پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه‌ آزاد با بیان اینکه در دانشکاه آزاد حدود ۳۰۰ تشکل دانشجویی و هفت اتحادیه دانشجویی فعال است، اظهار کرد: بسیج دانشجویی نیز در ۲۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

شعارسال: اردوی آموزشی حیات طیبه ویژه تشکل‌های دانشجویی اسلامی سیاسی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دبیران و اعضای تشکل‌های فعال دانشجویی در واحد همدان دانشگاه آزاد آغاز شد.

این اردو که 31 تیر ماه ادامه دارد و دانشجویان در کارگاه‌های متعدد آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی شرکت می‌کنند.

در آیین افتتاح این اردوی آموزشی جشن میلاد امام رضا(ع) نیز برگزار و کیکی به همین مناسبت تهیه و بین دانشجویان حاضر در اردو توزیع شد. در این برنامه مرشد یداللهی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال دانشجویان مواجه شد. آیین مولودی خوانی به مناسبت تولد امام رضا(ع) و مسابقه‌هایی مختلف با جوایز متعددی برای دانشجویان برگزار شد. در پایان هر یک از دانشجویان به زبان محلی خود میلاد امام رضا(ع) را تبریک گفتند.

* جهان سلطه با تمام قدرت در حال مقابله با نظام جمهوری اسلامی است

محمد قربانی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی هم در آیین افتتاحیه این دوره اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای هستیم چرا که جهان سلطه با تمام قدرت در حال مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز جهان سلطه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی سیاسی و نظامی وارد عرصه نبرد با انقلاب اسلامی شده تا از نفوذ آن جلوگیری کند افزود: جهان غرب با تمام توان در حال مبارزه با ما است به طوری که همه به میدان آمدند و به معنای واقعی جنگ احزاب را در عصر حاضر شاهد هستیم .

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سعودی‌ها برای مقابله با ایران 160 میلیارد دلار به گفته رسانه‌های امریکایی اعتبار تخصیص داده‌اند، تصریح کرد: جهان غرب صرفاً به مبارزه خارج کشور بسنده نمی‌کند و در داخل نیز نفوذ یافته به طوری که ما در سریال گاندو تنها 10 درصد مسائل واقعی از این نفوذ را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اتاق فکر این هجمه نیز سازمان‌های امنیتی و موسسه‌های علمی و دانشگاهی در سراسر غرب است که به حدود 7 هزار موسسه می‌رسد ادامه داد: این موسسه‌ها با کار مطالعاتی و تحقیقاتی به دنبال مقابله با اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی با هدف نابودی آن هستند.

قربانی با اشاره به اینکه 17 عملیات در مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفتند تا انقلاب ناموفق شود خاطرنشان کرد: جنگ را با 20 ساله‌ها بردیم و امروز باید بپرسیم که چطور این پیروزی ها توسط اقشار مختلف جامعه همچون دانشجویان، خبرنگار، بنّاها و بساط فروشان به دست آمد؟

وی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم گفت: هیچ کس روزگاری فکر نمی‌کرد که یمن به مبارزه با سعودی‌ها و صهیونیست‌ها برود که این به دلیل صادر شدن انقلاب است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تشکل‌های ما نباید به فکر میز و صندلی و بلیت و این مباحث باشند، اظهار کرد: اگر مهدی باکری، سردار همدانی و دکتر چمران به این مسائل فکر می‌کردند ، امروز حماسه‌های بزرگ رخ نمی‌داد.

وی با بیان اینکه جوانان به مسؤولیت بزرگشان در جهان امروز بیندیشند، افزود: بسیاری از افراد در اوایل زندگی به دلیل مشکلات زندگی یک اتاق اجاره و آن را با پرده‌ای به دو نیم تقسیم می‌کردند .

قربانی با اشاره به اینکه امروز دشمنان در دانشگاه، حوزه‌های مختلف آدم دارند، تصریح کرد: حججی‌ها به خوبی از عهده امتحان خود برامدند و امروز نوبت امتحان ما و شما است .

وی با بیان اینکه نباید از تنگناها و مشکلات بترسیم و هراس به دل راه ندهیم، ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی برای رئیس دانشگاه کار نمی‌کنند و برای خدا و اهل بیت به میدان آمدند تا مسؤولیت تاریخی خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه 228 هزار شهید یقه یکایک ما را خواهند گرفت و می‌پرسند که برای پول کار کردیم و یا برای مکتب اسلام خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌توانند بر افرادی فائق آیند که برای خدا به میدان آمدند و این پیروزی برای نیروهای خدایی یک سنت الهی است.

* حضور ۳۰۰ تشکل و هفت اتحادیه دانشجویی فعال در دانشگاه آزاد

قربانی همچنین در جلسه پرسش و پاسخ دبیران و اعضای تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد حاضر اروی حیات طیبه با بیان اینکه در دانشکاه آزاد حدود ۳۰۰ تشکل دانشجویی و هفت اتحادیه دانشجویی فعال است، اظهار کرد: بسیج دانشجویی نیز در ۲۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه سه اتحادیه مهم دانشگاه آزاد اسلامی تغییراتی در اساسنامه خود انجام می‌دهند افزود: نخستین سری مشکلات، موانع تشکیلاتی در این اتحادیه‌ها است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید اسم تشکل نشان دهنده ماهیت و مانیفست آن تشکل شود تصریح کرد: کارکرد تشکل روشن است و باید عناوین آن‌ها گویای مسیری که آنان طی می‌کنند، شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ تشکل دانشجویی که ماهیت آنان کار تشکیلاتی نیست، تعطیل شده است ادامه داد: بخش عمده‌ای از تشکل‌های دانشجویی عضو هیچ اتحادیه‌ای نیستند

قربانی با اشاره به اینکه همه تشکل‌ها باید در یک اتحادیه عضو شوند خاطر نشان کرد: اگر این عضویت رخ ندهد تشکل‌ها منحل خواهند شد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم با ۳۰۰ تشکل به صورت تک تک ارتباط برقرار کرد گفت: ما باید با اتحادیه‌ها در ارتباط باشیم تا توانیم راهبری را به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه بخش قریب به اتفاق تشکل‌های دانشجویی دارای اساسنامه نیستند اظهار کرد: پس از عضویت در یکی از هفت اتحادیه، اساسنامه بر این اساس تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه محتواهای تشکل‌ها بر اساس عضویت در یکی از اتحادیه‌ها مشخص می‌شود افزود: در دانشگاه آزاد حدود ۱۸ دفتر جامعه اسلامی داریم که هنوز همه به طور کامل عضو نشدند.

قربانی با بیان اینکه عضویت در اتحادیه باعث حضور مداوم در دوره‌های آموزشی تشکیلاتی می‌شود تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی محدویت مالی برای حمایت نداریم به شرطی که همه شرایط مطرح شده را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حجتی برای کار نکردن وجود ندارد ادامه داد: هیچ تشکلی نمی‌تواند داشتن مشکل مالی را دلیلی برای کار نکردن و فعالیت نکردن عنوان کند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین جریان‌های هستند خاطرنشان کرد: بنابراین نباید به اختلاف‌ها دامن زد و سرباز بی مزد جریان‌های ضد انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای فرهنگی نیاز به منابع مالی ندارد گفت: هر هزینه‌ای نیز که لازم بدهد، اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه تأمین خواهد کرد.

* دانشجو نباید سربازی احزاب را کند/ اقتصاد لیبرال هیچ اعتقادی به عدالت ندارد

حمیدرضا حاجی‌بابایی در دوره آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه در جمع فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور با اشاره به وجود تفکر لیبرالی اظهار کرد: این تفکر در برخی دوران به خاطر تقویت فضای معنوی چون دفاع مقدس قدرت ظهور و بروز نیافت.

وی با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس تفکر لیبرالی آرام آرام در کشور ریشه دواند گفت: این تفکر معتقد است هرکس قدرت بیشتری داشته باشد برداشت بیشتری هم خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس ارزش‌های انقلابی، اقتصاد لیبرال را به گروگان گرفته بود و قدرت مانور به آن نمی‌داد اما امروز همین تفکر ارزش‌های ما را به گروگان گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد لیبرال هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد آن وقت باید خط ارزش‌ها و ارزش‌مداران پاسخگوی جامعه باشند گفت: یکی شهید داده و دیگری در حال ریاست است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اقتصاد لیبرال هیچ اعتقادی به عدالت ندارد، اقتصاد لیبرالی را در تضاد صد درصدی با دین، رهبری و انقلاب دانست و تأکید کرد: لیبرال‌ها با پول‌هایی که به جیب می‌زنند علیه دین تبلیغ می‌کنند تا افکار خود را به کرسی بنشانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش فناوری انهدام پهپاد آمریکایی را نمونه‌ای از دانش انقلابی دانست و با بیان اینکه تربیت‌شدگان مکتب الهی برای ارزش‌ها جان می‌دهند گفت: اگر امروز وقتی خبر از این داده می‌شود که ناوهای آمریکایی در خلیج فارس صف کشیده‌اند اما مردم ایران نه تنها وحشت نمی‌کنند که به آن می‌خندند این نماد انقلابی‌گری است.

وی در ادامه گرانی‌ برخی اقلام و هجوم برای خرید آن به خاطر این کمبود را نماد تفکر لیبرالی دانست و ادامه داد: این موضوع به خاطر آن است که مردم اعتمادی به اقتصاد ندارند چون این لیبرالی است اما به امنیت اعتماد دارند چون انقلابی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مجلس نماد انقلابی‌گری است اما دز آن پایین است گفت: اگر مجلس در رأس امور قرار گیرد، قوه قضاییه و مجریه در مسیر صحیح خود قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در قانون اساسی عنوان شده که مجلس می‌تواند رئیس جمهور را برکنار و وزرا را عزل کند و در تمام امور تحقیق و تفحص داشته باشد اما نمی‌توان مجلس را منحل کرد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: حال سوال اینجاست که نمایندگان ما در رأس امور هستند یا خیر؟ باید اعتراف کرد که مجلس ما در تراز مناسبی قرار ندارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود 5 میلیون کارمند شاغل و بازنشسته کشوری و لشگری در کشور گفت: دولت اعلام کرد به طور میانگین 20 درصد افزایش حقوق در نظر می‌گیرد که این مصداق بی‌عدالتی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در حالی که پیشنهاد شد همه افزایش 400 هزار تومانی داشته باشند در نهایت تا 10 درصد نیز در اختیار دولت قرار گرفت که به درستی اعمال نمی‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا مجلس به آن رأی نداد که بعد با پیگیری رأی آورد، قانون که به دولت ابلاغ شد، بند 158 به آن اضافه شد، ولی مشخص نیست از کجا آمده که همه اختیارات را به دولت داده است.

حاجی‌بابایی گفت: بعداً معلوم شد برخی از دستگاه‌ها با بخشنامه معاون اول از قانون مجلس استثنا شده‌اند، هر جای سیستم دولتی که حقوقی پرداخت شود حالا زیاد یا کم، زیر نظر دولت است چون مجلس بر اجرای قوانین نظارت دارد و سکوت آن به معنای تأیید عملکرد دولت است.

وی افزود: افزایش حقوق برای برخی 400 هزار تومان بود و برای بعضی دیگر 5 میلیون تومان، مجلس هم تأیید کرده که فردی 63 میلیون تومان حقوق دریافت کرده و اگر نیست، باید مجلس مطرح کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مجلس باید بر عهده بگیرد افزایش 5 میلیون تومانی را تأیید کرده یا خیر؟ تصریح کرد: البته این حرف من بدان معنا نیست که همه حقوق یکسان دریافت کنند اما حقوق‌ها باید متناسب پرداخت شود.

وی گفت: رئیس مجلس بخشی از تخلف دولت را مطرح کرد، معاون اول رئیس جمهور نمی‌تواند بخشنامه دهد که قانون مجلس برای 9 دستگاه قابل اجرا نیست.

حاجی‌بابایی انقلاب اسلامی را به کشتی پرقدرتی تشبیه کرد که شتابان در حال حرکت است گفت: متاسفانه در این کشتی افرادی هم هستند که در اتاقی نشسته‌اند و هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این حرف به معنای ایراد از کشتی نیست افزود: همه باید تصمیم بگیرند افراد پرخور را فرمانده و مدیر نکنند، کسانی باید مدیریت را در دست بگیرند که بفهمند پول نداشتن برای خرید پنیر یعنی چه؟.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه بندی در قانون ششم توسعه داریم که برمبنای آن تماممسؤولان قبل از پذیرفتن مسؤولیت باید لیست اموال خود را ارائه دهند تصریح کرد: مدیران در این چهل سال باید پاسخگوی این باشند که اموال خود را چگونه به دست آورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مردم گرانی را تحمل می‌کنند اما فساد را نه اضافه کرد: برخی از مدیران حاضر نیستند در سخت‌ترین دوران اقتصادی کشور وضعیت را تحمل کنند که حقوق بالا نگیرند.

حاجی‌بابایی گفت: هر مدیری که در کشور از جیبش پول می‌ریزد حتماً به یک شیر وصل است، باید بگویم این فرد قابل اعتماد نیست، هرکس می‌خواهد باشد پس باید با او برخورد شود.

وی افزود: برای شفاف‌سازی حقوق نمایندگان مجلس هم اقدامات خوبی انجام شده و در کمیسیون در حال اصلاح است.

وی با اشاره به اینکه مبنای حفظ انقلاب تحقق عدالت است افزود: بعد از اعتراض نسبت به حقوق نجومی‌بگیران آنها ما را متهم به پوپولیستی بودن کردند، اگر هم حرف نزنیم به سکوت متهم می‌شویم که البته بنده بنای سکوت ندارم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه دو سال طول کشید دولت و مجلس را قانع کردیم درآمد کشور از محل هدفمندی یارانه‌های 31 هزار میلیارد تومان نیست گفت: تلاش شد درآمدهای دولت از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها به 140 هزار میلیارد تومان رسید و به خزانه واریز شد.

وی با بیان اینکه حقوق کمیته امداد و بهزیستی از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها چهار برابر شده است افزود: 6 هزار میلیارد برای بیمه کشاورزان و 4 هزار و 400 میلیارد برای بیمارستان‌ها اختصاص یافت و بسیاری از اقشار از این محل بیمه شدند.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس گفت: امروز در مسؤولیت‌ها با این مشکل مواجهیم که افراد نظرات و دیدگاه‌های خود را به روشنی مطرح نمی‌کنند برای مثال حرف‌هایی که نمایندگان در مجلس می‌زنند متفاوت از حرف‌هایی است که در مسجد محل زده می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید سربازی احزاب را کند افزود: دانشجویان باید حرف ناب بزنند و کمک کنند عناصر نامطلوب از قطار نظام پیاده شوند.

حاجی‌بابایی ضمن اینکه از دانشجویان خواست مطالبات خود را در چارچوب انقلاب از دولت، مجلس و قوه قضاییه پیگیری کنند گفت: اگر دانشجویان یکپارچه وارد میدان شوند و اجرای قانون را پیگیری کنند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما در این مجلس در اقلیت هستیم تصریح کرد: وقتی وزیری را استیضاح می‌کنیم و رأی نمی‌آورد، آخر سر هم 163 نماینده از او تقدیر می‌کنند چکار می‌توانیم کنیم؟

* حضور دبیران و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در نماز جمعه

دبیران و اعضای تشکل‌های فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جمعه حضور خود در اردوی حیات طیبه در استان همدان در نماز جمعه شرکت کردند.

* دانشگاه آزاد به دنبال این است دانشجویان را به علم و اخلاق مجهز کند

حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان هم در این نشست اظهار کرد: حوزه خلافت انسان همه مراتب هستی مخلوق است تا انسان به قول ملاصدرا در این عرصه خدایی کند.

وی با بیان اینکه دلیل اعتراض فرشتگان به خدا درباره خلافت انسان به دلیل گستره عظیم خلافت آدم بود افزود: همه مراتب هستی از اختیار بهره‌مند هستند و ملائکه در زمان آفرینش آدم محترمانه اعتراض می‌کنند .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ملاک خداوند برای مقام خلافت الله علم است تصریح کرد: خداوند در سوره بقره معیار و ملاک انسان را علم و دانش معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: البته منظور از علم و دانش، علمی است که از منظر هستی شناسی به خدا برسد و اگر نه علم منهای خدا نمی‌تواند انسان را به خدا برساند .

طالقانی با بیان اینکه علمی که اخلاق همراه آن نباشد از بمب اتم سر درمی‌آورد، خاطرنشان کرد: اگر اخلاق علم را همراهی نکند، انسان، گرگ انسان می‌شود و دانشگاه آزاد به دنبال این است که دانشجویان را به علم و اخلاق مجهز کند و شایستگی خلافت الهی را پیدا کنند.

* جوانان ایران اسلامی به مکاتب لیبرالی تو دهنی زدند

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در این دوره اظهار کرد: در طول 400 سال گذشته شاهد ظهور اندیشه‌هایی هستیم که مدعی بودند پس از آن‌ها اندیشه‌ای متولد نخواهد کرد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه دو قرن اخیر بیشترین تلفات انسانی را بر جا گذاشته است تصریح کرد: دنیا خشنی ایجاد شده است و اندیشه‌های دنیایی نتوانسته انسان را به اهداف خود برساند .

وی با بیان اینکه پس از رنسانس شاهد ظهور اندیشه‌های مختلفی هستیم ادامه داد: علم گراها، عقل‌گراها و تجربه‌گراها هر یک در برهه‌های زمانی ادعای پایان اندیشه‌ها داشتند و در نهایت پایان تاریخ را مطرح کردند تا پرونده اندیشه را ببندند .

قائمی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز لیبرال‌ها ادعا دارند که کامل‌تر از این مکتب وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر یک از این مکاتب مدتی عرصه جولان یافتند اما در مدتی کوتاه از صحنه به طور کامل کنار رفتند.

وی با تأکید بر اینکه همه این مکاتب دنیایی و مادی نتوانستند دوام بیاورند، گفت: بالاخره جریانی به نام انقلاب اسلامی ابراز وجود می‌کند و رشد می‌کند در حالی که برخی انتظار داشتند که به سرعت افول کند اما این گفتمان به لطف پایداری جوانان در هشت سال دفاع مقدس و تعمیق شناخت جامعه از این اندیشه این گفتمان تا کنون دوام آورده است و هر روز تقویت می‌شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در عرصه نظامی از دفاع مقدس تا کنون به مکاتب لیبرال تو دهنی زدند، اظهار کرد: در این شرایط این گفتمان باید به طول علمی به جوانان کشور و دنیا معرفی شود چرا که هر گفتمانی برای ماندگاری به نظریه پردازی و اقناع اندیشه‌ها نیاز دارد به ویژه در دوره‌ای فعلی که مدعی است عصر گفتمان‌ها و اندیشه است.

وی با بیان اینکه امروز ما به جوانانی نیاز داریم که آماده نبرد در عرصه جبهه‌های جنگ فرهنگی، علمی، فناوری و ... است افزود: سلاح امروز مطالعه است که باید در قالب دوره‌های مطالعاتی هدفمند قوام یابد .

قائمی با اشاره به اینکه باید برای همه شبهه‌‌ها پاسخ داشته باشیم تصریح کرد: اندیشه‌های سطحی و عاطفی فرصتی برای بقا ندارند بلکه اندیشه‌های عمیق و ریشه دار ماندگار می‌شوند .

وی با بیان اینکه ما امروز به دوره‌های آموزشی نیاز داریم که بتواند مطالعه عمیق را محقق کند ادامه داد: ما نیاز داریم که گفتمان دشمن را نیز به خوبی مطالعه کنیم چرا که مثلث لیبرالیسم با اضلاع زر و زور و تزویر که مبنای انسان محوری را جایگزین خدامحوری قرار داده است و هرگز با اسلام قابل جمع نیست .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه لیبرالیسم و اسلام متناقض هستند و قابل جمع نیستند خاطرنشان کرد: شائبه‌ها باید از اسلام کنار گذاشته شود و مشخص شود که روشنفکرهایی که از انقلاب اسلامی و لیبرال‌ها و یا کمونیست‌ها همزمان دفاع کند .

وی گفت: خیانتی که امروز می‌شود معرفی اسلام و لیبرالیسم و یا کمونیست به طور همزمان است در حالی که باید صادقانه اندیشه خود را مطرح کرد و به مخاطبان فرصت اندیشیدن داد .

قائمی با بیان اینکه جریان شناسی را باید در اولویت قرار داد اظهار کرد: با شخصیت‌ها نمی‌توان جریان‌ها را شناخت بنابراین باید به صورت عمیق اسلام را در قرآن، نهج البلاغه و ائمه اطهار مطالعه کنیم که در این صورت مطالعه هر جریان خطرآفرین نیست .

وی با اشاره به اینکه مکاتب دیگر توان ایستادگی در برابر اسلام ندارند افزود: ما باید اهل مطالعه مقاله نویسی و نظریه پردازی باشیم تا انقلاب خود را حفظ کنیم .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22تیر1398 ، کدخبر: 13980422000480: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین