پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
حجت الاسلام پناهیان گفت حزب اللهی بودن به شعار نیست. مسجدی بودن هم به اذان نیست چه بسا ابراهیم با اذانش در جبهه می‌جنگید اما اگر اذان بگویی و برای کمک به نیازمندان دستت داخل جیبت نرود بی فایده است.

شعار سال: مراسم پاسداشت روز جوان و یادواره شهید ابراهیم هادی با حضور جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم، خانواده شهید هادی، حجت الاسلام پناهیان و جمعی از مردم تهران روز گذشته در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام پناهیان دقایقی به سخنرانی پیرامون شخصیت ابراهیم هادی پرداخت و گفت: برخی از شهدا مانند این شهید عزیز بیشتر در بین مردم شناخته شده اند اما این به دلیل آن نیست که فضیلت شهدای دیگر کمتر است بلکه افرادی مانند ابراهیم خاطرات بیشتری دارند که قابل بیان شدن است.

وی افزود: ورزش زورخانه ای دارای یک حکمت‌های نهفته است و ابراهیم که اهل این ورزش بود به خوبی صفات ورزش زورخانه را دریافت کرده بود. او ایمان و تقوا داشت و به همین دلیل خدا هم راه را برایش باز کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر یک طلبه ورزش نکند اخلاق بدی پیدا می‌کند و این اخلاق بد باعث انجام کارهای بد می شود و او این کارها را با دین توجیه می‌کند که خیلی خطرناک است.

پناهیان ادامه داد: شهید هادی یک سینه زن امام حسین(ع) بود اما اغلب خاطرات وی در مورد کمک به نیازمندان است. فرخی فکر می‌کنند همین که غذای مجلس امام حسین(ع) را خوردند و سینه زدند تمام است. نخیر، اینگونه نیست.

وی بیان داشت: حزب اللهی بودن به شعار نیست. مسجدی بودن هم به اذان نیست چه بسا ابراهیم با اذانش در جبهه می‌جنگید اما اگر اذان بگویی و برای کمک به نیازمندان دستت داخل جیبت نرود بی فایده است.

پناهیان به زهد بالای شهید هادی اشاره کرد و گفت: ابراهیم زاهدی بود که ادا در نمی‌آورد. الان وقتی به برخی از سیاسیون می‌گوییم زهد پیشه کنید می‌گویند ما نمی خواهیم ادا دربیاوریم. خب برادر من ادا چرا؟ واقعا زاهد باش.

وی ادامه داد: خدا از کشوری که بهترین جوانانش را می فرستد جلوی گلوله اما افراد نالایق پشت میز می نشینند را دوست ندارد. و من می گویم امثال شهید ابراهیم هادی بیشتر از اینکه برای جوانان الگو هستند باید برای مسئولین الگو باشند.

پناهیان به ذکر خاطره ای از شهید ابراهیم هادی پرداخت و گفت: در دوران نوجوانی یکبار همه دوستانش را چلو کباب مهمان کرد و چند روز بعد جلوی همه ناگهان گفت بیایید دوباره ناهار برویم کباب بخوریم مهمان فلانی. من که هیچ پولی در جیب نداشتم خیلی تعجب کردم و با اشاره گفتم من پولی ندارم که او هم با اشاره گفت تو کاریت نباشه. وقتی نشستیم سر میز مبلغی را از زیر میز طوری که کسی نبیند به من داد و من پول غذا را حساب کردم.

بعد از شهادتش این موضوع را برای بقیه بچه ها تعریف کردم که دیدم عین این ماجرا برای آنها هم رخ داده و همه بدون اینکه بدانیم همیشه مهمان ابراهیم بودیم.

بعد از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان تئاتری از نحوه شهادت یک بسیجی که تشنه لب به شهادت رسید اجرا شد که نشان از مظلومیت شهدای گردان کمیل و حنزله داشت.

همچنین یک تواشیح در مدح مدافعان حرم حضرت زینب(س) اجرا شد که به گفته یکی از اعضای این گروه مدافعین حرم از این تواشیح بسیار استقبال کردند و مردم حاضر در مصلی نیز بعد از اجرای این تواشیح اشک از چشمانشان جاری بود.

اجرای خواننده انقلابی کشورمان حامد زمانی نیز از دیگر بخش های این مراسم بود که شور زیادی به حال و هوای معنوی یادواره شهید ابراهیم هادی پخشید.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم مهدی صابری، سید محمد موسوی، مصطفی صدرزاده، هادی ذوالفقاری و نیز تقدیر از جانباز مدافع حرم مرتضی عطایی از بخش های ویژه این مراسم معنوی بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 2 ارديبهشت 1395، کد مطلب: -:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین