پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
بازرسان سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کردند که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن هزاران غیرنظامی را به قتل رساندند.
شعار سال :بازرسان سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کردند که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن از طریق حملات هوایی، شکنجه زندانیان، تجاوز به غیرنظامیان و استفاده از کودکان 8 ساله به عنوان سرباز، اقداماتی که جنایات جنگی به شمار می آیند، هزاران غیرنظامی را به قتل رساندند.

این گزارش حملات هوایی عربستان و امارات را مسبب اصلی تلفات غیرنظامیان خواند و گفت که آنها مناطق مسکونی، بازارها، مراسم تدفین، مراسم ازدواج، زندان ها، قایق ها و امکانات پزشکی را هدف قرار می دهند.

کامل جندوبی، رئیس هیئت کارشناسان، طی گزارشی گفت: "شواهد اندکی مبنی بر تلاش طرفین درگیری برای کاهش تلفات غیرنظامیان وجود دارد."

این گزارش همچنین گفت که حوثی ها که شمال یمن را کنترل می کنند و با ائتلاف عربستان و امارات می جنگند نیز در این جنایات دخیل هستند.

چارلز گاراوِی، یکی از کارشناسان و افسر بازنشسته نظامی که 30 سال در ارتش انگلیس خدمت کرده، گفت: "هیچ دستی پاک نیست. علیرغم شرایط سخت، ما همچنان شاهد نادیده گرفتن رنج مردم یمن هستیم."

به گفته نیویورک‌تایمز یک سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی گفت که پس از بررسی گزارش توسط تیم حقوقی، پاسخ می دهد.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه طی توئیتی گفت که دولت وی برای پاسخگویی نیاز به مطالعه این گزارش دارد، اما حوثی ها باید به خاطر آسیب غیرنظامیان محکوم شوند.

توکل کَرمان، زن فعال حقوق بشر صاحب نوبل سال 2011 طی توئیتی به قرقاش پاسخ داد و گفت: "گزارش سازمان ملل متحد معتبر نیست، مگر اینکه به سردمداری رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی در قتل عام غیرنظامیان اشاره شود."

این گزارش علت اصلی تلفات غیرنظامیان در جنگ را حملات هوایی ائتلاف عربستان و امارات می داند و تعداد این حملات که علاوه بر آسیب شدید به غیرنظامیان منجر به وضعیت وخیم اقتصادی و انسانی یمنی ها شده را در سه سال اخیر 18000 مرتبه عنوان می کند.

کارشناسانی که این گزارش را تهیه کرده اند، بدون ارائه جزئیات گفتند که اسامی افراد مظنون در تمام سطوح در کشورهای عضو ائتلاف عربستان سعودی شامل مقامات غیرنظامی، به کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد ارسال می شود.

کارشناسان افزودند که این ائتلاف، شدت حملات را حتی پس از مشخص شدن عواقب وخیم آن بر غیرنظامیان، حفظ کرده است و هیچ مزیت نظامی نمی تواند چنین آسیب شدید بر میلیون ها نفر را توجیه کند.

این گزارش همچنین به انگلستان، فرانسه و آمریکا در مورد همدستی در حملات غیر قانونی در یمن از طریق ادامه تأمین سلاح برای عربستان سعودی هشدار داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی تیتر1،تاریخ انتشار:12 اسفند 1397،کد خبر:159477،titre1.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین