پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: تقویت و توسعه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در قالب صندوق‌های شهرستانی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری موجب تقویت و پایداری تولید، توسعه اشتغال و تثبیت جمعیت در حوزه روستاها می‌شود.

شعارسال: سید عبدالکریم رضوی اردکانی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی زیرساخت توسعه‌ای غیردولتی برای ساماندهی نظام مالی- اعتباری و ایجاد و توسعه زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی هستند.

وی افزود: این صندوق اقدامات مناسبی در جهت عدالت اجتماعی و رونق ‌بخش کشاورزی در کشور دارد و به دلیل تنوع فعالیت‌های خود از جمله صندوق‌های ممتاز در کشور است.

رضوی اردکانی اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در برخی از حوزه‌ها همچون تأمین نهاده‌های دامی به یک الگو در سطح کشور تبدیل‌ شده و ما همواره از تجارب موفق این استان در بخش‌های مختلف، استفاده می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تأکید بر جلب مشارکت مردم در مسیر توسعه استان، گفت: تأمین منابع مالی برای برنامه‌های توسعه استان و استفاده از ظرفیت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و منابع مالی خرد در اختیار مردم در شرایطی که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است ازجمله مسائل مهم به شمار می‌رود که باید به آن توجه کرد.

محمدرضا پورمحمدی عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی را مثبت خواند و اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در بخش‌های مختلف، شاهد فعالیت هرچه بیشتر این صندوق در استان باشیم.

وی نسبت به تقویت این صندوق در استان نیز قول مساعد داد و افزود: چشم‌انتظار ماندن به بودجه و اعتبارات دولتی، راهگشا نبوده و نخواهد بود و باید با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی در بین مردم، مشارکت اقشار مختلف در فعالیت‌های اقتصادی را افزایش داد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز مهاجرت معکوس به روستاها در استان خبر داد و افزود: توجه ویژه به ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در روستاها و تلاش برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار باعث رونق سکونت در روستاها شده و هزینه‌هایی همچون سامان‌دهی حاشیه‌نشینی و مشاغل کاذب در شهرها را به کمترین میزان خواهد رساند.

وی همچنین با بیان این که مخالف انحصارگرایی در بخش‌های مختلف هستم، تصریح کرد: از فعالیت‌های ارزشمند سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در زمینه خروج واردات نهاده‌های دامی از انحصار قدردانم و امیدوارم این روند در بخش‌های دیگر نیز استمرار داشته باشد.

گفتنی است؛ در این دیدار نمایندگان شرکت مادر تخصصی در صندوق‌های استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیران عامل صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری این استان حضور داشتند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 1مرداد1398 ، کدخبر: 116987: www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین