پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۲۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور از بخشودگی بدهی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویانی که قبل از سال ۹۶ در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده باشد و بخواهند تا ۱۵ آبان ۹۸ برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کند دیگر نیازی به پرداخت شهریه ثابت ندارد و کل شهریه ثابت شامل بخشودگی می شود.
شعار سال:رئیس دانشگاه پیام نور از بخشودگی بدهی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویانی که قبل از سال ۹۶ در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده باشد و بخواهند تا ۱۵ آبان ۹۸ برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کند دیگر نیازی به پرداخت شهریه ثابت ندارد و کل شهریه ثابت شامل بخشودگی می شود.

 دکتر محمدرضا زمانی در نشست خبری که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن بیان این مطلب از تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان بدهکار خبر داد و گفت: بر اساس سیاست دانشگاه، دانشجویی که در مقطعی ترک تحصیل کرده و بعد از مدتی بازگشته و بخواهد ادامه تحصیل دهد باید شهریه ثابت خود را پرداخت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تسهیلات ایجاد شده، اگر دانشجویی قبل از سال ۹۶ در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده باشد و بخواهد تا ۱۵ آبان ۹۸ برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کند دیگر نیازی به پرداخت شهریه ثابت ندارد و کل شهریه ثابت شامل بخشودگی می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین تاکید کرد: زمان ثبت نام براساس سوابق تحصیل در دانشگاه پیام نور تا ۲۸ شهریور تمدید شد.

افزایش شهریه در سال جاری نداریم/آخرین وضعیت تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی

رییس دانشگاه پیام نور از ارائه طرحی در مجلس برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورت تصویب این طرح تعداد سه هزار نفر از این افراد تبدیل وضعیت خواهند شد.

 دکتر محمدرضا زمانی در نشست خبری، ضمن بیان این مطلب، دانشگاه پیام نور را بزرگترین دانشگاه دولتی توصیف کرد و گفت: تعداد ۴۳۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه ۵۰۰ مرکز و واحد در داخل کشور و ۴۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد. همچنین ۴ هزار عضو هیئت علمی در این دانشگاه به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت هستند و ۲۰ هزار عضو هیئت علمی مدعو در هر ترم به اساتید این دانشگاه اضافه می شود. همچنین ۱۰ هزار کارمند در این دانشگاه فعالیت می کنند.

به گفته زمانی ، در حال حاضر دانشگاه پیام نور باید به سمت دانشگاه نسل ۳ و نسل ۴ که دانشگاه کارآفرین و مهارت افزا است حرکت کند و با مدل خاص خود دانشگاه الگویی در بحث مهارت افزایی و کارآفرینی شود.

وی همچنین در خصوص تمرکززدایی در دانشگاه پیام نور نیز گفت: بسیاری از کارها به صورت متمرکز در سازمان مرکزی دانشگاه انجام می شد که از سال گذشته بحث واگذاری اختیارات به استان ها آغاز شد و سازمان مرکزی بیشتر نقش نظارتی دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به روند شفاف سازی در این دانشگاه اظهار کرد: سال گذشته و امسال در زمینه امور مالی و اداری شفاف سازی انجام و به مراکز در استان ها ارائه شد. در حال حاضر هر مرکز بودجه خود را می داند و دانشگاه به دنبال شفاف سازی بیشتر در هفته دولت ۴ سامانه رونمایی کرد تا بتواند شفاف سازی بیشتر در بخش های مختلف دانشگاه داشته باشد که می توان به میز خدمت الکترونیک، سامانه تسهیلات، سامانه نقل و انتقال اعضای هیئت علمی و سامانه امانت دیجیتال اشاره کرد.

بنا به گفته وی، دانشگاه پیام نور سعی کرده است از نظر کیفی نیز خود را ارتقاء دهد به طوریکه ۳۰ درصد رتبه های بالای دانشگاه های دولتی در مقطع ارشد از دانشگاه های پیام نور هستند. این دانشگاه در زمینه های فرهنگی و ورزشی نیز فعال است. ۲۱۰۰ انجمن علمی و ۱۶۰۰ کانون دانشجویی و ۳۴۰ نشریه دانشجویی دارد.

زمانی تاکید کرد: هر سال ۶ میلیون نفر آزمون در دروس مختلف این دانشگاه برگزار می شود و سهم آزمون الکترونیکی این دانشگاه ۴ میلیون و ۶۰۰ نفر است که قابلیت تبدیل به آزمون آنلاین و الکترونیکی را دارد. ترم قبل به ۲۲ درصد افزایش یافت و در حال حاضر یک و نیم میلیون آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می شود و ما امیدواریم تا پایان سال این ۲۲ درصد به ۴۷ درصد افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه کل شهریه تحت پوشش وام قرار می گیرد،‌افزود: دانشگاه پیام نور بخشی از درآمد خود را از کمک هزینه دانشجویان و شهریه به دست می آورد که مقدار این شهریه از سایر زیرنظام ها بسیار کمتر است و بر همین اساس تسهیلاتی برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند از آن استفاده کنند. دانشجویان این دانشگاه از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان استفاده می کنند.

زمانی تاکید کرد: در حال حاضر سهمیه دانشگاه نسبت به سال قبل دو برابر شده و دانشجویان بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند. همچنین این دانشگاه با ۳ بانک عامل تفاهم‌نامه همکاری دارد و در حال حاضر می تواند کل شهریه ۴۳۰ هزار دانشجوی این دانشگاه را تحت پوشش قرار دهد. همچنین با بنیادهایی نیز برای ارائه وام قرض الحسنه و وام بلاعوض به دانشجویان کم برخوردار نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

رییس دانشگاه پیام نور از راه اندازی مرکز خلاقیت خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در زمینه مهارت افزایی از سال قبل تمهیداتی را پیش بینی کرده است تا بحث مهارت افزایی را پیش برد. ۱۰ مرکز نوآوری، ۱۲۰ هسته نوآور، ۲۲ مرکز رشد و استارت آپ های مختلف در راستای مهارت افزایی در این دانشگاه ایجاد شده است. همچنین با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد مراکز نوآوری خلاقیت تفاهم نامه ای امضاء کرده‌ایم. در  این دانشگاه برای دانشجویان در حین تحصیل و برای فارغ التحصیلان دانشگاه نیز برنامه ریزی هایی برای یادگیری حرف مختلف پیش بینی کرده است.

زمانی افزود: همچنین این دانشگاه امکانی را فراهم کرده است که هر دانشجویی برای آزمون ترم می تواند نزدیکترین مرکز و محل سکونت خود را انتخاب کند.

وی همچنین به طرح مجلس برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر این طرح رای بیاورد، ۳ هزار نفر از این افراد تبدیل وضعیت خواهند شد.ضمن اینکه تعیین تکلیف اعضای هیئت علمی بلاتکلیف از سال گذشته آغاز شد و تا پایان شهریور تمام این افراد تعیین تکلیف می شوند ولی با این وجود امسال جذب عضو هیئت علمی جدید و کارمند نخواهیم داشت. چرا که نسبت کارمند به اعضای هیئت علمی این دانشگاه از نسبت معمول بیشتر است.

زمانی با بیان اینکه تصمیمی برای افزایش شهریه در سال جاری نداریم، گفت: تصمیمی به افزایش شهریه نداریم و اگر قرار باشد تصمیم بگیریم، به حداقل مجاز آن اکتفا خواهیم کرد. البته دنبال این نیز نیستیم، اما اگر ملزم به اجرا شویم، به حداقل افزایش اکتفا خواهیم کرد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:11شهریور1398،کدخبر:98061105657،www.isna.ir




اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین