پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
۴۶۸ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی با فرمان رئیس جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
شعارسال: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان این طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانس به طور نمادین در سردخانه باغداران سیامند رحمان در شهرستان اشنویه برگزار شد، اظهار داشت:در این سفر تعداد ۴۶۸ پروژه عمرانی و تولیدی در زیربخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های گلخانه ای، آبخیزداری، دام و طیور و شیلات با اعتباری معادل ۱۴۹ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با ایجاد اشتغال جدید به تعداد ۱۰۰۳ نفر در استان، به طور همزمان افتتاح و به بهره برداری می رشد و یا عملیات اجرائی آن آغاز می شود.

وی ادامه داد: ۱۸ طرح و پروژه در بخش صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی کشاورزی به ظرفیت اسمی ۳۹ هزار تن که با ۴۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود و ۳۱۱ نفر اشتغالزایی دارد و با افتتاح این پروژه ها ۹۷۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی و همچنین ۷۸۰ هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:تا سال ۹۲ ظزفیت سردخانه های کشور ۲.۵ میلیون تن بود که در دولت های یازدهم و دوازدهم دو میلیون تن به این ظرفیت افزوده شده و ظرفیت سردخانه های کشور هم اکنون به ۴.۵ میلیون تن رسیده است.

وی اضافه کرد:یک میلیون تن سردخانه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی نیز در حال اجراست.

حجتی گفت:تعداد ۴۲۸ پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۱۴۴۱ هکتار با اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها سطح آبیاری تحت فشار اراضی و باغی به بیش از ۶۱ هزار هکتار افزایش می یابد.

وی خاطرنشان ساخت:از محل ویژه ای که به همت رئیس جمهوری و عنایت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته اجرای طرح های نوین آبیاری در سطحی معادل ۶۱۵۷۰ هکتار مصوب و تاکنون ۵۰۸۳۳ هکتار آماده بهره برداری و باقیمانده به مساحت ۱۰۷۳۰ هکتار با اختصاص ۱۴۵۳ میلیارد تومان تا پایان سال جاری خاتمه خواهد یافت.

حجتی یادآور شد:اعتبار تخصیص یافته تاکنون به این طرح برابر با ۱۱۶۵ میلیارد تومان به استان بوده است.

وی اظهار کرد:از اول انقلاب تا پایان سال ۹۱ در استان معادل ۴۱۶۷۲ هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده و از سال ۹۲ تاکنون مجموعاً ۸۲۱۵۰ هکتار عملیات اجرائی سیستم های نوین آبیاری معادل دو برابر از ابتدا تا پیش از فعالیت این دولت انجام شده و هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وزیر جهاد کشاورزی طرح کشتارگاه طیور در شهرستان مهاباد با ظرفیت ۴ هزار قطعه در ساعت با امکان اشتغال ۲۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان از دیگر طرح های افتتاحی سفر دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: سه واحد گلخانه ای سبزی و صیفی ، توت فرنگی و تولید نهال با ظرفیت ۱۸۰ تن و یک میلیون اصله پایه های رویشی نهال در شهرستان های نقده و ارومیه و همچنین چهار پروژه تولید پرورش ماهیان سرد آبی با ظرفیت ۸۱ تن در سال و ۱۷ نفر اشتغالزائی نفر در استان به بهره برداری می رسد.

حجتی گفت: شش طرح آبخیزداری به مساحت ۶۴۰۰ هکتار با اعتبار ۵.۴ میلیارد تومان بهره برداری می شود و با افتتاح این طرحها حجم طرحهای آبخیزداری اجرا شده در استان به ۴۵۴ هزار هکتار افزایش می یابد که بیش از ۲۲۰ هزار هکتار آن در دولت های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:پروژه ای که هم اکنون خدمت حضرت عالی گزارش می شود، طرح سردخانه باغداران با مدیریت سیامند رحمان (قهرمان پارالمپیک جهان) در شهرستان اشنویه در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد تومان با استفاده از سهم آورده شخصی و صندوق توسعه ملی با اشتغالزایی ۷ نفر احداث گردیده است. با توجه به انبوه تولید میوه در شهرستان مذکور احداث این سردخانه ضایعات حدود ۵ هزار تن در شهرستان جلوگیری می نماید؛در صورتی که اجازه بفرمائید مورد بهره برداری قرار گیرد.

پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی،رئیس جمهوری از تلاش های مهندس حجتی و هکاران این وزارت در سراسر کشور به ویژه در آذربایجان غربی تشکر کرد و افزود:مردم شکرگزار کشاورزان و فعالیت های آنان هستند.

دکتر روحانی ادامه داد:در حال حاضر شاهد دو تحول در بخش کشاورزی هستیم؛یک تحول افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی و دوم افزایش بهره وری آب و ارتقای کشاورزی است که در هر دو زمینه کارهای بزرگی انجام شده است.

رئیس جمهوری،بهره برداری از ۴۶۸ پروژه کشاورزی در یک روز را افتخاری برای مردم،کشاورزان و صنایع جانبی در استان دانست و افزود:دولت هم افتخار می کند که توانسته است به مردم کمک کند و این بدان معناست که در هر شرایطی می توانیم کشور را به سمت آبادانی پیش ببریم.

دکتر روحانی خاطرنشان ساخت:آذربایجان غربی استان مستعدی به لحاظ کشاورزی و صنایع جانبی است و امیدواریم همواره شاهد پیشرفت این استان باشیم.

در ادامه با فرمان رئیس جمهوری بهره برداری و عملیات اجرایی ۴۶۸ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی آغاز شد.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 28 آبان 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
ع.ق74
بسیار خبر مسرت بخش و امیدوا کننده ایه
فقط کاش دولت در تمامی مراحل تا اجرا و بعد از اون مثل همین افتتاح در کنار تولید کننده ها باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین