پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
عبدالله هندیانی معاون ستاد پیشگیری و مبارزه با قاچاق در کارگاه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور در کارگاه پیشگیری و مقابله با قاچاق و تقلب کالاهای سلامت محور با بیان اینکه قاچاق کالا‌های سلامت محور سالیانه بیش از ۳ میلیارد دلار است، گفت: این رقم ۲۵ درصد از اقتصاد پنهان را به خود اختصاص می‌دهد.

شعارسال: عبدالله هندیانی معاون ستاد پیشگیری و مبارزه با قاچاق در کارگاه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور در کارگاه پیشگیری و مقابله با قاچاق و تقلب کالاهای سلامت محور با بیان اینکه قاچاق کالا‌های سلامت محور سالیانه بیش از ۳ میلیارد دلار است، گفت: این رقم ۲۵ درصد از اقتصاد پنهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی به تشریح جزئیات قاچاق کالا‌های سلامت محور اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد فرآورده‌های آرایشی بهداشتی معادل ۱.۶ میلیارد، ۱۸ درصد فرآورده‌های غذایی، ۶ درصد حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۲ درصد دارو قاچاق هستند.

معاون ستاد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قاچاق در آرایشی و بهداشتی رشدی ۵.۵ درصدی داشته و ایران رتبه دوم قاچاق محصولات آرایشی بهداشتی در خاورمیانه را دارد البته قاچاق در سایر کالاهای سلامت محور منفی بوده است.

قاچاق کالا‌های سلامت محور ۷.۷ درصد کاهش داشته است

هندیانی گفت: به طور کلی قاچاق کالا‌های سلامت محور ۷.۷ درصد کاهش داشته است و در پایش صفحات مجازی که محصولات قاچاق را می‌فروشند، به محض اینکه سازمان غذا و دارو موضوع را اعلام کند آنرا پیگیری می‌کنیم و تاکنون بسیاری از صفحات مجازی را بسته ایم.

وی تصریح کرد: در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ افزایش قاچاق ورودی داشته ایم که نشان از افزایش کشفیات است.

وی تاکید کرد: باید ریشه ها، علل و حساسیت قاچاق کالاهای سلامت محور را در مشکل اشتغال، صرفه اقتصادی قاچاق، کمبود کالایی، سیاستگذاری غلط، نظارت نا کافی، تعارض منافع، ریشه های اقتصادی و عوامل ساختاری و نظارتی جستجو کرد.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری از قاچاق و تقلب در کالاهای سلامت محور فعال باشیم باید عوامل ساختاری و نظارتی را متناسب سازی کنیم.

هندیانی بیان کرد: در پیشگیری از قاچاق و تقلب در حوزه فرهنگی عوامل فرهنگی، الگوی مصرف و آگاهی و در حوزه جغرافیایی نیز گستردگی مرزها، شرایط همسایگان به ویژه شرایط اقتصادی و امنیت ناپایدار منطقه موثر هستند که موارد ذکر شده منجر به قاچاق می شوند.

وی با بیان اینکه کالاهای سلامت محور از ۲ وجه اقتصادی و سلامت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق و تقلب در بازار سلامت نگاه فراقوه ای می طلبد.

وی گفت: سال ۹۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مورد بازنگری قرار گرفته است و تاکنون ۲۰ ماده اصلاحیه این قانون تصویب شده تا بتوان خلاء هایی که از سال ۹۲ در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشته است، رفع کنیم.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به طیف وسیع کالاهای حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: لازم است کالاهای سلامت محور به صورت ویژه در همه بخش های کشور مورد ارزیابی قرار بگیرند چرا که ما در حوزه سلامت نیازمند نگاه جامع نگر و ملی هستیم.

هندیانی گفت: اکنون در جنگ مدرن مالی هستیم و نظام استکبار با تمام توان و قوا تحریم های ظالمانه ای را بر کشور ما تحمیل کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:19 آذر 1397 ، کدخبر: 6757833،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین