پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سامانه پیامکی معبر به منظور تقویت مناسب‌سازی به صورت کشوری راه‌اندازی شده است، هر معلول که از خانه خارج می‌شود در صورت مواجه شدن با موانع می‌تواند با ارسال پیامک موضوع را پیگیری کند.

شعار سال: علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولان برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۷۰۰ معلول در سطح استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، این تعداد شامل معلولیت‌های مختلف از جمله جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، ذهنی و ضایعه نخاعی است.

وی افزود: معلولان در حوزه‌های مسکن، اشتغال و توانمندسازی حمایت و به آن‌ها مستمری در زمینه پیشگیری از معلولیت پرداخت می‌شود، علاوه بر این طرح‌های غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک برای شناسایی و پیشگیری از معلولیت در سنین صفر تا شش سال انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در حوزه مداخلات نیز خدمات حمایتی شامل طرح‌ها و برنامه‌های ارزشمند و به‌هنگام ارائه می‌شود، ارائه خدمات نگهداری از افرادی که امکان نگهداری آن‌ها در خانه میسر نیست و همچنین خدمات روزانه شامل فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی و خدمات کمک توانبخشی و تجهیزات کمک توانبخشی نیز بر حسب بضاعت به این افراد ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: قانون جامع حمایت از معلولان ۳۴ بند دارد که در بند ۲۸ آن برای معلولان شدید و خیلی شدید منابعی جهت کمک معیشتی در حال پیش‌بینی است که در کنار مستمری آن‌ها پرداخت شود، سال گذشته ۱۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور برای اجرای این قانون و سال جاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شد که عملا تخصیص نیافت با این حال بهزیستی از طریق منابع داخلی خود توانست حدود ۶۰ درصد این قانون را اجرا کند.

وارثی به تشریح قانون حمایت از معلولان پرداخت و یادآور شد: بند الف ماده یک این قانون مبنی بر تشخیص معلولیت است که با اجرای آن در استان قزوین هفت هزار و ۶۵۰ معلول شناسایی ۷۶۵۰ و به مددجویان سازمان اضافه شد.

وی افزود: ماده دو این قانون موضوع مناسب‌سازی را دنبال می‌کند، در استان قزوین اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است که به واسطه آن استان قزوین در ارزیابی مناسب‌سازی در سطح کشور به عنوان یکی از استان‌های معرفی شد و سال گذشته در استان هفت دستگاه دارای مناسب‌سازی مطلوب بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: همچنین بر اساس ماده ۱۱ این قانون تسهیلات چهار درصدی اشتغال به میزان ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود؛ امسال ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای قزوین پیش‌بینی شد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن پرداخت و متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند، تعهد و اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین در سال جاری ۶۷۰ نفر بوده که تاکنون برای ۴۰۳ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به سامانه معبر تصریح کرد: سامانه پیامکی معبر به منظور تقویت مناسب‌سازی به صورت کشوری راه‌اندازی شده است، هر معلول که از خانه خارج می‌شود در صورت مواجه شدن با موانع می‌تواند با ارسال پیامک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ موضوع را پیگیری کند، پس از ثبت شکایت موارد مطرح شده با سازمان و شهرداری‌های مربوط منتقل و پیگیری می‌شود تا موانع برطرف شود.

وی تاکید کرد: براساس ماده پنج طرح حمل‌ونقل رایگان یا با تخفیف نیم‌بها برای هواپیما و قطار ویژه معلولان در استان قزوین نیز اجرا می‌شود و کسانی که گواهینامه یا معرفی‌نامه از بهزیستی دریافت کنند؛ می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 7 آذر 98، کد مطلب: 98090704851: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
اونجوری که بخوان اعلام کنن هزار سال میگذره انقد موارد متعدد زیاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین