پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درشرایطی با تغییراتی برای فصل آینده به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد که آنها اصلی‌ترین کارشان که انتخاب مدیرعامل است را انجام نمی‌دهند!

شعار سال:

در میان جنگ برانکو و کی روش و قیل و قال نقل و انتقالات با حکم های محمود گودرزی وزیر ورزش اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس کمی عوض شدند.

شاید به دلیل مسایل مهمتری برای رسانه ها این احکام مسکوت ماندند اما نگاهی عمیق به این اعضا نشان می دهد که عملا برای این دو تیم با احکام جدید «نه خانی آمده و نه خانی رفته».

هر دو باشگاه دو عضو فنی و پیشکسوت دارند که می توانند با تجربه سالها حضور در فوتبال طراحی بهتری برای سالهای آتی داشته باشند اما دیگر اعضا با وجود کارایی فراوان و مورد احترام بودن در پست های دیگر کشور عملا کاربردی برای استقلال و پرسپولیس ندارند و البته موارد مشابه قبلی هم چندان کارایی برای استقلال و پرسپولیس نداشته اند.

 رئیس فروشگاه رفاه اگر بتواند فروشگاه زنجیره ای پرسپولیس را راه اندازی کند خوبست اما هرگز تاکنون موارد مشابه نتوانسته اند این دو تیم را به باشگاه نزدیک کنند.

یا مشاور رئیس مجلس چه کاری می تواند برای استقلال انجام دهد که نجف نژاد که رئیس فراکسیون ورزش بود نتوانست؟ اگر به تجربه باشد که نجف نژاد اشتباهاتش را در استقلال انجام داده بود.

در سیستم دولتی و با وجود دخالت های وزارت ورزش عملا انتخاب هیات مدیره به چه کار این دو تیم می آید؟

وقتی مربی را وزیر انتخاب می کند، اسپانسر را معاون وزیر، خریدها را خود وزیر کنترل کرده و قیمت می دهند، این مردان بزرگ در عرصه های دیگر را چرا باید به این دو تیم بیاوریم و هر هفته جلسه چلوکباب خوری در باشگاه « به قول ناصر حجازی» برقرار کنیم و در سفر ها کارها را شلوغ کنیم؟

 اگر هیات مدیره مدیر عامل را انتخاب می کرد، و مدیرعامل مربی را و کمیته نقل و انتقالات بازیکنان را زیر نظر سرمربی انتخاب می کردند شاید هیات مدیره بسیار مهم می‌شد و در آن صورت هم باید انتخاب های بهتری انجام می شد و کسانی به این پست ها وارد می شدند که بتوانند این دو باشگاه را با تغییرات جدی مواجه کنند و آنها را ساختار دار کنند.

با این وجود ما مردان بزرگی را بعضا در این دو هیات مدیره می بینیم که آنقدر پست های مهمی دارند که وقت نمی کنند بعضا به جلسه هیات مدیره این باشگاه ها بیایند و وقتی هم می آیند  یا زود می روند یا از فرط خستگی و نا آگاهی به این سیستم فقط نظاره گر هستند.

رئیس مالیات کشور برای استقلال چه کار می خواهد انجام دهد؟ آیا نباید همان افراد متمول را در هیات مدیره ها به شرط پول رسانی در این هیات مدیره ها نشاند تا آنها پول بدهند و استقلال و پرسپولیس هم معروفشان کنند تا معامله ای دو سر برد باشد به جای بده و بستان های خاص و عجیب ؟

 اینکه نجف نژاد «به عنوان مثال» پس از اینکه از مجلس خلع می شود از استقلال کنار گذاشته می شود می تواند ثابت کننده این موضوع باشد که هیات مدیره نه به ایده بلکه به شغل ها واگذار می شود و البته چون تصمیم را کسان دیگری می گیرند معمولا هیچ اتفاق خاصی جز مصاحبه های متعدد و البته تفرقه افکن حاصلی برای این دو تیم ندارند. نمونه این مصاحبه ها در استقلال و پرسپولیس همین چند ماه قبل مرور کنید تا ببینید چه نوشته ایم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 تیر 1395، کد مطلب:3691609 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین