پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
تصاویری از یک هواپیمای مرموز گلوله شکل منتشر شده است. طبق حق امتیازهای منتشر شده این هواپیما می تواند با سرعت ۴۵۰ مایل برساعت پرواز کند و نسبت به هواپیماهای تجاری سوخت کمتری مصرف می کند.

شعارسال: تصاویری از یک هواپیمای مرموز گلوله شکل منتشر شده است. طبق حق امتیازهای منتشر شده این هواپیما می تواند با سرعت ۴۵۰ مایل برساعت پرواز کند و نسبت به هواپیماهای تجاری سوخت کمتری مصرف می کند.

 به نقل از دیلی میل، به نظر می‌رسد یک هواپیمای فناورانه گلوله شکل که قابلیت صرفه جویی در مصرف سوخت را دارد، آماده نخستین پرواز خود می‌شود.

این هواپیما که Celera۵۰۰L نام گرفته در این اواخر تحت آزمایش‌هایی بوده است. شرکت کالیفرنیاییOtto Aviation Group این هواپیما را توسعه داده است. جالب آنکه جزئیات زیادی درباره این شرکت نیز منتشر نشده است

«اسکات هاو» یکی از خلبانان ناسا این هواپیما را رصد کرده است. او در یک پست اینستاگرامی نوشت: امروز هواپیمای عجیبی دیدم. به نظر می‌رسد این یک هواپیمای Celera۵۰۰L باشد. این یک هواپیمای آزمایشی است که پروانه‌های آن پشت موتور قرار گرفته اند.

آزمایش‌های این هواپیما در فرودگاه Southern California Logistics در ویکتورویل واقع در شمال لس آنجلس انجام می‌شوند.

طراحی عجیب Celera۵۰۰L سبب می‌شود عملکرد هواپیما ارتقا یابد و همچنین سرنشینان آن سفر هوایی راحت تری را تجربه کنند.

جالب آنکه شرکتSouthern California Logistics چند حق امتیاز اختراع در آمریکا ثبت کرده که شباهت بسیار زیادی به Celera۵۰۰L دارند. اسناد یک حق امتیاز ثبت شده این شرکت نشان می‌دهد سرعت Celera۵۰۰L به ۴۶۰ تا ۵۱۰ مایل برساعت می‌رسد.

همچنین هواپیمای مذکور می‌تواند در ارتفاع ۶۵ هزار فوتی پرواز کند. در کنار این موارد Celera۵۰۰L یک گالن سوخت را در ۳۰ تا ۴۲ مایل مصرف می‌کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد هواپیمای مذکور نسبت به جت‌های سبک فعلی ۱۰ برابر بیشتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌کند.

در کنار این موارد هواپیمای مذکور فقط به یک خلبان نیاز دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز ارزان است.

همچنین هواپیمای مذکور در ماه فوریه تاییدیه سازمان هوایی فدرال را نیز دریافت کرده است. با این وجود جزئیات زیادی درباره این هواپیما منتشر نشده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:  21خرداد 1398 ، کدخبر:4637758 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین