پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از افزایش نامتناسب بودجه تامین وسایل کمک توانبخشی برای معلولان نسبت به افزایش قیمت این محصولات گفت: بودجه این حوزه نسبت به سال گذشته تنها ۲ میلیارد تومان افزایش داشته این درحالیست که برخی از اقلام وسایل کمک توانبخشی تا ۴ برابر افزایش قیمت داشته‌اند.محمد نفریه با بیان اینکه تجهیزات توان بخشی و کمک توان بخشی بسیار گران شده‌اند افزود: افزایش قیمت به گونه‌ای است که با این بودجه جوابگوی هزینه‌های آن نیستیم.

شعار سال: محمد نفریه با بیان اینکه تجهیزات توان بخشی و کمک توان بخشی بسیار گران شده‌اند افزود: افزایش قیمت به گونه‌ای است که با این بودجه جوابگوی هزینه‌های آن نیستیم.

وی افزود: برای مثال تا سال گذشته بودجه این بخش ۴٠ میلیارد تومان بود که این مبلغ امسال به ۴۲ میلیارد تومان رسیده است. بودجه این بخش تنها ۲ میلیارد تومان رشد کرده اما هزینه بعضی از وسایل کمک توانبخشی حتی تا ۴ برابر افزایش یافته است.

نفریه ادامه داد: تا سالهای گذشته برای ۷۰ هزار نفر هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی پرداخت می کردیم اما با توجه به افزایش اندک بودجه این بخش قطعاً امسال با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ها به شدت افزایش یافته است اظهار کرد: افزایش بودجه این بخش متناسب با افزایش هزینه‌ها نبوده است و در تلاش هستیم تا از طریق دیگری مانند جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی بتوانیم بخشی از این کمبود را جبران کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: معلول تا زمانی که وسایل کمک توانبخشی نداشته باشد نمی تواند در جامعه حضور پیدا کند. بعضی از این معلولان قطع نخاعی هستند و تا وسایل مورد نیاز را به این افراد نرسانیم نمی‌توانند وارد فضای اجتماعی شوند و این بخشی از مناسب سازی برای معلولان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار26تیر 98، کد خبر: 98042613607، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین