پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
نماینده سازمان بازرسی کل کشور در دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه گفت: محمدرضا خانی مدیرعامل اسبق بانک سرمایه ماهی ۱۳۲ میلیون تومان حقوق می گرفته و کل دریافتی وی از این بانک بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

شعارسال: نماینده سازمان بازرسی کل کشور در دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه گفت: محمدرضا خانی مدیرعامل اسبق بانک سرمایه ماهی ۱۳۲ میلیون تومان حقوق می گرفته و کل دریافتی وی از این بانک بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور روز سه شنبه در دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه با ارائه توضیحاتی درباره نحوه بازرسی از بانک سرمایه و سنگ اندازی های متهم گفت: چگونه آقای خانی که با گروه بازرسی همراهی نکردند، اعلام می کنند نقش مهمی در پیشبرد اهداف بانک سرمایه داشته است.

وی که معتقد بود متهم بسیاری از مسائل را کتمان می کند، اظهار داشت: خانی پول هایی از شرکت توسعه ساختمان دریافت کرده ولی در بازجویی هایش نوشته که هیچ پولی دریافت نکرده است. آقای زارع پور اعلام کرده که خانی درخواست کرده تا پولی از طریق شرکت سایه گستر به عنوان علی الحساب به او و اعضای هیات مدیره پرداخت شود و قرار می شود مستندات آن را ارسال کند. دو مرحله به صورت علی الحساب به این افراد پول پرداخت می شود ولی چون مستنداتی ارسال نمی کنند، دیگر پولی به آنها پرداخت نشده است.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور افزود: مدارکی داریم که خانی حق حضور در جلسه می‌گرفت در حالی که حضور نداشته است. وظیفه مجمع عمومی عبارت است از تعیین هیات مدیره و تعیین میزان حقوق آنها اما مجمع عمومی تا مدت ها تشکیل نشده بود و همه پول‌ها به صورت غیرقانونی پرداخت می شده است. البته برخی از این افراد پول ها را پس داده‌اند.

‌قاضی دادگاه به وکیل متهم بانک سرمایه تذکر داد

رئیس دادگاه سوم ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به وکیل محمدرضا خانی مدیرعامل اسبق بانک سرمایه تذکر داد و گفت: اگر به دادگاه توهین کنید، علیه شما اعلام جرم خواهد شد.

اسدالله مسعودی مقام در این جلسه دادگاه، سخنان وکیل را قطع کرد و افزود: منظور شما از منع تعقیب چیست. لطفاً مفهوم حرفتان را بگویید. یعنی شما می گویید هر کسی بیاید اینجا باید محکوم شود، در حالی که این سخن در شأن وکیل نیست.

عزیزنژاد وکیل متهم گفت: در جامعه چنین سخنانی گفته می شود و اینگونه برداشت هایی وجود دارد که خبری از منع تعقیب نیست.

قاضی پاسخ داد: پس کسانی که تاکنون حکم برائت و منع تعقیب از دادگاه گرفته اند، چگونه بوده است؟ این حرف بدی است و جزو تخلفات انتظامی وکیل است و ما این موضوع را مطرح می‌کنیم. شما نباید بدون بررسی نظر دهید و ارزیابی کنید.

مسعودی مقام افزود: وکلا زمانی که وکیل شاکی هستند، به گونه ای دفاع می کنند و هنگامی که وکیل متهم هستند به گونه ای دیگر دفاع می کنند. گاهی وکلا بدون بررسی و آگاهی حکم صادر می کنند.

وی از این وکیل خواست تا نگاهی به احکام صادر شده که گاهی بیش از ۴۰۰ صفحه بوده است، بیاندازد و گفت: مردم این احکام را می خوانند و ارزیابی می کنند.

مسعودی مقام به وکیل خانی گفت: اگر دفعه بعد مطالبی ذکر کنید که نوعی توهین تلقی شود، علیه شما اعلام جرم خواهم کرد.

وی از این وکیل خواست تا از موکل خود دفاع حقوقی کند و افزود: شما ۱۰ دقیقه است که در مسائل حاشیه ای صحبت می‌کنید و یک مطلب حقوقی بیان نکردید. شما اگر از مسائل بانکداری اطلاع داشته باشید، به خوبی می توانید از موکل تان دفاع کنید. موکل شما دفاع کرده و مستندات هم ارائه داده است.

عزیزنژاد با پذیرش حرف قاضی به نکاتی اشاره و درباره کیفرخواست مطالبی را بیان کرد و از واژه مشکوک الوصول ایراد گرفت که با توضیحات نماینده بانک و رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان درباره انواع تسهیلات و معنای اصطلاحی مشکوک الوصول قانع شد.

وی برای بررسی پرونده از رئیس دادگاه درخواست مهلت کرد و گفت: روز گذشته مدارکی به دادگاه ارائه شد که برخی از مطالب مربوط به کیفرخواست نبود.

مسعودی‌مقام گفت: هیچکدام از مطالب ارائه شده خارج از کیفرخواست نیست. متهم برخی موارد را رد می‌کند و برای دلیل خود سند ارائه می دهد. شما پرونده را مطالعه نکرده‌اید. شما باید آیین نامه ها و دستورالعمل ها را بخوانید و بر اساس آن پاسخ دهید.

وکیل خانی موضوع خیانت در امانت را زیرسوال برد و قاضی ضمن ارائه تعریفی از خیانت در امانت از وکیل خواست تا درباره سناریو که در سخنانش بیان کرد، توضیح دهد.

رئیس دادگاه گفت: وقتی متهم دفاعیات مردود ارائه می‌دهد و نماینده دادستان مستندات خود را ارائه می کند آیا این سناریو است؟

عدالت در دفاع موثر است

مسعودی مقام خطاب به وکیل گفت: عدالت در برائت نیست. عدالت درست رسیدگی کردن و دفاع موثر است. عدالت را در خودتان تقویت کنید و وقتی آگاهی ندارید، دفاع نکنید.

وی افزود: باز هم اخطار می‌کنم انصاف آن است که اگر بلد نیستیم، یاد بگیریم و آنگاه دفاع حقوقی کنیم که متاسفانه ما دفاع حقوقی از شما ندیدیم. حالا خود متهم می‌خواهد دفاع کند.

متهم: وکیلم باید استعفا داده و پول ها را برگرداند

محمدرضا خانی با عذرخواهی از ریاست دادگاه و اظهارات عزیزنژاد گفت: چون من در بازداشت بودم دسترسی به وکیل نداشتم. ابتدا فخرالدین جعفرزاده را معرفی کردم که گفت نمی تواند و سپس آقای کیالاشکی معرفی شد ولی در روزی که باید حضور داشته باشد، حاضر نبود.

وی افزود: من با وکیلم تماس گرفتم و از او خواستم که حضور پیدا کند ولی آقای عزیزنژاد برای دفاع آمد که فرصت مطالعه پرونده را نداشت و فقط چند ساعت آن را مطالعه کرد.

خانی ضمن اعلام عزل عزیزنژاد افزود: اگر کیالاشکی توضیح قانع کننده ای ندهد، از او شکایت می کنم. او باید استعفا دهد و پول هایی را که به او دادم برگرداند.

این متهم همچنین از سازمان بازرسی کل کشور به دلیل نقل قول اشتباهی که دیروز ارائه کرده بود، عذرخواهی کرد.

وی درباره اظهارات روز گذشته نماینده دادستان پیرامون فروش اوراق موسسه آرمان از طریق شرکت توسعه ساختمان توضیحاتی داد و گفت که هیچ گونه دخالتی در این زمینه نداشته است.

وی از وجود یک بیماری در نظام بانکی کشور یاد کرد و گفت: رعایت حد فرعی در شرکت پایدار قشم صورت نپذیرفته است. چون عرف بانکی مسیر انجام این نوع تخلف اداری را برای بانک‌ها باز گذاشته تا از طریق شرکت‌های تابعه وارد شوند.

این متهم همچنین درباره شرکت هرمس توضیحاتی داد و گفت: قرارداد سه جانبه از طرف شرکت پایدار تجارت قشم و توسعه ساختمان که هر دو وابسته به بانک سرمایه هستند، با شرکت هرمس ایجاد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398 ، کدخبر: 483945،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
اون موقع برای افزایش اون کارگر بیچاره باید از هفت خوان رستم گدشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین