پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶
یوسف کامکار مدیرعامل آسایشگاه فیاض بخش: برای اجرای طرح جامع افزایش ظرفیت پذیرش معلولان 180 میلیارد تومان نیاز است.

شعار سال:

نویسنده : محمد حسام مسلمی

شاید با دیدن معلولان، برخی افراد جامعه احساس ترحم کنند و چه بسا این ترحم باعث ناراحتی این قشر از جامعه شود؛ اما بسیاری از این معلولان بیرون رفتن را به نشستن در کنج خانه ترجیح داده و با اراده های پولادین و روحیه ای خستگی ناپذیر توانسته اند بر مشکلات غلبه کنند و برخی از آن ها به مرحله ای از موفقیت رسیده اند که باور آن برای خیلی از افراد سخت است اما در کنار توانایی های افراد معلول، همه ما وظیفه داریم از این استعداد ها و توانایی ها حمایت کنیم و اگر قول و وعده ای می دهیم به آن جامه عمل بپوشانیم چرا که اندک حمایت هر کدام از افراد جامعه و مسئولان از این قشر می تواند بسیاری از این افراد را پرانگیزه تر و امیدوارتر کند؛ اگر دولت وعده می دهد در استخدامی 3 درصد سهمیه مختص معلولان باشد این در عمل محقق شود، اگر مسئولان می خواهند معلولان در جامعه حضور پیدا کنند باید معابر عمومی، ادارات و همه دستگاه ها برای مناسب سازی اقدام کنند و اگر هر کدام از ما احساس وظیفه می کنیم ، این حمایت و کمک به معلولان را باید در تمام طول سال ادامه دهیم. 12 آذر نیز که به عنوان روز جهانی معلولان نام گذاری شده، فرصتی را در طول سال فراهم کرده تا توجه همگان به این قشر معطوف شود. به همین مناسبت مدیرعامل آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش، روز گذشته نشستی خبری برگزار کرد تا از حال و روز این آسایشگاه، اقدامات انجام شده برای معلولان و سختی ها و مشکلات در این زمینه بگوید.


ماهانه 3 میلیارد تومان هزینه نگهداری معلولان آسایشگاه
یوسف کامکار مدیر عامل آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش با اشاره به مشکلات تامین هزینه های نگهداری از معلولان این آسایشگاه اظهار کرد: ماهانه بیش از سه میلیارد تومان هزینه نگهداری از معلولان آسایشگاه شهید فیاض بخش است که از این مبلغ 400 میلیون تومان یارانه توسط بهزیستی اختصاص می یابد که حدود 15 درصد کل این هزینه هاست و بقیه هزینه ها نیز توسط خیران و مردم تامین می شود. وی یادآور شد: خیرانی خارج از کشور نیز برای تامین هزینه های موسسه کمک می کنند اما در شرایط حاضر، خیلی از خیران هستند که دوست دارند کمک مالی کنند ولی به دلیل تحریم نمی توانند پول به ایران منتقل کنند.


افزایش هزینه ها به دلیل افزایش تورم
کامکار با بیان این که با افزایش تورم هزینه های آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش نیز بالا رفته است، اظهار کرد: از برخی دستگاه ها مثل آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، بهزیستی و اوقاف انتظار بیشتری داریم که از ما حمایت کنند، به ویژه دانشگاه علوم پزشکی که می تواند به لحاظ تامین دارو و خدمات درمانی به ما کمک کند. وی در ادامه به موضوع مناسب سازی معابر برای تردد معلولان اشاره کرد و افزود: معلولان از این بابت همیشه گلایه دارند و ما نیز این موضوع را به صورت مستمر پیگیری می کنیم، اگر قانون مناسب سازی معابر برای معلولان اجرا شود بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه برطرف خواهد شد.
وی همچنین از اجرای طرح جامع افزایش ظرفیت پذیرش در مرکز نگهداری معلولان شهید فیاض بخش خبر داد و گفت: در این طرح 45 هزار متر مربع به زیر بنای آسایشگاه در چندین مرحله افزوده می شود که هم اکنون فاز اول آن در مرحله فنداسیون است، برای اجرای کل طرح به اعتباری بیش از 180 میلیارد تومان نیاز است، همچنین هزینه تجهیز نیز 200 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی ضمن قدردانی از روزنامه خراسان به دلیل حمایت رسانه ای از آسایشگاه شهید فیاض بخش، از شهرداری مشهد و اداره کل بهزیستی استان نیز برای کمک در پرداخت هزینه پروانه ساخت این مرکز تشکر کرد.


با اجرای طرح جامع ظرفیت پذیرش معلولان به 1200 نفر افزایش می یابد
مدیر عامل آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش، به مزایای اجرای طرح جامع افزایش ظرفیت پذیرش معلولان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 500 نفر از معلولان در این مرکز به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند که با اجرای طرح جامع این تعداد به 1200 نفر افزایش می یابد، همچنین پذیرش روزانه سایر معلولان به صورت نامحدود است و می توانیم به آن ها خدمات ارائه کنیم. کامکار ادامه داد: 80 درصد معلولان آسایشگاه شهید فیاض بخش یتیم هستند و اگر قرار است کمکی صورت بگیرد این جا استحقاق بیشتری دارد.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در مرکز نگهداری معلولان شهید فیاض بخش در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه درمانی طی هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: 8200 ویزیت عمومی، 171 مورد روان پزشکی، 317 مورد ویزیت تخصصی داخلی، 232 مورد ارتوپدی و 10 مورد ویزیت قلب و عروق انجام شده است؛ همچنین برای 9 هزار نفر نیز در کلینیک دندان پزشکی مرکز پرونده تشکیل شده که تنها 3 درصد خدمات این کلینیک به خود معلولان مرکز شهید فیاض بخش ارائه می شود و 97 درصد مربوط به سایر معلولان استان، کشور و حتی خارج از کشور است. وی افزود: بیش از 6 درصد کارکنان آسایشگاه از خود معلولان مرکز هستند که زمینه اشتغال آن ها را فراهم کرده ایم، همچنین مسکن معلولانی که ازدواج می کنند نیز تامین می شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی،تاریخ انتشار:7آذر1398،کد خبر:228759،khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
مسئولان کی وفای به عهد کردن که این دومیش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین