پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد عربستان سعودی ۱۴ هزار نیروی مزدور سودانی از جمله تعدادی زیادی کودک را در تجاوز به یمن به کار گرفته است.

شعار سال: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد عربستان سعودی چهارده هزار نیروی مزدور سودانی به یمن اعزام کرده است.

این روزنامه نوشت عربستان از دلار‌های نفتی خود برای به خدمت گرفتن هزاران نفر از افراد نجات یافته از جنگ در دارفور سودان استفاده کرده است تا آن‌ها را برای جنگیدن به یمن منتقل کند.

این روزنامه افزود: از چهار سال پیش حدود چهارده هزار نفر از شبه‌نظامیان سودانی در یمن می‌جنگند و تاکنون صد‌ها نفر از آن‌ها کشته شده‌اند. بیشتر این شبه‌نظامیان از قبیله «جنجوید» هستند که به دست داشتن در کشتار‌ها در دارفور متهم است.

نیویورک تایمز همچنین فاش کرد: بعضی از خانواده‌ها به فرماندهان شبه‌نظامیان در دارفور رشوه پرداخت می‌کنند تا به فرزندان‌شان اجازه بدهند برای جنگیدن به یمن بروند.

این روزنامه به نقل از جنگجویان سودانی که از یمن بازگشته‌اند، افزود: کودکان 20 تا 40 درصد از یگان‌های جنگی در یمن را تشکیل می‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 دی 97، کد مطلب: 6777995:www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین