پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۲۲۲۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی از جریان‌های نزدیک به دولت و اصلاحات برای معرفی گزینه آموزش‌وپرورش، گفت:گزینه وزارت آموزش‌وپرورش سیاسی نباشد و از جنس معلمان باید باشد.

شعار سالحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی درباره چانه‌زنی برخی احزاب و گروه‌ها برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: باید اذعان کنیم حوزه آموزش برای برخی به‌عنوان یک ماشینی برای گرفتن رأی تعریف شده که این نگاه غلط است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جای تعلیم و تعلم است، نه محلی برای پیشبرد اهداف سیاسی تصریح کرد: اینکه برای معرفی وزیر آموزش و پرورش هر کسی پرچم یک نفر را در دست بگیرد و هر جریانی بخواهد گزینه‌ خود را معرفی کند پذیرفتنی نیست و دولت نباید اجازه دهد آموزش و پرورش محل جولان احزاب سیاسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در راستای وظایف و مسئولیت‌های خودش حرکت کند، بیان کرد: به صراحت می‌گویم در دوره‌ای آموزش و پرورش به دفتر حزبی خاص تبدیل شد و لازم است این تابلو از بالای وزارت آموزش و پرورش برداشته شود و نام مقدس آموزش و پرورش با قوت خود باقی بماند و نمایانگر هویتش باشد.

سلیمی درباره شاخصه‌های فردی که تصدی آموزش و پرورش کشور را در دست می‌گیرد، اظهار کرد: فردی که در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت می‌گیرد باید از جنس آموزش و پرورش باشد و مشکلات این حوزه را بشناسد تا بتواند برای رفع مشکلات راهکار ارائه دهد.

به اعتقاد نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، توان اجرایی کردن نظام تحول آموزش و پرورش، توجه به دانشگاه فرهنگیان، توجه به تولید محتوا در آموزش و توجه ویژه به بخش پرورش از دیگر شاخصه‌های فردی است که در رأس وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ برخی از افراد نزدیک به جریان اصلاحات در خارج و داخل مجلس فشارهای زیادی به دولت وارد آوردند تا گزینه‌ای اصلاح‌طلب و سیاسی به مجلس معرفی شود. مولاوردی معاون سابق رئیس‌جمهور از لزوم معرفی گزینه اصلاح‌طلب و زن به وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد.

همچنین رحیمی‌جهان‌آبادی نیز از معرفی گزینه‌ای مانند؛ سعیدی نماینده زن تهران برای آموزش‌وپرورش خبر داد. البته حسینی گزینه مطلوب طیف اصلاح‌طلبان دولت است و جریان نزدیک به اعتدال و توسعه از زینی‌وند حمایت می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار3 مرداد 98، کد خبر: 406706، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
اگر روزی در حوزه های تخصصی از آدم های سیاسی استفاده نکنیم روزیه که میشه به آینده امیدوار شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین