پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
ظاهرا وزیرهم به محمدی آسان می‌گیرد. درحالیکه روزگذشته اولویت‌های امسال ۴ شرکت اصلی وزارت نفت از سوی زنگنه ابلاغ شد مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال کلنگ زنی طرح پتروشیمی سنقر بود.

شعارسال: ظاهرا وزیرهم به محمدی آسان می‌گیرد. درحالیکه روزگذشته اولویت‌های امسال ۴ شرکت اصلی وزارت نفت از سوی زنگنه ابلاغ شد مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال کلنگ زنی طرح پتروشیمی سنقر بود.

ظاهرا وزیرهم به محمدی آسان می‌گیرد. درحالیکه روزگذشته اولویت‌های امسال ۴ شرکت اصلی وزارت نفت از سوی زنگنه ابلاغ شد مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال کلنگ زنی طرح پتروشیمی سنقر بود. با اینحال وزیر نفت به وی ابلاغ کرد تا این مدیر زیرمجموعه اش بیشتر از همیشه هوای «تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های پتروشیمی متانول بوشهر (فاز ۱)، متانول کاوه و الفین ایلام» را داشته باشد. پروژه هایی استراتژیک که چندان هم محمدی برای آنان وقتی نداشته و بیشتر این روزها وی سرگرم کلنگ زنی‌هایی است که اگرچه خود معتقد است برخی از آنان ظرف ۱۲ تا ۱۴ ماه به بهره برداری می‌رسند اما در نهایت به اعتقاد برخی از کارشناسان تنها این مراسم‌ها حاصل رایزنی میان نمایندگان این شهرها با وزیرنفت بوده و وی تنها نماینده ای است برای آغاز طرحی نمادین که شاید افتتاح شود و شاید هم به درد پروژه های چون هنگام دچار گردد!

اما در اولین قدم قطعا نتیجه این کلنگ زنی‌ها اگر برای هر شخصی مفید واقع نشود برای نمایندگان این شهرها مفید خواهد بود و شانس انتخابات آنان در دور بعدی مجلس را بیشتر می‌کند. شاید بد نباشد به اظهارات نماینده سنقرو کلیایی در مجلس پس از پایان مراسم کلنگ زنی سنقر هم اشاره ای کوچک داشته باشیم:" وزیر نفت برای اجرایی شدن طرح پتروشیمی سنقر سنگ تمام گذاشت."

به هرحال امیدواریم طرح های کلنگ زنی مجتمع های پتروشیمی در مناطق مختلف کشور که چندی است مد شده و مسوولان از آن بهره کامل می‌برند به پایان رسیده باشد و مسوولان پتروشیمی اینبار به فکر تامین مالی پروژه های نیمه تمامی بیفتند که به دلیل کمبود منابع مالی به گل نشسته اند. ازاین طرح‌ها در هلدینگ خلیج فارس بسیار است که البته به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده اند و یا در حال متوقف شدند هستند. اما تا کنون علی رغم حل نشدن این مشکلات این هلدینگ بزرگ کشور از اسفندماه سال گذشته تا کنون دومین طرح جدید خود را کلنگ زده است. غافل از آنکه هنوز هستند طرح هایی که مردمان شهرهای مستقر شده این پروژه ها چشم به راه توسعه و رونق اقتصادی شهر و منطقه خود هستند. و البته هلدینگ خلیج فارس نیز تاکنون پاسخ روشنی به علب تاخیر این پروژه ها چون هنگام نداشته است.

دراین بین تنها نتیجه خوابیده شدن ۱۴ ساله پروژه هنگام اخبار گاه وبیگاهی است که به نقل از مسوولان این پروژه بالاخص از سوی مدیریت این مجموعه به رسانه ها ارسال می‌گردد و برخی از رسانه ها نیز برای انتشار آن کم نمی‌گذارند. دریغ از آنکه شخصی بپرسد که با تاخیرهای انباشته شده این پروژه چه خواهید کرد و یا اساسا دلیل این تاخیرها چیست ؟ آرزوی افتتاحی که در لابه لای خبرهایی چون موفقیت در نصب مکانیکی بخش‌های یک، دو و سه کانوکشن مربوط به ریفورمر اولیه در واحد آمونیاک این طرح به وزن ۶۳۰ تن گم می‌شود! غافل از آنکه این مرحله موفقیت آمیز نصب، ۱۴ سال به طور انجامیده است! اگرچه نمونه این طرح بسیار است و قطعا محمدی و یارانش بهتر از "نفتی‌ها" به آن واقفند اما باید دید چه زمانی مراسم های کلنگ زنی فرصتی برای حل مشکلات عمیق و کهنه پروژه های نیمه تمام این صنعت باقی می‌گذارند!

دراین بین "نفتی‌ها" روز شنبه هفته آینده پرده از هزینه های هنگفت برگزاری مراسم های گلنگ زنی این روزهای صنعت پتروشیمی با استناد به مدارکی موثق و انتشار ریز هزینه کردهای یکی از پروژه های کلنگ زنی شده اخیر برخواهد داشت که قطعا تاکید این پایگاه خبری به ضرورت توجه نهادهای نظارتی آنهم در شرایط اقتصاد مقاومتی به این مقوله مد شده را دوصدچندان خواهد کرد!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری نفتی ها  ، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1398 ، کدخبر:5716  www.naftiha.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین