پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه سه شنبه ۲۴ اردیبهشت در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار می‌شود.

شعار سال: قاضی مسعودی مقام در آخرین روز‌های سال ۹۷ حکم دادگاه سه نفر از اعضای هیات مدیره سابق بانک سرمایه به نام‌های علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی را اعلام کرد و وعده داد که پرونده برخی دیگر از متهمان این بانک مانند رضوی در روز‌های آغازین ماه رمضان برگزار شود. البته وی به این نکته نیز اشاره کرد که هنوز پرونده از متهمان بانک سرمایه در دادسراست.

هر یک از این سه متهم بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و همچنین محرومیت از مشاغل دولتی به صورت دائمی محکوم شدند و قاضی مسعودی مقام، گفت که هنگام اجرای حکم این سه متهم به صورت همزمان با هم سکته کردند که پزشکی قانونی تأیید کرد این افراد می‌توانند زندان را تحمل کنند.

به گفته مسعودی مقام در این بانک تخلف ۲۹ هزار میلیارد ریالی صورت گرفته که بخشایش متهم به خیانت در امانت به میزان ۲۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال، کاظمی متهم ردیف دوم به مبلغ ۲۴ هزار و ۸۸۳ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال و توسلی به میزان ۲۵ هزار و ۱۲ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال است.

پرونده بانک سرمایه که مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان است بیش از ۷۰ متهم دارد و پای حسین هدایتی معروف به عابر تیم پرسپولیس نیز به دلیل بدهکاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به این دادگاه باز شد که قرار است به زودی حکم وی و سایر متهمانی که از این بانک تسهیلات گرفته اند از سوی قاضی مسعودی مقام اعلام شود.

به گزارش قوه قضاییه حالا کیفرخواست ۳۱ نفر از متهمان این پرونده به شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی ارسال شده و قرار است روز سه شنبه اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آنان آغاز شود.

متهمان این پرونده شامل سید محمدهادی رضوی دائر، بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع، احسان دلاویز، متهم به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق معاونت تحصیل مال از طریق نامشروع، محمدرضا خانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه دائر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت است.

محمدعلی هادی، بهمن خادم و مهرداد باقری از اعضای هیات مدیره وقت بانک سرمایه، یاسر ضیائی شیرکلائی، قائم مقام وقت بانک سرمایه، خیرالله بیرانوند، مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه، پرویز احمدی، سرپرست بانک و رئیس هیات مدیره وقت بانک سرمایه و علیرضا حیدرآبادی‌پور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت متهم هستند.

از دیگر متهمان این پرونده می‌توان به شهاب‌الدین حسامی، مانی رهبری، محمد سلمانی علائی، سالار بایرامی خلج، غلامرضا شیانی، سید ابوالقاسم سجودی جورشری، رحیم قنبری، احمد کولیوند، مجید زاهدی و حمیدرضا فاروقی اشاره کرد که متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت هستند.

محمود لطف‌اله پور، علی نانچیان، پیمان پویان مهر، علیرضا کلهر، نصرت‌اله فرخی، عباس عبدی، محمد سرخیل، سعید حسن‌زاده، علی پورمنزه، مجیدرضا خایانی و خانم پری یدیسار نیز متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 21 اردیبهشت 98، کد مطلب: 476185: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین