پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
محمدی گفت: حمایت از زنان و مردان کارتن خواب موقتی است و پس از یک دوره کوتاه مدت این افراد دوباره به کف خیابان ها بر می گردند.

شعار سال: با افزایش تعداد کارتن خواب ها در سطح شهر به ویژه کلان شهری چون اصفهان و حمایت های سطحی و موقت از این افراد بر آن شدیم دلایل عدم موفقیت در طرح های اجرایی را از مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور جویا شویم که در ادامه می خوانید.

کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان و مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دلیل افزایش زنان و مردان کارتن خواب، رویکرد ناکارآمد در راستای ساماندهی آنها از سوی سازمان بهزیستی، مدیریت شهری و حتی سازمان های مردم نهاد است که عمده ترین مسیرها تاکنون تنها حمایتی بوده و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام نشد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر برای موفقیت در ساماندهی این افراد و ریشه کن کردن این معضل، نیازمند به رویکرد حمایتی همراه با توانمندسازی هستیم بنابراین موارد حیاتی مورد نیاز آنها ابتدا ساماندهی به لحاظ اسکان، درمان، برگشت به خانواده و ایجاد شرایط امن است چرا که برخی از زنان کارتن خواب هم مصرف الکل و موادمخدر دارند و هم درگیر روسپیگری با شرکای جنسی متعدد شده اند.

محمدی بیان کرد: اقدام بعد از ساماندهی، بازگشت به نهاد خانواده است چرا که بسیاری از این افراد از سوی خانواده خود طرد شده و نقش مشاوران ما برای پیوند دوباره شان باید بسیار فعالانه باشد و برای افرادی که خانواده ای ندارند نیز خیریه ها وارد عمل شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان عنوان کرد: بنابراین در این راستا بحث توانمندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می توانیم به جای ساماندهی یا نگهداری کوتاه مدت این افراد در کمپ ها و رها کردنشان پس از مدتی در کف خیابان، به فکر ایجاد فرصت های شغلی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای به منظور مهارت ورزی باشیم تا در نهایت بتوانند شغل خود را تثبیت کنند.

وی افزود: پس از مهارت ورزی می توانیم افراد را وارد کارآفرینی کنیم یعنی بین کارآفرینی اجتماعی، زنان آسیب دیده و بحث ارتقا سلامت جامعه پیوند برقرار کنیم.

راه اندازی مرکز جامع توانمندسازی افراد آسیب دیده در اصفهان

محمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح کامل ساماندهی کارتن خواب ها در حال راه اندازی مرکز جامع آموزش و توانمند سازی زنان و مردان آسیب دیده اجتماعی با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد تومان است که به موجب آن، ماموریت این مرکز برای تمامی معتادان، متجاهران و کارتن خواب هایی که توانایی انصباق با جامعه را ندارند ضمن اینکه درمان بیمارهای جسمی و روحیشان انجام می شود به موازات آن، آموزش مهارت ورزی و هدایتشان به کارآفرینی نیز اتفاق خواهد افتاد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: بنا داریم در این مرکز با تعامل با دستگاه های مرتبط در راستای کارآفرینی این افراد، از فروش تولیدات آنها نیز حمایت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 9 دی 97، کد مطلب: 793594:www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
زنان واقعا قشر آسیب پذیر جامعه هستند مخصوصا اینکه کارتن خواب باشن باید فکر اساسی بشه در این زمینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین