پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
یکی از مهمترین ملاک های داوطلبان برای انتخاب دانشگاه و محل تحصیل تسهیلات خوابگاهی است، موضوعی که با توجه به قیمت نجومی مسکن در شهرهای مختلف کشور فراهم کردن مسکن در شهرهای غیراز شهر بومی سخت و ناممکن خواهد بود.

شعارسال: انتخاب رشته کنکور ۹۸ از روز ۲۰ مرداد آغاز و داوطلبان تا ۲۴ مرداد ۹۸ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. بر این اساس کلیه داوطلبانی که بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه سراسری مجاز به انتخاب رشته هستند باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، پیوست ها و دستورالعمل انتخاب رشته، کدرشته های مورد نظر خود را بر اساس آن از گروه های آزمایشی مجاز انتخاب کنند. داوطلبان ابتدا کدرشته های مورد علاقه را به ترتیب ابتدا در فرم پیش نویس ثبت کنند و پس از اطمینان از صحت آن، از ۲۰ مرداد تا ۲۴ مرداد ۹۸ بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش درج شده است، با وارد کردن کد کاربردی، کد رهیگری، کد کارنامه و یا شماره پیگیری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

اما یکی از مهمترین ملاک های داوطلبان برای انتخاب دانشگاه و محل تحصیل تسهیلات خوابگاهی است، موضوعی که با توجه به قیمت نجومی مسکن در شهرهای مختلف کشور فراهم کردن مسکن در شهرهای غیراز شهر بومی سخت و ناممکن خواهد بود.

جالب آنجا است که در اطلاعیه سازمان سنجش درباره تسهیلات رفاهی آمده است: "به کلیه داوطلبان توصیه میشود قبل از انتخاب رشته، برای اطلاع از وضعیت خوابگاهها و امکانات رفاهی و همچنین نحوه ارائه خدمات دانشجویی هر دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی، به وبگاههای اینترنتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عال ی ذیربط ، مراجعه نموده و از نحوه ارائه این خدمات اطلاع حاصل نمایند".

همچنین "دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مجری دورههای نوبت دوم (شبانه)، از ارائه خوابگاه، وام تحصیلی، سرویس ایاب و ذهاب و سایر تسهیلات رفاهی به دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه) بطور جد معذور میباشند. لذا به داوطلبان توصیه می گردد انتخاب رشته خود را بومی نموده و رشته / شهر محل سکونت خود را انتخاب نمایند".

در ادامه وضعیت خوابگاه های 30 دانشگاه برتر کشور آمده است:

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:20مرداد1398 ، کدخبر: 323511: www.iusnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین