پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دوتابعیتی ها، گفت: این وزارتخانه مسئولیت مستقیمی در امور امنیتی و اطلاعات نیروهای مسلح برعهده ندارد.

شعارسال: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دوتابعیتی ها، گفت: این وزارتخانه مسئولیت مستقیمی در امور امنیتی و اطلاعات نیروهای مسلح برعهده ندارد.

 امیر سر لشکر امیرحاتمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان طرح سوال علیرضا رحیمی و 26 نفر از نمایندگان دیگر در خصوص نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دوتابعیت ها و علت پخش آن در جلسه علنی مجلس، گفت: به استناد جزء یک ماده 207 آئین نامه داخلی مجلس نمایندگان می توانند برحسب وظایف تعریف شده از وزرای مسئول سوال کنند.

وی با بیان اینکه وظایف وزارت دفاع در چارچوب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مشخص است، افزود: این وزارتخانه در چارچوب اطلاعات و امور امنیتی نیروهای مسلح به صورت مستقیم مسئولیتی بر عهده ندارد و عمدتا نقش معاونت پشتیبانی فرماندهی معظم کل قوا را برعهده دارد.

امیر حاتمی با یادآوری اینکه موضوع سوال مطرح شده با ابهام قانونی مواجه است، اضافه کرد: این سوال به دستگاه های مختلفی مرتبط می شود که هرکدام در جای خود می تواند مورد رسیدگی قرار بگیرد اما با توجه به تاکیدی که هیات رئیسه مجلس داشت به این موضوع ورود کردم و نکاتی در این خصوص احصاء شده است.

رسیدگی به موضوع سوال در حیطه وظایف هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه موضوع این سوال مربوط به پخش فیلمی از سوی یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس است، گفت: برای حفظ شأن نمایندگان طبق قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید با استناد به ماده 2 قانون مذکور به شکایت ها علیه نمایندگان رسیدگی کند بنابراین موضوع در حیطه هیات نظارت بوده و در صلاحیت وزارت دفاع یا هیچ مقام اجرایی دیگری نیست.

انتصاب فیلم پخش شده در صحن علنی به سپاه غیرمسئولانه بود

وی ادامه داد: سازمان اطلاعات سپاه به صورت مکتوب و مستند پاسخی به بنده دادند که این پاسخ را به ریاست محترم جلسه تحویل می دهم. براین اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده است فیلمی که در صحن علنی مجلس نمایش داده شده به لحاظ موضوع با فیلمی که در کمیسیون محرمانه تلقی شده مشابهت داشته ولی فیلم پخش شده در صحن علنی فاقد سندیت و اعتبار رسمی بوده است و به لحاظ اصالت نیز متفاوت است ضمن اینکه انتشار و انتصاب این فیلم در صحن علنی به سپاه غیرمسئولانه عنوان شده است.

وی یادآور شد: فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی پخش شد در خصوص یکی از پرونده های امنیتی بوده که پرونده آن در قوه قضائیه در حال رسیدگی است و امروز نیز حکم این پرونده در حال اجرا است لذا وزارت دفاع قضاوتی در خصوص محتوای آن پرونده نمی تواند داشته باشد چرا که ما اطلاعی از محتوای آن نداریم.

امیرحاتمی تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی که امروز در آن گرفتار هستیم و شاهد تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان هستیم، تلاش ما به عنوان نیروهای مسلح بر حفظ و اقتدار جمهوری اسلامی است و همه نمایندگان نیز از این تلاش نیروهای مسلح در مقاطع مختلف حمایت کردند.

وی حمایت قاطع اخیر نمایندگان از سپاه را نیز نشانه این مهم برشمرد و تصریح کرد: انتظار دارم ضمن استمرار این حمایت از ما اجرای قاطع وظایف تعریف شده برای نیروهای مسلح را مطالبه کنید و ما نیز با تمام قوا این مسئولیت را به سرانجام خواهیم رساند.

وزیر دفاع یادآور شد: امیدوارم نمایندگان مواردی از این دست که دارای بار امنیتی و قضائی برای کشور است را از ساز وکار قابل اجرای دیگری پیگیری کنند تا بتوانیم تعامل نیروهای مسلح با مجلس را بیش از پیش گسترش دهیم./


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  خانه ملت ،تاریخ انتشار: 31 تیر1398،کدخبر:431227 www.icana.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
این جور مواقع همه سعی میکنن خودشون عقب بکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین