پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
مزرعه بزرگ تولید چوب و نهال با ۲۴۲ هکتار وسعت با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در بخش مرکزی شهرستان تالش استان گیلان به بهره برداری رسید.

شعار سال: مهندس حجتی؛ وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهوری روز پنجشنبه در آئین افتتاح مزرعه بزرگ تولید چوب و نهال تالش، مشکلات مجریان طرح های زراعت چوب این شهرستان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد و به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، چند اصله نهال میوه کاشت.

اجرای این طرح از سال ۶۹ در سطح ۲۴۲ هکتار با کاشت درختان توسکا و صنوبر آغاز و محوطه طرح حصارکشی شده است.

همچنین در سطح ۱۳۳ هکتار از این طرح جنگلکاری شده است و دوره بهره وری و برداشت محصول از مزرعه، ۱۰ سال طول خواهد کشید.

شایان ذکر است: ۵۴ هزار نهال در این طرح غرس شده و تاکنون برای اجرای آن، ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

عیسی مهدوی؛ فرماندار تالش در این آئین گفت: ۴۸ درصد اشتغال در این شهرستان به بخش کشاورزی مربوط است و کشاورزان و تولیدکنندگان از قشرهای زحمتکش تالش هستند.

وی اظهار کرد: آبیاری کشاورزی در تالش اغلب سنتی است و یک سد لاستیکی در حال ساخت و دو سد لاستیکی دیگر در حال مطالعه است و با تکمیل طرح ها و تقویت منابع آب، تحول زیادی در حوزه کشاورزی این شهرستان روی خواهد داد.

رئیس جمهوری و وزاری دولت، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مهمان گیلانی ها هستند و با حضور رئیس و اعضای هیات دولت، طرح های مختلفی در شهرستان های استان به بهره برداری می رسد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. ۹۷/۱۲/۱۶

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت jkgc، تاریخ 16 اسفند 97، کد مطلب: 2468: www.jkgc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین