پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
سحر تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی ایران با کسب ۷۶ رای در مقابل نامزد عربستان موفق شد به عضویت شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در منطقه دو درآید.
شعار سال:رئیس سازمان هواشناسی ایران با کسب ۷۶ رای در مقابل نامزد عربستان موفق شد به عضویت شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در منطقه دو درآید.

 سحر تاج بخش، با کسب ۷۶ رای در مقابل نامزد عربستان موفق شد به عضویت شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در منطقه دو درآید.

شورای اجرایی EC سازمان جهانی هواشناسی WMO متشکل از نمایندگان کشورهای مناطق شش گانه WMO است و در آن کلیه مستندات این سازمان نهایی می شود.

ایران عضو منطقه ۲ آسیا است و ۶ صندلی در شورای اجرایی برای اعضای این گروه لحاظ شده که یک صندلی برای رئیس گروه (کشور امارات در حال حاضر) و ۵ صندلی برای سایر کاندیداهاست.

از منطقه دو، کشورهای ایران، عربستان، هند، چین، ژاپن و کره جنوبی کاندید شدند (۶ کشور برای ۵ صندلی) پس از یک سری مذاکرات سنگین و بدون توافق هر ۶ کشور برای رأی گیری به فروم اصلی رفتند.

در دور اول ۴ کشور هند، کره جنوبی، ژاپن و چین انتخاب شدند. ایران و عربستان با رای مساوی به دور دوم رفتند. در دور دوم ایران با ۷۶ رأی در مقابل عربستان با ۵۴ رأی موفق به کسب آخرین کرسی منطقه آسیا شد.

در این اجلاس آلمان نیز با کسب ۹۸ رای با شکست نامزد پیشنهادی آمریکا (۴۴ رای) به عنوان رییس WMO انتخاب شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:24خرداد1398،کد خبر: 4640200،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین