پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
وزیر نفت گفت: در پنج سال گذشته 12 طرح صنعت پتروشیمی با اعتبار پنج میلیارد دلار به بهره برداری رسیده که سالانه 3.5 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارند.

شعار سال: بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح سه طرح پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور افزود: شاخصه مهم صنعت پتروشیمی این است که با افزایش خوراک، 33 درصد به وزن محصولات پتروشیمی افزوده شده و 76 درصد به صادرات محصولات پتروشیمی اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 13 درصد نیز به عرضه داخلی محصولات پتروشیمی برای بخش های پایین دست افزوده شده است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: اتان مهمترین پایه تولید محصولات پتروشیمی است که در سال 1392تولید این محصول در کشور 3.8 میلیون تن بوده و این میزان امسال به هشت میلیون تن می رسد.

وی تاکید کرد: هر یک تن اتان یعنی هزار دلار صادرات وارزی آوری برای کشور.

زنگنه گفت: پتروشیمی بوشهر از اوایل سال آینده وارد مدار می شود و اولین محصولی که تولید می کند اتان است، همچنین متانول کاوه، فاز اول الفین شانزدهم و الفین ایلام به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه آینده صنعت پتروشیمی بسیار روشن است تصریح کرد: طرح مجتمع پالایشی سیراف، ظرفیت پالایش 480 هزار بشکه میعانات گازی را دارد که اگر صندوق توسعه ملی کمک کند این طرح اجرایی می شود تا هم خوراک پتروشیمی ها را تامین کند و هم صادرات داشته باشد.

وزیر نفت به قراردادی که امروز برای جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت امضا می شود اشاره کرد و گفت: این قرارداد با بیع متقابل اجرا می شود.

وی بیان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی مارون این قرار داد را امضا می کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری گام نیوز، تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کد مطلب: 77070، www.gamnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
گسترش طرح ها و امضای بیشتر قرارداد هایی که باعث ارز آوری میشن به نفع ماست
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین