پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
وزیر کشاورزی آمریکا از تهیه بسته ۱۲ میلیارد دلاری برای کمک به کشاورزانی که در جنگ تعرفه‌ای ترامپ با چین خسارت دیده‌اند خبر داد. این بسته پرداخت مستقیم به تولیدکنندگان محصولات اساسی کشاورزی، خرید مازاد از برخی تولیدکنندگان و ایجاد بازارهای خارجی و جایگزین این محصولات را شامل می‌شود.

شعار سال: به نقل از سایت خبری CNN؛ اواخر ژوئیه امسال سانی پردو وزیر کشاورزی آمریکا از تهیه بسته حمایتی ۱۲میلیارد دلاری دولت ترامپ برای حمایت از کشاورزان خبر داد و گفت: «بسته کمک اضطراری از بودجه موجود برای کاهش ضربه نزدیک به ۱۱میلیارد دلار تعرفه غیرقانونی کشورهای دیگر که به صادرات کشاورزی امریکا تحمیل کرده‌اند، استفاده خواهد کرد.» هدف اصلی جبران کاهش صادرات (آمریکا) به چین و دیگر کشورهایی بوده است که در برابر تعرفه‌هایی که ترامپ در ماه‌های اخیر به آن‌ها تحمیل کرده است، تلافی کرده‌اند.

پردو به خبرنگاران گفت: «این بسته حمایتی یک راه‌حل کوتاه‌مدت است که به رئیس‌جمهور و دولت آمریکا، زمانی را برای تمرکز بر روی معاملات تجاری طولانی‌مدت به نفع کشاورزی و همه بخش­های اقتصادی آمریکا خواهد خرید.»

این بسته حمایتی به کشاورزانی که در جنگ (تجاری) رو به رشدی که جرقه‌اش به‌وسیله تعرفه‌های تحمیلی ترامپ به چند تن از شرکای تجاری آمریکا (ازجمله چین) زده شده است،گرفتار شده‌اند کمک زیادی خواهد کرد. اما این پیشنهاد به‌سرعت با انتقاد مداوم جمهوری خواهان کنگره مواجه شد که استدلال می‌کردند ترامپ باید به‌جای گسترش حمایت مالی به استراتژی جنگ تعرفه‌ای خود پایان دهد.

سازوکار و نحوه استفاده بسته حمایتی ۱۲ میلیارد دلاری ترامپ

بسته ۱۲ میلیارد دلاری، پرداخت مستقیم به تولیدکنندگان و صادرات محصولات کلیدی مانند سویا، ذرت، لبنیات و گوشت خوک، برنامه‌ای برای خرید مازاد از برخی تولیدکنندگان کشاورزی و تلاش برای یافتن بازارهای خارجی محصولات کشاورزی آمریکا را شامل می‌شود. بعدازاینکه ترامپ طرح‌هایی را برای تحمیل ۵۰ میلیارد دلار تعرفه بر واردات چین اعلام کرد، پکن نیز با تحمیل تعرفه‌هایی بر روی طیف وسیعی از محصولات کشاورزی آمریکا مانند سویا، غلات، گوشت خوک و محصولات لبنی اقدام به تلافی کرد.

همچنین کانادا ، مکزیک و اتحادیه اروپا تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ترامپ را از طریق ضربه به صادرات محصولات کشاورزی و دیگر محموله‌های صادراتی سنگین امریکا به او بازگرداندند! ترامپ پیش‌ازاین به سانی پردو وزیر کشاورزی دستور داده بود که گزینه‌هایی را برای کاهش خسارت مالی کشاورزان آمریکایی که در جنگ تجاری بین آمریکا و سایر کشورها متحمل خسارت شده‌اند، پیدا کند.


دولت امریکا تاکنون تأثیر تشدید تنش‌های تجاری ترامپ بر تولیدکنندگان آمریکایی را به‌وسیله تأکید بر مزایای طولانی‌مدت تلاش‌هایش، کم‌اهمیت جلوه داده است. تخصیص میلیاردها دلار کمک جهت محافظت از کشاورزان در برابر ضرباتی که در ماه‌های اخیر متحمل شده‌اند، اولین اقدام ترامپ خواهد بود. پردو فشار بر کشاورزان را یک وضعیت موقتی خواند اما اشاره کرد که دولت تلاش‌هایی را جهت کاهش خسارت مالی به کشاورزان مدنظر قرار خواهد داد.

انتقاد جمهوری خواهان از بسته حمایتی دولت ترامپ

درحالی‌که جمهوری خواهان در کنگره از انتقاد مستقیم ترامپ خودداری کردند، اما رهبران حزب جمهوری‌خواه و اعضای اصلی آن در برابر تعرفه‌ها و جنگ تجاری ناشی از آن موضع‌گیری کردند. سناتور جمهوری‌خواه کنتاکی رند پاول (Rand Paul) که اخیراً از ترامپ در میان انتقاد حزب جمهوری‌خواه از برخوردش با روسیه دفاع کرده، از طرح کمک ۱۲ میلیارد دلاری ترامپ انتقاد کرده است. پاول در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: « تعرفه‌ها مالیاتی هستند که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمریکایی را مجازات می‌کنند. اگر تعرفه‌ها کشاورزان را مجازات کند این پاسخ مناسبی برای رفاه کشاورزان نیست، پاسخ (درست) این است که تعرفه‌ها حذف شوند.»


همچنین سناتور بن ساس (Ben Sasse) برنامه کمک چند میلیارد دلاری آمریکا را به «عصای طلایی» تشبیه کرد که هدف از آن حمایت از کشاورزانی است که به‌واسطه اقدامات تجاری ترامپ آسیب دیده‌اند. ساس در بیانیه‌ای عنوان کرد» :این جنگ تجاری پای کشاورزان را قطع می‌کند و طرح کاخ سفید این است که ۱۲ میلیارد دلار را خرج عصای طلایی کند. بسیاری از کشاورزان آمریکایی نمی‌خواهند که پولی بابت خسارت به آن‌ها پرداخت شود، بلکه آن‌ها می‌خواهند که از طریق تأمین غذای دنیا آن را به دست بیاورند. تعرفه‌ها و کمک‌های مالی این دولت نمی‌خواهند که دوباره آمریکا را بزرگ کنند آن‌ها فقط می‌خواهند که سال ۱۹۲۹ [که طی این سال­ها نیز یارانه‌های تاریخی دولتی صرف کشاورزی آمریکا شد] را دوباره احیاء کنند.»

لینک مرجع خبر:

https://edition.cnn.com/2018/07/24/politics/trump-tariffs-

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عیارآنلاین، تاریخ 15 دی 97، کد مطلب: 288198:www.ayaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین