پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
خسارات ناشی از یک حادثه غیر مترقبه ( سیل فروردین ۹۸ گلستان و مازندران) ، بشکل غیر قابل باوری در حال برقراری ارتباط با سو مدیریت ها است . گزارش زیر، اشاره به نکات جالب در این خصوص دارد.
شعار سال: خسارات ناشی از یک حادثه غیر مترقبه ( سیل فروردین ۹۸ گلستان و مازندران) ، بشکل غیر قابل باوری در حال برقراری ارتباط با سو مدیریت ها است . گزارش زیر، اشاره به نکات جالب در این خصوص دارد.




اینفوگرافیک| چرا سیل‌های شمال کشور ویرانگر شد؟


تعداد بازدید : 35


کلیپی از رائفی پور: وقتی از دو سال پیش هشدارهای استاد درباره ی بارش های سنگین و سیل نادیده گرفته شد.



تعداد بازدید : 26



هشدار یک استاد دانشگاه ۳ هفته قبل از سیل گلستان

حسین آخانی استاد دانشگاه تهران و کارشناس محیط زیست در این ویدیو که سه هفته قبل گرفته شده دلایل سیل فاجعه‌بار این روزهای استان گلستان را توضیح می‌دهد.

دکتر آخانی با این صدای بغض کرده و عصبانی از دست‌درازی به طبیعت و لزوم برخورد و محاکمه مسوولان این استان می‌گوید.


توییت محمد مساعد، خبرنگار روزنامه شرق: سال ۸۳ در برف سنگین گیلان، استاندار اعلام می کرد وضع عادی است اما لو رفت، او اصلا در گیلان نبود/ آبروریزی بزرگی بود اما خب بالاخره ایشان حالا وزیر مملکت است! همین سلطانی فر را عرض می کنم.


تعداد بازدید : 15



 کنایه‌های قابل تامل مجری تلویزیونی به سفر خارجی استاندار گلستان و عدم حضور به هنگام سیل در نواحی مختلف گلستان

 وقتی کسی مسئول می‌شود، باید قلبش بتپد برای مردم سرزمینش.





رییس دانشکده صداوسیما بجای توضیح درمورد عملکرد نامطلوب سازمان متبوعش در مورد سیل، با عصبانیت و توهین، انتقادکنندگان را "لاشخور سیاسی" خواند.

واکنش یاشار سلطانی به سفر خارج #مناف_هاشمی  استاندار گلستان:

وزير كشور از سفر مناف هاشمی استاندار گلستان به خارج از کشور برای رسيدگی به مشكلات خانوادگی! خبر داد و مرخصی او را حتی بعد از وقوع سيل هم تمديد کرد.

مناف معاون سابق قاليباف و استاندار فعلی روحانی، با مدرک مدیریت شهری قرار است بدون تجربه و تخصص بعنوان رييس سازمان مالياتی منصوب شود.

وقاحتي از جنس مناف هاشمي؛ پست جديد به او و عدم بركناري اش، خيانت به سيل زدگان است!با وجود درخواست عمومي مردم، او هنوز حاضر به بازگشت به ايران نشده!
انتصاب مناف هاشمي بعنوان معاون وزير و عدم بركناري او از استانداري گلستان، خيانت به سيل زدگان است

دو کودک در سیل گلستان جان باختند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: متأسفانه از ابتدای وقوع سیل در گلستان دو کودک جان خود را از دست دادند.با بهتر شدن شرایط آب و هوایی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان با قوت و شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

میرمحمد غراوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با بهتر شدن شرایط آب و هوایی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان با قوت و شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: از ابتدای وقوع سیل در استان تاکنون دو نفر جان خود را از دست دادند که هر دو نفر، کودک بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به وضعیت شهرستان گمیشان پس از رسیدن سیلاب اظهارداشت: انتظار داشتیم که تا ساعت سه و نیم بامداد امروز پیک سیلاب از رودخانه گرگانرود در محدوده شهرستان گمیشان عبور کند و برای تمهیدات مقابله را آماده کرده بودیم.

غراوی ادامه داد: خوشبختانه با کاهش آب خروجی های سدهای گلستان، خطر سیلاب برطرف شده است وسیلاب وارد شهرها و روستاهای گمیشان نشده و تمامی این مناطق ایمن است.


تعداد بازدید : 14

وقتی نماینده مجلس دستش به استاندار نمی‌رسد و به دوربین پناه می‌آورد دیگر عمق فاجعه پیداست. نماینده گرگان و‌آق‌قلا می‌گوید شهر را سیل برده ولی استاندار گوشی تلفن‌اش را جواب نمی‌دهد. می‌گویند استاندار و مسئولین هنوز نرفتند میان مردم .



راهکار مسئولین در مواجهه سیل گلستان و مدیریت بحران (طنز)

پوشیدن جلیقه هلال احمر یا جلیقه‌های مشابه و حضور در منطقه بحران‌زده

صحبت با موبایل با حالتی نگران و عصبی جلوی دوربین‌ها

دلگرمی دادن و اطمینان بخشی به مردم

محو شدن از صحنه روزگار تا بحران بعدی


استاندار بی‌کفایت گلستان برکنار شد/آیا او دادگاهی خواهد شد؟

معاون اول رئیس‌جمهوری، مناف هاشمی استاندار گلستان را برکنار کرد . اسحاق جهانگیری پس از غیبت مناف هاشمی در جریان رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان گلستان، مناف هاشمی را برکنار و علی قرابیه معاون هاشمی را به‌عنوان سرپرست استانداری گلستان منصوب کرد

هاشمی در چند روز گذشته و همزمان با سیل استان گلستان در سفر خارج از کشور بسر می‌برد و چند روز هیچ خبری از او نبود

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: مجلس احتمال دوتابعیتی بودن استاندار گلستان را بررسی می کند / ماجرای مرخصی مناف هاشمی با شک و تردید روبرو است / رحمانی فضلی روشنگری نکند، حتما بعد از تعطیلات با قاطعیت برخورد می کنیم / اینکه آقای استاندار حاضر نشده سفرش ‌را نیمه کاره رها کند، دور از انسانیت است

حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مجلس درخصوص غیبت استاندار گلستان به خبرنگار «انتخاب» گفت: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.

یک نماینده مجلس از بررسی احتمال دوتابعیتی بودن مناف هاشمی استاندار گلستان خبر داد.

حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مجلس درخصوص غیبت استاندار گلستان به خبرنگار «انتخاب» گفت: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.

وی غیبت استاندار گلستان در وضعیت بحرانی فعلی ‌را اقدامی دور از انسانیت توصیف کرد و ادامه ‌داد: اصولاً مسوولیت حکم می‌کند که مسوولین در ایام عید ‌اماده هر اتفاق غیرمترقبه ای باشند. حالا که سیل آمده و مردم خانه و کاشانه شان را در آب می بینند و حتی مشاهده می‌شود، در منطقه هایی خورد و خوراک هم پیدا نمی شود، دور از انصاف و‌ انسانیت است که آقای استاندار حاضر نشده تا سفرش ‌را نیمه کاره رها کرده و به استان محل مأموریتش بازگردد.، چون هیچ کاری را نمی‌توان مهمتر از رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده دانست.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس دهم همچنین ‌ادامه ‌داد: قطعا این موضوع باید از طریق نهادهای مربوطه مورد پیگیری قرار بگیرد تا معلوم شود، چه مسأله ای در میان است که آقای ‌استاندار در چنین موقعیتی به سفر خارج از کشور رفته ‌اند و آبا اصلا بحث مرخصی صحت دارد ‌یا نه؟ چون با هر متر و معیاری که ارزیابی می‌کنیم، این رفتار آقای مناف هاشمی قابل قبول نیست و حتی می‌توان گفت، بسیار عجیب است.

حاجی ‌دلیگانی تاکید کرد: من‌ به عنوان نماینده مجلس، قطعا براین باورم که وزیر کشور باید به مجلس و افکار عمومی پاسخ بدهد که چرا موقعی که به استاندار مرخصی صادر میکرده، از سازمان ‌هواشناسی‌ وضعیت آب و هوایی ‌را جویا نشده تا با پیش بینی درست، از اعطای مرخصی به ‌اقای هاشمی منصرف شود. مرور این وقایع، از نظر من بحث مرخصی ‌را ‌با شک و تردید‌ روبرو می‌کند و امیدوارم آقای وزیر کشور بتواند در این خصوص روشنگری قانع کننده داشته باشد. ‌ در غیر‌ اینصورت مجلس حتما بعد از تعطیلات اقدامات لازم را با قاطعیت لازم انجام خواهد داد.

حسین حاجی ‌دلیگانی در پایان اظهاراتش، گفت:: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.



تعداد بازدید : 9


ورود دیرهنگام استاندار معزول گلستان به جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان


انتقاد محمود صادقي به عملكرد ضعيف سازمان هلال احمر در سيل گلستان

جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان در ۱۰ فرهنگسرا + اسامی

جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران در فرهنگسراهای شهرداری تهران از صبح فردا(یکشنبه، ۴ فروردین) انجام می‌شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از صبح فردا در ۱۰ فرهنگسرای منتخب اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردم تهران برای مناطق سیل‌زده گلستان و مازندران می‌کند.

بر این اساس، فرهنگسراهای ملل (قیطریه)، ابن‌سینا (شهرک قدس)، اشراق (تهرانپارس)، فردوس (صادقیه)، گلستان (نارمک)، رویش (منطقه ۹)، عترت (میدان امام حسین علیه‌السلام)، خاوران، بهمن و ولاء (شهرری)، از فردا آماده دریافت و ارسال فوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان گلستان و مازندران هستند.


تعداد بازدید : 10

خبر سی ان ان ترکیه هم سیل‌گنبد و اق قلا رو پوشش میده اونوقت صداوسیمای خودمون گل و بلبل نشون میده...




 اعلام رسمی حکم انتصاب سرپرست استانداری گلستان توسط سخنگوی وزیر کشور

داستان بهره برداری از جنگل نیز جای اما و اگرهای فراوان دارد. در راستای اطلاع رسانی صحیح و غیر مخرب و در صورت انعکاس نادرست یا ناقص مطالب، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، آمادگی حذف ، اصلاح و تکمیل مطالب را دارد . 







چرا کسی در جنگل یقه بعضی ها را نگرفت؟

در گزارش سازمان بازرسی از تخلفات برخی نهادها، یک نکته عجیب وجود دارد. باتوجه به اینکه بنیاد نور یک موسسه خصوصی است، سازمان بازرسی اسم دو نفر از مدیران رسمی دولتی را می‌آورد و می‌پرسد اینها چطور از دولت به یک موسسه خصوصی مامور شده‌اند و در بنیاد نور مشغول کارند. سمت‌های‌شان هم سمت کمی نیست.

از سر کنجکاوی اسم این دو نفر یعنی آقایان ابوالفتح فکری مدیرکل اسبق دفتر فنی سازمان جنگلها و محمدرضانجاتی سرجنگل‌دار گلستان را در روزنامه رسمی سرچ شد و نتایج خیلی جالب است.  مدیران دولتی که باید علی‌الاصول بر فعالیت بهره‌برداران از جنگل نظارت کنند خودشان عضو هیات مدیره و مدیرعامل بسیاری از شرکت‌های اقماری یک نهاد خاص شده‌اند و شریک اقتصادی در آن بیست شرکت تو در تو محسوب می‌شوند.



 تلخی عید امسال سیل مازندران و گلستان است

باید بدانیم تخریب جنگل تا هشتاد درصد سیلاب را تشدید می کند. ما سالانه به طور متوسط صد هزار هکتار جنگل نابود کردیم و در پنجاه سال اخیر نزدیک به نیمی از جنگلهای مان را از دست داده ایم. ما با اینکه رتبه ۵۴ در سرانه جنگل را داریم، ششمین کشور تخریب کننده جنگلیم.

یکی از گروه هایی که سال ها منابع جنگلی ما را بهره بردای می کرده است، به گزارش سازمان بازرسی، شرکت های وابسته به فرد خاص و بنیاد نور بوده است و در گزارش آمده که سرجنگلدار منطقه و مدیر کل دفتر فنی جنگلداری برای بهره برداری از جنگل به استخدام بنیاد نور در آمده اند.

رهبری در سال نود و سه می فرماید: به بهانه حوزه علمیه جنگل خواری نکنید! جلوی این کار را بگیرید!

خب فرضا صدا و سیما نگفت که چه کسی به بهانه حوزه علمیه جنگل خواری کرده است، خبرگزاری فارس نگفت، ما هم نگفتیم، آیا قضیه حل می شود؟ آیا سازمان بازرسی یا جنگلداری بدون افکار عمومی می تواند جلوی این قضیه را بگیرد؟

مگر در شهرک کلاک که دست اندازی به منبع شرب تهران بود توانستند جلوی آن را بگیرند؟ تا کی می خواهیم به کسی فشاری نیاوریم و مسائل مان درست شود؟








تعداد بازدید : 14





تعداد بازدید : 8




تعداد بازدید : 10





تعداد بازدید : 7



سازمان محیط زیستِ عیسی کلانتری بیش از آنکه برای حفظ محیط زیست تلاش کند درحال خدمت‌گذاری به سرمایه‌داری با صدور مجوز طرح های عمرانی مرکز خرید، کافی شاپ، رستوران، سالن های ورزشی چندمنظوره، جاده سازی و امثالهم در ارتفاعات کوه های زاگرس به بهانه بوم گردی و گردشگری یا همین طور احداث سدسازی های ضد محیط زیستی است!

سد تنگ سرخ یاسوج و پروژه گردشگری تنگ تکاب در کوه خائیز که مرز دو استان خوزستان و کهگیلویه‌ و بویراحمد هست دو نمونه بارز برای تصدیق این موضوع هستند.

باید رفت و طبیعت بکر و حیات وحش فوق العاده خائیز را دید تا عمق وحشتناک ماجرا را فهمید. بعید می‌دانیم جز آگاه کردن مردم نسبت به این طرح کاملا ضد محیط زیستی راهی برای جلوگیری وجود داشته باشد. گزارش جامع  در ۴ فیلم بالا درباره طرح گردشگری تنگ تکاب را حتما ببینید.




مصطفی نور مفیدی،فرزند امام جمعه گلستان،در واکنش به عضویتش در هیات مدیره چندین شرکت صنایع چوب نوشته‌ است: «به نمایندگی برخی موسسات دینی،فرهنگی و خیریه که مخارج خود را از طریق فعالیت های اقتصادی سالم،مولد و قانونی تامین می کنند،حضور سیاست گزارانه و نظارتی دارم».





منتظر روشنگری ها و توضیحات منجر به تنویر افکار عمومی توسط کلیه افراد حقیقی و حقوقی و مورد اشاره در گزارش حاضر هستیم. ضروری است در شرایط بحرانی با شفاف سازی های صورت پذیرفته ، جلوی شایعه سازی و شایعه سازان گرفته شده و همچنین با دفاع منطقی و قانونی ، راه بر کج اندیشی ها و کج اندیشان بسته شود. مجددا تاکید می گردد که ، گزارش حاضر به هیچ وجه قصد تخریب هیچ چهره ای را نداشته و حق توضیح ، تشریح، تکذیب ، دفاع و .... ، برای کلیه افراد حقیقی و حقوقی مرتبط ، باز می باشد.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

اسناد،گردآوری شده در فضای مجازی (لیست کلیه سایت ها و کانال ها و گروه هایی که مطالب از آنها جمع آوری شده، در این پایگاه تحلیلی خبری ، موجود می باشد).
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین