پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
کارآفرین خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ با اولین پس‌انداز حقوق سربازی‌ام که ۸۰۰ هزار تومان بود کار را شروع کردم، گفت: اکنون سرمایه‌ام به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

شعارسال: سال‌هاست که با بالا و پایین رفتن قیمت نفت و مطرح بودن بحث تحریم‌ها، وابستگی به نفت بلای جان اقتصاد ایران شده است اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند نقطه مقابل وابستگی به نفت، کارآفرینی و اشتغال است.

یکی از موضوعات در بخش اشتغال و بازار کار فارغ‌التحصیلانی هستند که پس از فراغت از تحصیل و آماده شدن برای ورود به عرصه کار و تولید، تفکر پشت میزنشینی را دارند.

اما در این میان افرادی هستند که دست روی دست نگذاشته و جانانه به میدان عمل آمده‌اند و توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

به سراغ یک جوان کارآفرین که باورهای خود را به عرصه عمل کشانده و توانسته فعل خواستن را صرف کند رفتیم تا از نزدیک با فعالیت وی آشنا شویم.

علاقه؛ رمز موفقیت

حسن دولت‌شناس متولد سال 1366 و اهل شهرستان سرایان است که با کمک بسیج سازندگی و با همت، تلاش و پشتکار خود موفق به پرورش شترمرغ شده و به مرور زمان پا به عرصه تولید گذاشته است.

وی پیرامون آغاز کار خود، گفت: علاقه‌ای که به پرورش شترمرغ داشتم، نسبت به درس خواندن نداشتم لذا همین علاقه سبب شد که وارد این عرصه شوم.


روایت ۸۰۰ هزار تومانی که ۱۰۰ میلیون شد!/ گلایه از گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت‌ها


این کارآفرین خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال 1390 با اولین پس‌انداز حقوق سربازی‌ام که 800 هزار تومان بود کار را شروع کردم، بیان داشت: به دلیل نداشتن تجربه کافی از این حرفه در شروع کار با تلفات 70 درصدی مواجه شدم اما ناامید نشدم و همچنان به کار خود ادامه دادم.

عدم همراهی خانواده

دولت‌شناس که در این مسیر پشتیبانی جز خودش و علاقه‌اش نداشت، توضیح داد: زمان آغاز کار هیچ همراهی از جانب خانواده دریافت نکردم و می‌گفتند راهی که در پیش گرفته‌ای چیزی جز ضرر ندارد!

وی مطرح کرد: در سال 93 جرقه‌ای در ذهن درخشید و به این نتیجه رسیدم با افرادی که در عرصه پرورش شترمرغ هستند جهت انجام کارهای بهتر به تبادل اطلاعات بپردازیم و اطلاعات و تجربیات خود را با هم در میان بگذاریم.

گروهی با عضویت 1800 نفر از بزرگان صنعت شترمرغ

این کارآفرین خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی گروه تلگرامی شترمرغ‌داران شرق کشور در سال 94 اشاره کرد و در این خصوص، بیان داشت: تمام آگهی‌های روزنامه‌ها، بازار و اینترنت را چک می‌کردم و هر مطلب و آگهی در خصوص شترمرغ مشاهده می‌کردم به افراد مربوطه تماس و آن‌ها را به حضور در گروه ترغیب و دعوت می‌کردم.

دولت‌شناس با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 800 نفر از بزرگان صنعت شترمرغ کشور در این گروه عضو و به تبادل اطلاعات می‌پردازند، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت قریب به هفت سال از شروع کار آگاهی خوبی نسبت به این صنعت دارم.


روایت ۸۰۰ هزار تومانی که ۱۰۰ میلیون شد!/ گلایه از گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت‌ها


وی که تاکنون در فضای مجازی کارآفرینی زیادی انجام داده است، بیان داشت: در فضای حقیقی نیز یک نیرو در کارگاه به عنوان کارآفرین تربیت می‌کنم و قرار است پس از گذراندن دوره وارد بازار کار شود.

خاطرات تلخ و شیرین

این کارآفرین جوان بهترین خاطره کاری خود را در سال 94 می‌داند و می‌گوید: پس از گذراندن مشقت‌ها و سختی‌های زیادی که در این راه تحمل کردم در سال 94 توانستم به تولید جوجه برسم که بهترین و شیرین‌ترین خاطره‌ای است که طی این سال‌ها داشتم.

دولت‌شناس بدترین خاطره‌ای که طی این سال‌ها سپری کرده را تلفات 70 درصدی شروع کار عنوان و به حمایت‌ها و تسهیلاتی که تاکنون دریافت کرده اشاره کرد و گفت: زمینی که در اختیار دارم شخصی است و در سال 94 با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم کار را توسعه دادم.

وی از ترسیم یک برنامه 10 ساله خبر داد و بیان داشت: طبق برنامه‌ای که از سال 90 داشتم یک برنامه 10 ساله را برای خود ترسیم کردم که طبق این برنامه تا سال 1400 باید به تعداد یک هزار پرنده کشتاری برسم.


روایت ۸۰۰ هزار تومانی که ۱۰۰ میلیون شد!/ گلایه از گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت‌ها


با دست خالی شروع کردم

این کارآفرین جوان اعلام کرد: با گذشت شش سال از برنامه ترسیم شده چون با دست خالی شروع کردم می‌دانستم میزان پیشرفتم کم خواهد بود که خوشبختانه طی دو سال گذشته کار پرورش شترمرغ روند خوبی به خود گرفته است.

دولت‌شناس به برنامه خود برای آینده اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پرورش شترمرغ مهم‌ترین برنامه‌ای است که مد نظر دارم و برای محقق کردن این مهم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم.

نیازمند 500 میلیون تومان تسهیلات هستم

وی میزان تسهیلات مورد نیاز خود را 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اگر از سوی مسؤولان حمایتی صورت پذیرد 100 درصد به رقم پیش‌بینی شده و حتی بالاتر از آن هم دست می‌یابم.

این کارآفرین جوان در خصوص خواص گوشت شترمرغ، اظهار داشت: این گوشت برای بیماران قلبی و عروقی و فلج، سستی و خواب رفتن اعضای بدن، درد مفاصل، سیاتیک، بیماری‌های سرد رحمی، افراد با چربی خون بالا و نقرس مفید است.

نبود کشتارگاه؛ مشکل اصلی فعالان عرصه شترمرغ

دولت‌شناس که هم‌اکنون 100 شترمرغ پرواربندی و شش شترمرغ مولد در مزرعه دارد، مشکل اصلی فعالان این عرصه را نبود کشتارگاه در استان اعلام کرد و گفت: متأسفانه به دلیل نبود کشتارگاه شترمرغ باید شترمرغ‌ها را برای کشتار به شهرهای دیگر بفرستیم.

وی صبوری، علاقه و پشتکار بالا را از مواردی دانست که در کار نیاز است و ابراز داشت: با توجه به اینکه اول کار سوددهی ندارد لذا افرادی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند باید صبوری را پیشه راه و سختی‌ها را تحمل کنند تا به موفقیت برسند.


روایت ۸۰۰ هزار تومانی که ۱۰۰ میلیون شد!/ گلایه از گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت‌ها


گلایه از گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت‌ها/ مسؤولان چاره‌اندیشی کنند

این کارآفرین خراسان‌جنوبی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: اگر آرامش اقتصادی بر کشور حاکم باشد جوانان بهتر می‌توانند کار کنند و استرس کمتری بر آن‌ها وارد و با ریسک پایین‌تری کار را شروع می‌کنند ولی متأسفانه با این شرایط فعلی اصلاً آرامش اقتصادی وجود ندارد و کار کردن بسیار سخت شده است.

دولت‌شناس همچنین از گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت‌ها گلایه کرد و گفت: از مسؤولان انتظار داریم برای گرانی نهاده‌ها و نوسانات قیمت‌ها چاره‌اندیشی کنند چرا که اگر از تولید حمایت نشود قطعاً پرورش‌دهندگان با مشکل مواجه و گاهاً متضرر می‌شوند لذا باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1397 ، کد خبر: 13970527000056 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین