پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح ۱۰ ساله آبخیزداری در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح ۱۱ میلیون هکتاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و مراحل خود را برای اجرا طی کرده است.

شعار سال:

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی در مورد طرح‌های حفاظت از منابع طبیعی  جلوگیری از بیابان‌زایی گفت: حفاظت از منابع طبیعی محور اصلی کارها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با یادآوری روز مبارزه جهانی با بیابان‌زایی است، افزود: طرح‌های بسیار خوبی به صورت همه جانبه در سطح کشور برای مقابله با این موضوع پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

حجتی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اقدامات مربوط به حفظ منابع طبیعی و مبارزه با بیابان‌زایی به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگلها بر می‌گردد، اظهارداشت: بخشی از این اقدامات هم توسط دولت انجام می‌شود که در این راستا به صورت غیر مستقیم کارهایی انجام می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: سوخت‌رسانی و توزیع کپسول گاز در بین عشایر از جمله اقداماتی است که دولت در جهت کاهش و فشار به منابع طبعی و همچنین ایجاد تعادل بین دام و مرتع و حذف دام مازاد از مراتع انجام می‌دهد.

حجتی به طرح 10 ساله آبخیزداری در سطح 11 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های محوری و اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و مراحل مختلف خود را طی کرده است.

وی افزود: امیدوار هستیم با پیش‌بینی منابع مورد نیاز این طرح را با کمک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیر دازی کشود که در راستای حفاظت از آب، خاکف زمین و احیای اراضی منابع طبیعی است، اجرا کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک 500 هزار هکتار از این طرح به اجرا درآمد، بیان داشت: امیدوار هستیم سالانه نزدیک یک میلیون هکتار از طرح انجام شود و در مدت 10 سال این طرح به پایان برسد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد مسائلی که اخیرا در مورد برنج در رسانه‌ها مطرح می‌شود خودداری کرد و با ناراحتی گفت: خداحافظ، شما باید سؤال مرتبط با روز مقابله با بیابان‌زایی و منابع طبیعی بپرسید؟!


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 29 خرداد 1395، کد مطلب: 13950329000499: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین