پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از هدفگذاری این وزارتخانه برای دستیابی به تولید ۱۶۰۰ گرم محصول به ازای مصرف هرمترمکعب آب در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

شعارسال: علیمراد اکبری در دومین روز همایش سازگاری با کم آبی که در وزارت نیرو در حال برگزاری است، اظهار کرد: روند بررسی آمار ۳۰ ساله نشان از کاهش بارندگی و رواناب ها و افزایش درجه حرارت دارد که این امر به دلیل افزایش گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی است و تنها مربوط به کشور ما نیست.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش منابع آب قابل استحصال کشور از ۱۳۰ به ۱۰۰ میلیارد مترمکعب، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، در سازگاری با کم آبی، میزان تولید در بخش کشاورزی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش پیدا کرده است.

وی، عوامل طبیعی و انسانی را در کاهش منابع آب موثر دانست و تصریح کرد: در جلسه مورخ ۶ اسفند ۱۳۹۶ هیات وزیران، بحث تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور، صمت و سازمان های برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست به تصویب رسید.

اکبری هدف از تشکیل این کارگروه را هماهنگی و پیگیری اجرای سازگاری با کم آبی در مناطق مختلف و اتخاذ تصمیمات مناسب عنوان کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین تصمیم های این کارگروه، تصویب برنامه های عبور از تنش آبی در سال ۹۷ در استان های اصفهان و خوزستان بود که باعث جلوگیری از مشکلات بزرگ در این استان ها شد.

وی، تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تولید غذا به دنبال تولید پایدار با اتکا به پایداری منابع از جمله آب است.

اکبری ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی بحث کاهش سطح زیر کشت آبی را در دستور کار قرار داده است و در عوض به دنبال توسعه عمودی با هدف اشتغال، درآمد و توسعه پایدار با منابع موجود آب و خاک است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش بهره وری آب کشاورزی در چند سال گذشته گفت: متوسط تولید محصول به ازای مصرف هر مترمکعب آب از ۹۰۰ گرم به ۱۳۲۰ گرم رسیده است و دستیابی به هدفگذاری ۱۶۰۰ گرم در افق ۱۴۰۴ قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه بهره وری آب کشاورزی هرسال ۷ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این امر باعث صرفه جویی ۳ میلیارد مترمکعب آب، افزایش تولید ۴ میلیون تن محصول و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 4تیر1398 ، کدخبر: 115340: www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
اگر الگوی مصرف اصلاح بشه این امار افزایش خواهد یافت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین