پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سازمان بین المللی مهاجرت روز (جمعه) پیش بینی کرد که سال 2016 با 3 هزار مورد مرگ مهاجران و پناهجویان در دریای مدیترانه، که از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون شاهد آن بودیم ،مرگبارترین سال در دوره بحران مهاجرت خواهد بود.

شعارسال: سازمان بین المللی مهاجرت بر اساس آمار تلفات از ابتدای سال جاری میلادی پیش بینی کرد که سال 2016 مرگبار ترین سال بحران مهاجرت باشد. بر اساس گزارش این نهاد، سال گذشته (2015) میزان مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه در اکتبر (مهر/آبان) به سه هزار مورد رسید. تا آن زمان حدود نیم میلیون نفر از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده بودند.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنین اعلام کرد که حدود 250 هزار نفر دیگر خود را به اروپا رساندند.

جوئل میلمن سخنگوی این نهاد گفت: این کوتاه ترین مدت زمانی است که رقم مرگ و میر به 3 هزار مورد می رسد؛ در سال 2014 شمار قربانیان در دریای مدیترانه در سپتامبر (شهریور/مهر) به این رقم رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، از هر چهار قربانی، سه نفر حین تلاش برای رسیدن به ایتالیا از طریق شمال آفریقا و عمدتا لیبی فوت کرده است. سایر قربانیان در میانه راه ترکیه تا یونان و پیش از توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا برای قطع جریان پناهجویان، جان باخته اند.

به گفته میلمن، تقریبا حدود 2 هزار و 500 مورد مرگ از اواخر ماه مارس (فروردین) ثبت شده است که به روزانه 20 مورد مرگ در مسیر لیبی تا ایتالیا اشاره دارد. بیشتر قربانیان ساکنان غرب و شاخ آفریقا هستند، اما هرازگاهی اتباع پاکستان، بنگلادش و مغرب نیز در میان آن ها دیده می شود.

به گفته میلمن، حدود 84 هزار و 52 مهاجر و پناهجو تاکنون وارد ایتالیا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

به گفته وی، مهاجران در لیبی غالبا در بازداشتگاه ها نگهداری می شوند که در برخی موارد تحت کنترل گروه های تبهکاری و شبه نظامی هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1مرداد1395، کدخبر: 82159421: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین