پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: مدیران سازمان تعاون روستایی باید مدیرانی حرفه‌ای، هوشمند و حساس به پارامترهای بازار باشند.

شعارسال: دکتر حسین شیرزاد در جمع مدیران ستادی و استانی و اتحادیه‌های سراسری با انتقاد از وضعیت کنونی ساختار مدیریتی سازمان به ویژه در استان‌ها و مناطق مختلف کشور اظهار داشت: فرآیندهای موجود در حوزه مدیریتی سازمان و شبکه تعاونی‌های روستایی از هوشیاری و چابکی لازم برخوردار نبوده و نسبت به مسائل پیرامونی بخش کشاورزی حساس نیستند.

وی با اشاره به این که وظیفه تنظیم بازار محصولات کشاورزی برعهده سازمان مرکزی تعاون روستایی است، تصریح کرد: علائم و هشدارهای بازار محصولات قبل از هرکس باید مدیران تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش را تحت تاثیر قرار دهد چراکه هوشیاری و پیش‌آگاهی اقتصادی از ضروریات اولیه مدیریت بازار به حساب می‌آید.

رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی با تاکید بر این که رصد بازار محصولات و واکنش بهنگام در برابر نوسانات مربوط به آن در جهت حفظ منافع ملی و بخش کشاورزی، نیازمند ساختارهای جدید در مناسبات بازاری است، خاطرنشان کرد: فضای کنونی مدیریتی، نیازمند اصلاح، هدفمندی و شفاف‌سازی بوده و توجه به بازار از ماموریت‌های اصلی مدیریت جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی است و مدیرانی که نتوانند خود را با این وظیفه مهم سازگار کنند جایی در آینده این مجموعه نخواهند داشت.

شیرزاد افزود: برای افزایش کارآیی و تحول در ساختار فعلی اتحادیه‌ها و سازمان، نیازمند مدیرانی کارآمد، هوشمند و متخصص و درعین حال جسور و باشهامت هستیم؛ مدیرانی که با درایت وتفکرسازنده توان حل مشکلات و حرکت پیشروانه سازمان و شبکه را داشته و از فرصت‌های متنوع پیرامونی به بهترین وجه ممکن بهره‌برداری کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان و متخصص در مدیریت شبکه و اتحادیه‌های مرکزی، از عملکرد سیستم نظارتی به ویژه اتحادیه مرکزی نظارت انتقاد کرده و بخشی از ضعف‌های مزمن شبکه را متوجه کمبود افراد کارآمد و موجه در عرصه‌های مدیریتی مختلف اتحادیه‌ها و شرکت‌های تابعه دانست.

وی در سخنان خود صراحتاً خواستار انحلال شرکت‌های غیرفعال، زیانده و تغییر مدیران ضعیف در حوزه وظیفه‌مندی اتحادیه‌ها و سازمان شده و اعلام داشت: امروزه با توجه به جمیع تعاملات و تحرکات استکبار جهانی و وضعیت خاص کشور، دیگر وقت عمل است و مدیران سازمان تعاون روستایی باید مدیرانی حرفه‌ای، فرصت‌ساز و حاذق بوده و با استفاده از ابزارهای مفید و موثری همچون مشاوره و استفاده از نیروهای مستعد جوان نسبت به پارامترهای بازاری وگسترش دامنه فعالیت‌های شبکه و سازمان کاملا حساس باشند.

شیرزاد همچنین در زمینه بذل توجه کافی نسبت به تشکل‌ها، به خصوص نظام صنفی کشاورزی توصیه و تاکید کرد: توانمندسازی آنها در جهت ایفای نقش و انجام مسئولیت‌های اصلی از جمله وظایف مستمر و شاخص‌های مدیریتی سازمان تعاون روستایی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 17مهر1397 ، کدخبر: - : www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
باید تمرکزشون روی پرورش و حمایت از فرهنگ و هنر روستا باشد

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین