پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
امروز شخصا براي آزمون فروش سايپا به سايت شركت مراجعه كردم. ساعت شروع پيش فروش 10 اعلام شده بود. به محض اين كه ساعت ده شد، صفحه فروش سايت از دسترس خارج شد و بعد از چند ثانيه پيام امد كه مرحله اول فروش تمام شد. مرحله دوم 10/15 دقيقه است. در مرحله بعد هم همين آش بود و همين كاسه و افراد حواله داده شدند به مرحله سوم در 10 و 45 دقيقه. و مشخص است كه در اين زمان هم همين اتفاق خواهد افتاد.
شعار سال : امروز شخصا براي آزمون فروش سايپا به سايت شركت مراجعه كردم. ساعت شروع پيش فروش 10 اعلام شده بود. به محض اين كه ساعت ده شد، صفحه فروش سايت از دسترس خارج شد و بعد از چند ثانيه پيام امد كه مرحله اول فروش تمام شد. مرحله دوم 10/15 دقيقه است. در مرحله بعد هم همين آش بود و همين كاسه و افراد حواله داده شدند به مرحله سوم در 10 و 45 دقيقه. و مشخص است كه در اين زمان هم همين اتفاق خواهد افتاد.

**اينكه پشت صحنه ماجرا چيست مشخص نمي باشد؟ آيا نمايندگي‌ها ورود مي‌كنند و خريد مي‌كنند؟ آيا افرادي برخوردار از اينترنت داخلي در خود سايپا خريد مي‌كنند؟ آيا افرادي با اينترنت با سرعت نور در كسري از ثانيه وارد سايت مي‌شوند؟ خدا مي‌داند كه پشت ماجرا چيست؟ هرچه هست اين سياست فروش به جايي نمي‌رسد و مردم تنها وقتشان تلف مي‌شود.

** شايد طرحي كه چند شب پيش مدير عامل ايران خودرو مي گفت يعني فروش در حاشيه بازار بتواند مشكل را حل كند. طرح ايشان اين بود كه به خودرو سازان اجازه داده شود كه تحويل هاي فوري را 5 درصد زير قيمت بازار بدهند و اين 5 درصد را مترتب كاهش دهند. در اين صورت افراد به جاي خريد از بازار از نمايندگي مي خرند. گفته شد كه اين سياست فروش در حاشيه بازار قبلا هم اجرا شده و موفق بوده است.

** ولي نكته اين است كه وقتي سياستمداران ما بازار را اشفته كردند و با دستكاري نرخ ارز ماشين اقتصاد ايران و انتظارات را در سراشيبي سقوط با دنده خلاص رها كردند، با هيچ مانعي نمي‌توان اين ماشين را نگه داشت. مشكل از ايجاد فضاي ناامني، بي اطميناني و دستكاري متغيرها از جمله نرخ ارز است. اين را بسياري از اقتصاددانان هشدار دادند ولي كو گوش شنوا!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال اقتصاد مقاومتی

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین