پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
یک میلیارد ملخ صحرایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شهرهای مختلف استان هرمزگان هجوم آورده‌اند. همزمان با گرم شدن مناطق آفریقایی، پوره‌ها (بچه ملخ) بالدار شده و به عربستان نقل مکان کرده‌اند، متأسفانه در عربستان مبارزه درست و اصولی انجام نشده و حجم بالای تراکم دستجات ملخ برای تغذیه به ایران کوچ کرده‌اند.
شعارسال: خبرها حاکی از آن است که این ملخ‌ها به استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، فارس و جزیره قشم هجوم آورده‌اند. موج جدید هجوم ملخ‌های دریایی آغاز شده است و در حال حاضر نصف استان هرمزگان را درنوردیده و تا عمق حداقل ۱۰۰ کیلیومتری استان پیش رفته‌اند. این ملخ‌ها روزانه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر توان پروازی دارند و در حال حاضر شهرهای شمالی استان هرمزگان را مورد حمله قرار دادن و خسارات زیادی و باغات مرکبات و زمین‌های کشاورزی وارد کردند. برای مبارزه با ملخ‌ها دو هواپیما، بیست و دو خودرو و بیست دستگاه سمپاش به سرعت وارد عمل شدند. استان هرمزگان برای مبارزه با ملخ‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 24 خرداد 1398 ، کدخبر: 98032411000 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین