پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در سومین کنگره روانکاوی و روان درمانی ایران گفت: ورود روانکاوی به عرصه جامعه و در واقع خروج از درون انسان و درون اتاق، نیاز امروز جامعه ماست.

شعارسال: رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در سومین کنگره روانکاوی و روان درمانی ایران گفت: ورود روانکاوی به عرصه جامعه و در واقع خروج از درون انسان و درون اتاق، نیاز امروز جامعه ماست.

مریم رسولیان در سخنانی در این کنگره افزود: در نگاه اول موضوع 'پرخاشگری، ویرانگری و مرگ در میانه راه' عنوان موضوع همایش، ناامید کننده است، اما کمی عمیق تر که بنگریم واقعیتی است نه چندان تلخ که هر کجا زندگی است، تنازع و نا آرامی هم هست.

افزود: نبود حرکت و آرامش مطلق خود تداعی کننده مرگ است و این چرخه بود و نبود خود زندگی است.

وی افزود: همان گونه که از عنوان همایش بر می آید، ورود روانکاوی به عرصه جامعه و در واقع خروج از درون انسان و درون اتاق، نیاز امروز جامعه ماست.

رسولیان گفت: همان گونه که کودک الگوی زندگی خود را از والدین و روابط ابتدایی زندگی می گیرد، جامعه نیز الگوی زندگی خود را از دولت و حکومت می گیرد و البته که این رابطه ها یک سویه نیست و پویاست.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران افزود: ورود تئوری ها و نظریه های روان پویایی به درون امور اجتماعی و ضرورت نظریه پردازی در زمینه اصول و رفتارهای اجتماعی نیاز به همکاری مشترک کلیه متخصصان علوم انسانی دارد.

رسولیان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین نیازهای زندگی اجتماعی امروز در جهان همین همکاری‌های مشترک است و مهمترین عنوان این همایش نیز ورود به نیازهای اجتماعی است.

رئیس سومین کنگره روانکاوی و روان درمانی پویای ایران نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: بیش از 90 سال است که اندیشه روانکاوی به ایران آمده است، ولی آموزش روانکاوی و روان درمانی پویا به تدریج و طی سه دهه گذشته در کشور پا گرفته و اکنون جایگاه آکادمیک قابل توجهی در آموزش روان گران در حوزه سلامت دارد.

دکتر محمد صنعتی افزود: شاید در واقع دیگر روانکاوی نمی تواند خود را به تخت روانکاوی محدود سازد، باید همان گونه که بنیانگذاران آغازین روانکاوی به جنبه های اجتماعی و فرهنگی آن توجه داشتند، علاوه بر جنبه های بالینی رابطه آن با آبژه و امر درونی به مسائل بین فردی آسیب های روانی نیز پرداخته شود.

صنعتی افزود: در این کنگره گذشته از روانکاوان برجسته ای که از اروپا و آمریکا حضور دارند روانکاوان و روان درمانگران ارزشمند ایرانی با رویکردهای گوناگون نیز حضوری فعال دارند و مانند 2 کنگره گذشته دانش پژوهان بسیار مشتاق را در این همایش می بینیم که آینده کشورمان ایران هستند.

دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم گفت: موضوع پرخاشگری ویرانگری و مرگ در میانه زندگی توسط کمیته روان درمانی انجمن علمی روانپزشکان ایران در سال 96 و پس از برگزاری کنگره دوم تصویب شد.

دکتر مهدیه معین اظهار داشت: زندگی، سرزندگی و تهدیدهای آن مورد توجه کمیته روان درمانی این کنگره قرار داشت و برای آسیب شناسی زندگی و بازشناسی دلایل توقف و یا کندی توسعه، پیش رفتن با نگاه روانکاوانه و تاثیر گرفتن از آرا و عقاید و نظریه های دکتر صنعتی رئیس کنگره، این همایش برگزار می شود.

وی گفت: نظریه فرهنگ مرگ چند سالی است که توسط دکتر صنعتی در سخنرانی ها و مصاحبه های ایشان بیشتر پرداخته شده و علاوه بر نکات مهم تاریخی و روانکاوی اجتماعی، شامل یک سوال مهم است که در دهه های اخیر بسیار مورد توجه صاحب نظران قرار گرفته است.

دبیر علمی کنگره افزود: این سوال مطرح است که آیا ایران در طول هزاره ها و قرن ها جدا از جنگ ها و هجوم ها و عوامل محیطی ممکن است درگیر با پدیده هایی بوده که پیشرفت و توسعه را دشوار می‌کند و به جای آن، خشم و پرخاشگری و ویرانی را بازتولید کند.

معین اظهار داشت: بر همین اساس و برای ایجاد فرصتی برای تعمیق و تفکر و جستجوی روانکاوانه با بسیاری از چهره‌های مشهور و صاحب نظر در سطح جهانی تماس برقرار شد تا برای هم فکری و اعلام نظر و عقاید در این کنگره حضور یابند.

سومین کنگره روانکاوی و روان درمانی پویای ایران با حضور مهمانان داخلی و خارجی از امروز تا 31 فروردین در سالن همایش های بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود. این کنگره با برپایی کارگاه های مختلف و نشست ها به ارائه راهکار و برنامه ها در زمینه پرخاشگری و آسیب های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد و خشونت و تروریسم و خودکشی می پردازد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ،تاریخ انتشار: 29فروردین 98، کد خبر: 83283464،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین