پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ادامه فعالیت صالحی را در صندوق بازنشستگی کل کشور غیرقانونی اعلام کرد.

شعارسال: سید میعاد صالحی در دهم فروردین امسال از سوی شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کل کشور انتخاب شد که این انتصاب در میانه اخبار داغ سیل زیاد مورد توجه قرار نگرفت، اما بعد از آن بسیاری از نمایندگان با نگاهی به سابقه کاری، تحصیلات و عملکرد وی در این صندوق انتقادات بسیاری به وزیر داشتند.

صالحی مسئولیت‌هایی همچون دبیر کارگروه نخبگان قرآنی بنیاد ملی نخبگان، عضو کمیسیون مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیر کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو کمیته نگارش سند راهبردی کشور در امور نخبگان، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعداد‌های برتر، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری طرح‌های صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، عضو کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش بنیان و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را برعهده داشته است.

در صورتی که صندوق بازنشستگی کل کشور دارای یک زیر مجموعه عظیم اقتصادی با بیش از ۱۱۰ شرکت کنترلی و مدیریتی است که از این تعداد بالغ بر ۶۰ شرکت از جمله شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی، صنایع شیر ایران و ... طی سال‌های ۱۳۹۰-۱۳۷۸ تحت عنوان واگذاری و یا رد دیون دولتی به این صندوق منتقل شده است که این مسایل می‌تواند بیانگر جایگاه بسیار مهم این صندوق در کشور باشد.

*استعلام از سه ناحیه درباره صالحی

براین اساس احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: براساس شرایطی که در تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی برای روسای سازمان‌ها و صندوق‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شده، ادامه فعالیت صالحی در جایگاه مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری غیرقانونی است.

وی با تاکید براینکه روسای سازمان‌ها و صندوق‌های تعاون باید دارای پنج شرط در زمینه‌های رشته تحصیلی، مدیریت، انفورماتیک، پزشکی و سابقه باشند، بیان کرد: یک بار در سال ۹۰-۹۱ مرتضوی با حضور در جایگاه مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کشور این قانون را زیر پا گذاشت و خسارت‌های بسیار زیادی را به کشور به ویژه تامین اجتماعی وارد کرد، اکنون هم شریعتمداری وزیر کار با انتصاب صالحی دچار این اشتباه شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس افزود: میعاد صالحی دکتری مکانیک و هوا فضا دارد و نوع سابقه و رزومه وی هیچ ارتباطی به مدیریت صندوق بازنشستگی کل کشور هم ندارد، ما این موضوع را به شریعتمداری چندین بار تذکر دادیم و حتی وی برای پاسخگویی به سوال من درباره این موضوع در جلسه کمیسیون اجتماعی هم حضور یافت.

*نظر منفی هر سه ارگان درباره صالحی

بیگدلی تصریح کرد: شریعتمداری وزیر کار در آن جلسه اعلام کرد که درباره صالحی استعلام کرده و منتظر جواب آن است، اما ما از مجلس این موضوع را از سه ناحیه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور استعلام گرفتیم که تقریبا هر سه سازمان نظر ما را تایید کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات حضور میعاد صالحی را در جایگاه مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کل کشور را مغایر قانون اعلام کردند و سازمان اداری و استخدامی هم ضمن تایید این موضوع گفت که حضور این شخص براساس شاخص‌های ذکر شده در قانون منعی ندارد، اما در غیر اینصورت باید این سمت را ترک کند.

وی اظهار کرد: حدود دو هفته پیش قرار بود سوال من از وزیر کار درباره حضور غیرقانونی صالحی در صندوق بازنشستگی کل کشور در صحن مطرح شود، اما با شریعتمداری به تفاهم رسیدیم که تا پایان مرداد ماه این موضوع تعیین تکلیف شود و در صورت وجود مدارک قانونی، آن را به مجلس ارائه کند در غیر این صورت از صالحی در جای دیگری استفاده شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 5مرداد1398 ، کدخبر: 407089: ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین