، تپه نویسی و دیوارنویسی در حاشیه راه‌ها از مواردی هستند که باعث حواس پرتی راننده و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز و موافقت اصولی توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، برای ساخت‌وساز‌های محدوده ۱۰۰ متری جاده‌ها در شرایط خیلی خاص، گفت: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوزبرای احداث تاسیسات در حریم راه‌ها کند، چرا که منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

برجسته یادآور شد: متقاضیان ساخت و ساز‌های خارج از حریم بایستی برای کسب مجوز و تکمیل پرونده به ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها مراجعه کنند و مسافران نیز در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ اطلاع دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر: 6628246 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
جالبیش اینه که ما در بهترین شرایط پی به اشتباهاتمون می بریم! ینی اینکه بخوایم کاری کنیم تا این اشتباه رو اصلاح کنیم برای ایرانی جماعت شبیه یه رویاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین