پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
محافل رسانه‌ای آمریکایی از تبدیل ایران به قدرت سایبری و نفوذ در سیستم‌های سیاسی و امینی آن رژیم نگران شده‌اند.
شعار سال : وبسایت هیل وابسته به کنگره در این باره نوشت: هکرهای ایرانی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، در برخی از نخستین عملیات‌های خود در جنگ‌های سایبری، موسسات مالی ایالات متحده را با ده‌ها میلیون دلار سرمایه و همچنین عملیات تجاری سعودی آرامکو را به صورت آفلاین هک کردند. بر اساس یک گزارش جدید که از سوی مایکروسافت منتشر شد، طی دو سال گذشته، هکرهای ایرانی بیش از ۲۰۰ شرکت را هک کرده‌اند و این خطر روز به روز در حال افزایش است.

کارشناسان از رشد بیش از حد سریع توانایی ایران در اجرای عملیات قابل سایبری تا اندازه زیادی شگفت‌زده شده‌اند. در سال ۲۰۱۷ نیز عملیات مشابه‌ای نسبت به پارلمان انگلیس انجام شد. در این حمله، هکرها با شناسایی حساب‌های دارای کلمه عبور ضعیف و بدون احراز هویت دو عامل، ده‌ها حساب ایمیل متعلق به قانونگذاران را هک کردند.

در ارزیابی تهدید جهانی سالانه خود، انجمن اطلاعات آمریکا اذعان کرد هکرهای ایرانی فعلا تنها قادر به ایجاد اثرات مخرب موقت هستند. با این حال، ارزیابی همچنین هشدار داد ایران از تکنیک‌های پیچیده سایبری استفاده می‌کند و تلاش می‌کند توانایی‌های خود را بهبود ببخشد.

گزارش اتحادیه اروپا در ماه ژانویه منتشر شد و نتیجه گرفت که ایران احتمالا به زودی تبدیل به یک قدرت سایبری خواهد شد.

اظهارات اخیر دولت ایالات متحده و اسرائیل جزئیات بیشتری در مورد این تهدید ارائه داده است. در ماه گذشته، وزارت دادگستری ادعا کرد که یک شهروند آمریکایی و چهار کارمند دولت ایالات متحده و ماموران اطلاعاتی مورد هدف قرار گرفتند.

در همین حال، رئیس ارشد امور سایبری ارتش اسرائیل در مورد قابلیت‌های سایبری ایران هشدار داد. سرهنگ دوم نوام شوار به اسرائیل هیوم گفت یکی از اولین رویدادهای عملیاتی او تشخیص و پیشگیری از تلاش برای نفوذ سیستم هشدار موشکی گنبد آهنین اسرائیل است.

با خاموش کردن سیستم هشدار موشک، هکرها می‌توانند هشدارهای کاذب را فعال کنند. حتی بدتر از آنکه وقتی سیستم راکت‌های دریافتی را شناسایی کرد، هکرها می‌توانند مانع از فعال شدن آژیر شوند.

مسلما تحلیلگران نباید توانایی‌های ایران را دست‌کم بگیرند. در حال حاضر اگرچه ایران قدرت برتر سایبری نیست و هنوز با کشورهای بزرگ این حوزه فاصله دارد اما شرایط نشان می‌دهد که این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های برتر سایبری در جهان است.

مشابه همین گزارش هیل را بنیاد آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» منتشر و تصریح کرده که ما توانایی ارتش سایبری ایران را دست کم گرفته‌ایم. ایران از تکنیک‌های پیچیده حمله و نفوذ سایبری استفاده می‌کند و تلاش می‌کند به زیرساخت‌های آمریکا هجوم برد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشرق ، تاریخ انتشار 25 اسفند 97، کد مطلب: 944476: www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
با این توان نظامی و دفاعی همه نگران امنیت خودشان هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین