پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
شفافیت اطلاعاتی و فعالیت مبتنی بر قانون و برنامه ،از کمترین تعهدات مدیران یک فدراسیون ورزشی می باشد. وقتی پای فدراسیون کاراته به میان می آید، باید با حساسیت بیشتری مطالبه گر این مسئله بود. فدراسیونی با چند صد هزار مخاطب عام و خاص. با توجه به توضیحات مطرح در گزارش، از سازمان بازرسی کشوری و کمیسیون اجتماعی مجلس، انتظار داریم درخواست شفافیت اطلاعات مالی،برنامه ای و عملکردی این فدراسیون را نموده و به اطلاع افکار عمومی برسانند.
شعار سال : شفافیت اطلاعاتی و فعالیت مبتنی بر قانون و برنامه ،از کمترین تعهدات مدیران یک فدراسیون ورزشی می باشد. وقتی پای فدراسیون کاراته به میان می آید، باید با حساسیت بیشتری مطالبه گر این مسئله بود. فدراسیونی با چند صد هزار مخاطب عام و خاص. با توجه به توضیحات مطرح در گزارش، از سازمان بازرسی کشوری و کمیسیون اجتماعی مجلس، انتظار داریم درخواست شفافیت اطلاعات مالی،برنامه ای و عملکردی این فدراسیون را نموده و به اطلاع افکار عمومی برسانند.

علت درخواست شفافیت اطلاعات فدراسیون از سازمان بازرسی و کمیسیون اجتماعی مجلس :
شاید در نگاه اول به نظر می رسید که مخاطب این گزارش باید وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر(جناب آقای دکتر سلطانی فر) باشند و در صورت عدم تحقق خواسته ، درخواست مداخله گری قانونی، از سازمان بازرسی و کمیسیون اجتماعی مجلس گردد.
از ابتدای گزارش و به صراحت عرض می گردد که توان یا تمایل لازم برای اینکار (شفاف سازی وضعیت فدراسیون کاراته) در وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر وجود ندارد . چرا که اگر وجود می داشت، شاهد این سطح از پرده پوشی ها و عدم شفافیت ها، ضعف ها و در جا زدن ها، شکایات و اعتراضات از منابع و مراجع چندین گانه و در کل، این میزان از کمبودها و ضعف ها و چالش ها نبودیم.
بصراحت عرض شده و اعلام می گردد که فدراسیون های ورزشی، جای زد و بند سیاسی و ساخت پشتوانه برای انتخابات نیستند،واقعا بعضی اتفاقات و شنیده ها باعث وهن ورزش حرفه ای و قهرمانی کشور است. این سطح از بی خیالی و کم توجهی به وضعیت یک فدراسیون با چندصد هزار مخاطب رسمی، جای بازخواست و حساب کشی دارد. تا کی سکوت ، تاکی اجازه باید داد که سلیقه سیاسی و فردی، لاپوش عظمتی از ناکارآمدی ها و سو مدیریت ها باشد.
علت مخاطب قرار گرفتن سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگان محترم کمیسیون اجتماعی مجلس ، استدلال های بالاست. امیدواریم و تمنا داریم، روابط عمومی محترم وزارت معظم ورزش و جوانان، حداقل در این خصوص روشنگری کنند و برای احترام به افکار عمومی و ورزشکاران چندصد هزار نفری این رشته، از خود دفاع نموده و شفاف سازی نمایند.



موارد و مصدایق مداخله گری فعال قانونی کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون کاراته :

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و مدیران عزیز سازمان بازرسی کل کشور درخواست می گردد، وضعیت بندهای زیر را در فدراسیون کاراته مشخص نمایند.:

- صورت وضعیت مالی فدراسیون کاراته بعد از حسابرسی مجدد  و انطباق اصالت اسناد و فاکتورها و قراردادها با اعداد اعلامی برای حداقل 5 سال اخیر برای روشنگری افکار عمومی در سایت فدراسیون کاراته منتشر شود. بررسی همین یک بند ، مطالب و سرخط های جالبی را دست بازرسان محترم سازمان بازرسی و نمایندگان محترم مجلس می دهد( رسانه های محترم و رسمی کشور نیز می توانند این موارد را بر اساس قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات بشکل مکتوب از فدراسیون یا وزارت ورزش درخواست نموده و دستگاه مربوط موظف است، ظرف 10 روز کاری، اسناد را در اختیار قرار دهد، در غیر این صورت، می توان به دیوان عدالت اداری با اتهاماتی نظیر سو مدیریت ، عدم اجرای قانون و نظایر آنها ، شکایت کرد).

- برنامه های تدوین شده توسط فدراسیون در 5 سال اخیر با عملکرد فدراسیون مقایسه شود. همچنین بررسی شود که آیا این برنامه ها جزو  اولویت های رشته کاراته می باشند یا متاثر از سلیقه مدیران بوده اند؟

- اساسنامه فدراسیون و وظایف ذکر شده در آن را مبنا قرار داده و ملاحظه گردد که چه میزان از بندهای اساسنامه توسط مدیران پوشش داده شده است؟

- میزان رضایت ذی نفعان مستقیم فدراسیون شامل ورزشکاران ، داوران ، قهرمان های ملی، مربیان و ...... ، از فدراسیون بررسی شود و علت آسیب های احتمالی ریشه یابی شود؟

- بررسی شود که وضعیت کمیته فنی فدراسیون کاراته چیست و عملکرد آن چگونه بوده است؟ بررسی این بخش ، شما را شگفت زده می کند؟

-  بررسی شود که علت این میزان از ناپایداری و عدم شفافیت ها و کمبودها در تامین منابع مالی فدراسیون چیست؟ چرا فدراسیونی با سابقه همانند فدراسیون کاراته ، تاکنون نتوانسته است به منابع مالی پایدار دست یابد؟

- علت مساله دار بودن (عدم اعلام یا اعلام دیر هنگام) اعلام اسامی تائید صلاحیت شده و نهایی در موعدهای مقرر چیست؟ آیا همین مسئله نمی تواند مصداق غیرقانونی اعلام شدن انتخابات و یا تخلف احتمالی مدیران مربوطه باشد؟

- از نمایندگان محترم مجلس و بازرسان محترم سازمان بازرسی کل کشور، درخواست می کنیم که سری به استان ها زده و وضعیت این رشته را از بعد زیرساختی، برگزاری مسابقات ، وضعیت رضایت ذینفعان ، وضعیت بودجه ای کمیته ها و ...... ،ملاحظه کنند. حداقل از دید ما ، بی شباهت به سرزمین قحطی زده نیست؟

- چرا در این فدراسیون با روحیه پهلوانی، قهرمانی و جوانمردی باید شنونده شایعاتی زیادی از فسادها باشیم(حتی اگر شایعه هم باشند، جای سوال دارد)؟ چرا تمایل به تخریب افراد توانمند و مدیران جوان آماده همکاری اینقدر در این فدراسیون دیده می شود؟ مگر در یک فدراسیون نسبتا ورشکسته مالی و کم منابع، چه چیزها و امتیازاتی می تواند وجود داشته باشد که حضور در آن، برای بعضی از مدیران تا این حد، جذابیت دارد؟

- ......

نمایندگان محترم مجلس (بشکل خاص، اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس) و عزیزان سازمان بازرسی کل کشور با توجه به سوابق مدیریتی و کارشناسی خود، به راحتی می توانند درک کنند که علت این سطح تمایل به نابسامانی ها، پرده پوشی ها ، کم کاری ها ، تخریب ها ، عدم شفافیت ها و عدم پاسخگویی ها ، ایستایی مدیریتی و استفاده از تکراری ها و ..... ، برای چیست؟ آیا نظام رای گیری و علت رای دهی نمایندگان محترم و معظم هیات های ورزشی ، جای بررسی ندارد(حداقل از این 31 نفر بپرسید، انسان های آزاده زیادی بین این عزیزان حضور دارند)؟ یادمان نرود که یکی از آسیب های مخرب و نوظهور در سامانه های اداری کشورمان،دور زدن قانونی قانون است. 

از کلیه دلسوزان کاراته کشور، مربیان و داوران عزیز، ورزشکاران محترم، قهرمانان و افتخارآفرینان کاراته کشور، نمایندگان محترم هیات های ورزشی ، نمایندگان سایر دستگاه های مجاز به شرکت در انتخابات فدراسیون کاراته (روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود) ، بخاطر طرح صریح و بدون پرده برخی از واقعیت ها و جریانات حاکم بر این فدراسیون ورزشی،پوزش طلبیده می شود.  منافع ملی و تعالی و توسعه رشته ورزشی ارزشمندی چون کاراته،حکم می کند که اندکی بدون تعارف با یکدیگر حرف بزنیم. اندکی مطالبه گری داشته باشیم ، از حقوق خود مطلع بوده و پاسخگوی را جایگزین مدیریت در جعبه بسته نماییم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال 
اخبار مرتبط
برچسب ها: فسادستیزی در کاراته ، فساد در کاراته ، نظارت بر فدراسیون های ورزشی ، مهندسی انتخابات فدراسیون ها ، ایستایی در ورزش کاراته ، لختی کاراته ، مدیران تکراری کاراته ، کاراته و مدیران تکراری ، یارگیری مدیریتی در کاراته ، فدراسیون یا محفل ، فدراسیون یا گعده دوستانه ، اعتراض به فدراسیون کاراته ، ورود سازمان بازرسی به فدراسیون کاراته ، ورود کمیسیون اجتماعی به مسائل فدراسیون کاراته ، سوال از وزیر ورزش ، سوال از سلطانی فر ، سوال از مدیران فدراسیون کاراته ، شفافیت در فدراسیون کاراته ، درخواست شفافیت از فدراسیون کاراته ، انتشار صورت های مالی فدراسیون کاراته ، مقایسه برنامه ها با عمکرد فدراسیون کاراته ، نارضایتی ها در فدراسیون کاراته ، مدیریت فدراسیونی یا محفلی ، دولتی گرایی فدراسیون ، ضعف نظارت در فدراسیون کاراته ، ناپایداری مالی فدراسیون کاراته ، عدم شفافیت در تامین منابع مالی فدراسیون کاراته ، فدراسیون کاراته یا فدراسیون ، سلامت مدیریتی فدراسیون کاراته ، درجا زدن تاریخی فدراسیون ، ضعف مدیریتی در فدراسیون ، هوای تازه ، آرزوی هوای تازه در کاراته ، کاراته هوای تازه می خواهد
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
انتخابات فدراسیون ها هم شده جای ساخت و پاخت و باند بازی همه فدراسیون ها هم همینن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین