پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
گزارش از استان ها حاکی است که مصوبه معاون رئیس جمهور درباره« بخشودگی سود، کامزد و جرایم وامهای سررسیدشده خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه در بانک های کشاورزی استانها اجرا نمی شود.

شعارسال: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیئت وزیران را درباره« بخشودگی سود، کامزد و جرایم وامهای سررسیدشده خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه و امهال وامهای آنها» را جهت اجرا به وزارتخانه های جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی، کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

گزارش از استان ها حاکی است که این مصوبه معاون رئیس جمهور در بانک های کشاورزی استانها اجرا نمی شود.

کشاورزان استان لرستان با ارسال پیامی از بی توجهی بانک های استان لرستان به تصویب نامه هیئت وزیران خبر می دهند. آنها می گویند این بخشنامه در این استان از سوی بانک های کشاورزی اجرا نمی شود.

آنها می گویند: بانک های این استان بدون اینکه بخشنامه سود و جریمه دیرکرد را طبق مصوبه مورد بخشودگی قرار دهند تنها زمان پرداخت وام را تمدید می کنند.

این در حالی است که طی بند 2 همین بخشنامه به صراحت عنوان شده است که بانک های عامل موظفند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم وامهای سررسید شده خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اصل تسهیلات دریافتی آنان را به مدت 3 سال امهال کنند.

بانک کشاورزی استان لرستان در پاسخ به خواسته کشاورزان برای اجرای این بخشنامه اعلام کرده است:

باتوجه به نامه تامین بارمالی مصوبه دولت که از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به بانک مرکزی ابلاغ شده ، بانک مرکزی نیز بر اساس آن نامه (پیش بینی هزینه های تمدید مصوبه دولت) موضوع را به شبکه بانکی کشور ابلاغ و بانک کشاورزی کشور نیز دستورالعمل مربوطه را صادر و به استانها اعلام کرده که در نامه موصوف فقط هزینه های تمدید پیش بینی شده است و بارمالی بابت بخشودگی سود و جرایم مصوبه 97.6.6 دولت تامین اعتبارنگردیده و در بخشنامه ای که ما دریافت کرده ایم هیچ اشاره ای به بخشودگی نشده است.

فحوای نامه ابلاغی به بانک های کشاورزی نشان می دهد که آنچه بانک مرکزی به بانک های کشور ابلاغ کرده مغایر با آن چیزی است که در هیئت وزیران تصویب شده است. در مصوبه ابلاغی معاون رئیس جمهور بخشودگی جرایم و دیرکرد به اضافه امهال سه ساله وام ها تصویب شده اما در بخشنامه اعلامی به بانک های استان ها به بخشودگی جرایم دیرکرد و کارمزد اشاره ای نشده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مخبر، تاریخ انتشار: 15مهر1397 ، کدخبر: 9207078: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
لطفا شایعه سازی نکرده و دامن به برخی مشکلات موردی نزنید. بانک کشاورزی واقعا دارد خوب کار می کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
همه تو این کشور دیگه سرخود عمل میکنند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین