پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
«سنگ‌نگاره‌های دِهتَل» در شهرستان بستک محوطه‌ای تاریخی است که متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی بوده و به گفته‌ محققان، قدمت آن‌ها از دوره اسلامی تا حدود هزاره نهم پیش از میلاد متغیر است.

شعارسال:سنگ‌نگاره‌های دهتل بستک همچنان در انتظار قول‌وقرارها بوده و هنوز به ثبت نرسیده است.

«سنگ‌نگاره‌های دِهتَل» در شهرستان بستک محوطه‌ای تاریخی است که متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی بوده و به گفته‌ محققان، قدمت آن‌ها از دوره اسلامی تا حدود هزاره نهم پیش از میلاد متغیر است.

«خرداد ۱۳۹۶» اشکان مختاری، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: پرونده ثبتی سنگ‌نگاره‌های روستا دهتل شهرستان بستک برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور آماده شده» و این پرونده برای آغاز روند ثبت به واحد ثبت و حرایم هرمزگان تحویل شده است.

«مهر ۱۳۹۶» همزمان با روز جهانی گردشگری، انتشار گزارش و عکس‌هایی از سنگ‌نگاره‌هایی که با پیکور شکسته شده بود، باعث شد محسن ضیایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان برای بررسی موضوع به این محوطه تاریخی برود. وی تاکید کرد: قرار است با بررسی‌های شورای سیاست‌گذاری، سنگ‌نگاره‌های دهتل «آبان‌ماه» ثبت شود.

بعد از پیگیری برای نتیجه‌ی ثبت؛ در «آذر ۹۶» گفته شد به دلیل پراکندگی سنگ‌ها و هماهنگی با شورای روستا در خصوص محوطه، این موضوع زمان‌بر بوده و «تا دی ماه» پرونده ثبتی کامل و به تهران فرستاده می‌شود اما ۱۹دی، ۲۴پرونده ثبتی به غیر از این پرونده از هرمزگان به تهران فرستاده شد.

با شروع کار برومند، مدیرکل حال حاضر میراث فرهنگی هرمزگان نیز در این مورد صحبت و چندین بار قول پیگیری داده شد.

به گزارش دیده‌بان میراث فرهنگی، اما همچنان از پرونده‌ای که چندین بار به رسانه‌ها گفته شد تکمیل شده و ثبت ملی می‌شود خبری نیست و موضوع ثبت و حفظ آثار تاریخی این منطقه که می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد به کلافی سردرگم تبدیل شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ :10  تیر 1398 ، کدخبر:20914 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین