پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 10
کد خبر: ۲۲۷۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
مرضیه عزیزی روز سه شنبه در حاشیه تجدید میثاق دانش آموزان استثنایی شهر تهران با آرمان‌های امام راحل در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران هم اکنون در حدود یکهزار و ۸۰۰ نیروی انسانی دارد که نسبت به جمعیت ۶ هزار نفری دانش آموزان آمار کمی است.

شعارسال: معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: مدارس پایتخت با کمبود نیرو در بخش‌های آموزگار، هنرآموز، توانبخشی و همچنین تجهیزات نوین آموزشی مواجه است.

مرضیه عزیزی روز سه شنبه در حاشیه تجدید میثاق دانش آموزان استثنایی شهر تهران با آرمان‌های امام راحل در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران هم اکنون در حدود یکهزار و ۸۰۰ نیروی انسانی دارد که نسبت به جمعیت ۶ هزار نفری دانش آموزان آمار کمی است.

وی ادامه داد: طیف گسترده دانش آموزان استثنایی از جمله کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، اوتیسم و جسمی حرکتی هر کدام نیروی انسانی خاصی را می طلبد که آموزش و توانبخشی را سخت کرده است.

عزیزی با اشاره به اینکه آموزش کودکان استثنایی در هر کدام از موارد معلولیت نیازمند امکانات و تجهیزات نوین است، افزود: بخشی از این تجهیزات باید خریداری و بخشی نیز نوسازی شود که دانش آموزان با کیفیت بهتری تحصیل کنند.

وی بیان کرد: کلاس‌های درس دانش آموزان کم توان ذهنی در زمان حاضر نیازمند هوشمند سازی، کلاس‌های درس ناشنوایان نیازمند دستگاه‌های نوین تربیتی و شنیداری، شنوایی شناسی و کلاس های دانش آموزان اوتیسم به شدت نیازمند تجهیزات خاصی است که باید تامین شوند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۶ مرکز آموزش دولتی، غیر انتفاعی و غیر دولتی در شهر تهران به دانش آموزان استثنایی خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: ۵۸ مدرسه دولتی، چهار مدرسه غیر انتفاعی و ۱۴ مرکز آموزش غیر دولتی در شهر تهران فعال است.

عزیزی ادامه داد: کلانشهر تهران با ۶ هزار دانش آموز استثنایی هم اکنون نیازمند هشت مدرسه جدید به خصوص در حوزه اوتیسم است که باید احداث شود.

وی یادآور شد: تراکم کلاس های درس دانش آموزان اوتیسم و جسمی حرکتی در حال حاضر بین سه تا پنج نفر و دانش آموزان کم توان ذهنی، ناشنوا و نابینا بین ۶ تا ۱۱ نفر است.

عزیزی با تاکید بر اینکه نگرش فرهنگی افراد جامعه نسبت به افراد معلول باید عوض شود، ابراز کرد: این کار نیازمند فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های خاص در جامعه است، عملکرد دستگاه‌های دولتی در مناسب سازی فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها و معابر برای معلولان در چند سال اخیر بسیار خوب بوده است.

به گزارش ایرنا، جمعی از دانش آموزان استثنایی شهر تهران امروز (سه شنبه) با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب و قرائت زیارتنامه و فاتحه به روح آسمانی امام راحل و آرمان‌های بلند ایشان تجدید عهد و پیمان کردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 ، کدخبر: 83435583،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
کلاس‌های درس دانش آموزان کم توان ذهنی در زمان حاضر نیازمند هوشمند سازی، کلاس‌های درس ناشنوایان نیازمند دستگاه‌های نوین تربیتی و شنیداری، شنوایی شناسی و کلاس های دانش آموزان اوتیسم به شدت نیازمند تجهیزات خاصی است که باید تامین شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین