پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
سفیر دمشق در مسکو از دیدار و گفت‌وگوی رییس‌جمهوری سوریه و وزیر دفاع روسیه در خصوص همکاری‌های دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم خبر داد.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته ریاض حداد، سفیر دمشق در مسکو، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم و برنامه‌های آتی در این راستا به رایزنی پرداختند.

این دیپلمات سوری با اشاره به دیدار اسد و شویگو در دمشق، خاطرنشان کرد: وضعیت بسیار دشوار است و تماس‌ها و ملاقات‌های مستمر را می‌طلبد.

وی ادامه داد:‌ در جریان دیدار اسد و شویگو، دو طرف درباره مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرده و ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته در این راستا، درباره برنامه‌های آتی نیز گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید خبر دیدار شویگو با اسد در دمشق، اعلام کرد که در این دیدار وزیر دفاع روسیه به نمایندگی از رییس جمهوری روسیه با رییس‌جمهوری سوریه درباره مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرده است.

در این بیانیه آمده است، در این ملاقات به موضوعات کلیدی در حوزه نظامی و نظامی- فنی و ابعاد مختلف مبارزه با گروه‌های تروریستی پرداخته شد.

شویگو همچنین در این سفر کاری که به دستور ولادیمیر پوتین انجام شد از مقر نیروهای روس در پایگاه حمیمیم در شهر لاذقیه بازدید کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو از فعالیت نیروهای نظامی روسیه در این مرکز فرماندهی یگان دفاع هوایی و سکوهای پرتاب موشک‌های اس 400 مستقر در پایگاه حمیمیم دیدن کرد.

این سفر چند روز بعد از نشست سه جانبه وزیران دفاع روسیه، ایران و سوریه در تهران انجام شد که با هدف هماهنگی برای مبارزه با تروریسم در سوریه برگزار شده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30خرداد1395، کدخبر: 95032917487: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین