پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش ولایت ۹۷ در تنگه هرمز خبر داد.وی افزود: این رزمایش در چهار مرحله انجام خواهد شد و در مرحله نخست رژه دریایی عمده شناور سطحی، زیر دریایی ها ،پروازی ها و همه تجهیزات تسلیحاتی برای کسب آمادگی برای حضور در مرحله دوم در منطقه شمال اقیانوس هند به مورد اجرا می‌گذارند . فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در مرحله دوم به منظور تمرین یک جنگ دریایی واقعی به شکل آبی و نارنجی به مورد اجرا در می آید که بخشی از تجهیزات نیروی آبی عهده دار این مسئولیت هستند که از مناطق تحت حاکمیت دریایی به صورت تمرینی دفاع کنند و بخشی از آنها درقالب نیروی نارنجی تلاش می کنند به عنوان دشمن از این سطح عبور کنند .

شعار سال: امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری در منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس گفت: رزمایش دریایی ولایت ۹۷ در محدوده ۲ میلیون کیلومتر مربع از فردا جمعه در منطقه تنگه هرمز، سواحل مکران ،دریای عمان ،شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز خواهد شد.

وی افزود: این رزمایش در چهار مرحله انجام خواهد شد و در مرحله نخست رژه دریایی عمده شناور سطحی، زیر دریایی ها ،پروازی ها و همه تجهیزات تسلیحاتی برای کسب آمادگی برای حضور در مرحله دوم در منطقه شمال اقیانوس هند به مورد اجرا می‌گذارند .

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در مرحله دوم به منظور تمرین یک جنگ دریایی واقعی به شکل آبی و نارنجی به مورد اجرا در می آید که بخشی از تجهیزات نیروی آبی عهده دار این مسئولیت هستند که از مناطق تحت حاکمیت دریایی به صورت تمرینی دفاع کنند و بخشی از آنها درقالب نیروی نارنجی تلاش می کنند به عنوان دشمن از این سطح عبور کنند .

وی افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، زیردریایی فاتح و پرتاب موشک برای نخستین بار در تمرینات دریایی این رزمایش بکار گرفته می‌شود.

امیردریادار خانزادی بابیان اینکه تمرین نیروی دریایی را برای رویارویی در یک عرصه واقعی آماده می کند افزود: بخش قابل توجهی از این تمرین تخصیص داده شده به عملیات تاخت آبی خاکی برای بازپس گیری سواحلی که احتمالاً مورد اشغال قرار گرفته باشد و همینطور عملیات ضد آبی خاکی برای تمرین ممانعت از نفوذ هرگونه تهدید به سواحل جمهوری اسلامی ایران و در مرحله نمایش قدرت تمام تجهیزات شناورهای سطحی شامل ناوها، ناو شکن ها، زیر دریایی‌ها، بالگرد های ضد زیردریایی بالگردهای ضد سطحی و همینطور هواپیماهای گشت شناسایی در این محدوده گسترده تمرین پرتاب انواع پرتابها شامل موشک‌ها اژدرها و همینطور سلاح های سبک و سنگین را به مورد اجرا درمی آورند .

وی افزود: علاوه بر این در کنار این تجهیزات عمده بخش قابل توجهی از پرنده های هدایت پذیر از دور یا پهپادها ،تمرین گشت شناسایی و بمباران اهداف از طریق آسمان انجام می دهندو پرتاب موشک را از زیر سطح خواهیم داشت که این عملیات ها برای اولین بار انجام می شود ،همچنین در این رزمایش عملیات نشست و برخاست بالگرد های ضد زیردریایی و زیر سطحی از عرشه ناو شکن جمهوری اسلامی ایران سهند که اخیرا به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شده انجام خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تمرینات متعددی را در ارتباط با جنگ الکترونیک و جمع آوری داده های الکترونیکی از طریق ساحل و دریا به مورد اجرا در خواهیم آورد مجموعه اقداماتی که در رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ به مورد اجرا در خواهد آمد با هدف تمرین طرح‌های نیروی دریایی و همینطور ارزیابی تجهیزات، پرتابها سلاح ها و نیروی انسانی و کسب آمادگی برای یک رزم واقعی انشالله تمرین خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 2 اسفند 97، کد خبر: 6838836، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین