پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
از محرومیت‌های جنوب کرمان زیاد شنیده‌ایم اما انصافا باید جهادی باشی تا از نزدیک این محرومیت را لمس کنی و در گرمای داغ تابستان، منطقه‌ای را مقصد سفر تابستانی قرار دهی که می‌دانی نه از هوای خنک و لطیف خبری هست و نه از امکانات آنچنانی، اما دانشجویان جهادی این کار را کردند و تفریح و نشاط تابستانه‌شان، خدمت به مردمان محروم در جنوب کرمان است.
شعار سال:از محرومیت‌های جنوب کرمان زیاد شنیده‌ایم اما انصافا باید جهادی باشی تا از نزدیک این محرومیت را لمس کنی و در گرمای داغ تابستان، منطقه‌ای را مقصد سفر تابستانی قرار دهی که می‌دانی نه از هوای خنک و لطیف خبری هست و نه از امکانات آنچنانی، اما دانشجویان جهادی این کار را کردند و تفریح و نشاط تابستانه‌شان، خدمت به مردمان محروم در جنوب کرمان است.
جهادگری داغ تابستانی‌ در مناطق محروم جنوب کرمان+فیلم و عکس
از سوی بسیج رسانه دعوت شدیم برای اعزام به جنوب کرمان و دیدار با گروه‌های جهادی در شهرستان رودبار جنوب، بعد از نماز صبح به همراه چند نفر از همکاران حرکت کردیم و ساعت هشت صبح وارد شهرستان جیرفت شدیم و پس از توقف و استراحتی در دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت به سمت رودبار حرکت کردیم.

از محرومیت‌های جنوب کرمان زیاد شنیده‌ایم اما انصافا باید جهادی باشی تا از نزدیک این محرومیت ها را لمس کنی و در گرمای داغ تابستان، منطقه‌ای را مقصد سفر تابستانی قرار دهی که می‌دانی نه از هوای خنک و لطیف خبری هست و نه از امکانات آنچنانی، اما دانشجویان جهادی این کار را کردند و تفریح و نشاط تابستانه‌شان را، خدمت به مردمان محروم در جنوب کرمان انتخاب کردند.
اولین مقصد ما روستای هیرگلو از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب بود فاصله این روستا تا مرکز شهرستان ۴۰ کیلومتر است و گروه جهادی شهید تاجیک دانشگاه کهنوج در این روستا در حال ساختن یک مسجد بود.  
جهادگری داغ تابستانی‌ در مناطق محروم جنوب کرمان+فیلم و عکس
حجت خاوری مسؤول این گروه جهادی که دانشجوی مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی بود، گفت: حدود 6 ماه است که در حال ساخت مسجد روستا هستیم، حدود ۶۰ خانوار با جمعیت ۵۰۰ نفر در این روستا زندگی می‌کنند.

وی افزود: ۱۲ سال است مردم یک دیوار را بدون هیچ ایمنی به‌عنوان مسجد برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم‌ و صفر و دیگر مناسبت‌ها ایجاد کرده بودند، هزینه‌های ساخت این مسجد از کمک‌های مردم،  بسیج دانشجویی و اندکی هم از خیران تاکنون تامین شده است.

مسؤول گروه جهادی شهید تاجیک ادامه داد: همه افرادی که به ما برای ساخت این مسجد کمک می‌کنند عضو بسیج دانشجویی و از بومیان این منطقه هستند و انشاءالله تا پایان آبان ماه مسجد آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.
جهادگری داغ تابستانی‌ در مناطق محروم جنوب کرمان+فیلم و عکس
فاطمه یکی از افراد روستا در مورد عمده مشکلات روستای هیرگلو می‌گوید: نداشتن مسجد، سرویس بهداشتی، حمام و... از مشکلات این روستا است، برخی از مسؤولین به ما قول ساخت حمام و سرویس بهداشتی را داده‌اند اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات روستا نداشتن مسجد است که دانشجویان دست به کار شدند و مسجدی را برای ما احداث می‌کنند.

روحانیونی که با خانواده جهادگر می‌شوند

حجت‌الاسلام سیدمهدی نبوی مبلغ اعزامی از قم در روستای هیرگلو  اظهار داشت: مشکل حمام این روستا اکنون تا حدی بهترشده و قبلا این دیوارک‌ها برای حمام وجود نداشت.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی منطقه عنوان کرد: برای مشاوره در زمینه تربیت فرزند، خانواده، ازدواج و ... با شهر تماس می‌گیرند و گله‌مند هستند، یک ساعت کلاس همسرداری برای اهالی روستا گذاشتیم اما درخواست داشتند که این جلسات را ادامه دهید.

این مبلغ با ابراز گلایه از عدم حمایت مسؤولان برای کار در این روستاها عنوان می‌کند: حمایت تنها توسط مردم صورت گرفته و اگر اندک حمایتی از سوی دولت صورت می‌گرفت مشکل فقر فرهنگی در این مناطق برطرف می‌شد و اگر فقر فرهنگی برطرف شود، فقر اقتصادی هم برطرف خواهد شد.
تعداد بازدید : 4

نبوی تصریح کرد: اینجا که می‌گویند مناطق محروم است، محروم اقتصادی نیستند بلکه کشاورز هستند و دام دارند به دلیل اینکه دچار فقر فرهنگی‌اند و نمی‌توانند این امکانات را اداره کنند و به عنوان مثال 6 ماه کار می‌کنند و 6 ماه دیگر نمی‌دانند چه کار کنند و آورده خود را از دست می‌دهند.

مبلغ اعزامی از قم گفت: اگر دولت و مسؤولان حمایت کند این مشکل برطرف خواهد شد و اگر مسؤولان به‌مانند طلبه‌ها به صورت جهادی به این مناطق بیایند سرعت کار بیشتر می‌شود و به جای اینکه طی ۱۰ سال این پیشرفت‌ها صورت گیرد پنج یا سه سال جلوتر می‌افتد.

نبوی با اشاره به اینکه در این روستا روحانی ثابت وجود ندارد، گفت: اگر مسؤولان به این مناطق نیایند نمی‌توانند فقر فرهنگی را ببینند، فقط کافیست بیایند و ببینند بچه‌های گروه جهادی چه کارهایی انجام می‌دهند و بروند.

نبوی گفت: اعزام روحانی به این منطقه باید حمایت شود و دغدغه مسؤولان نیز باشد، من می‌توانم با هزینه شخصی خودم بیایم و برگردم اما آیا همه طلبه‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند؟

وی بیان داشت: تعداد طلبه‌های ما کم است و آن تعداد هم باید روحیه جهادی داشته باشند البته روحیه جهادی دارند و در این‌ مناطق دیده می‌شود بعضی از طلبه‌ها با خانواده خود حتی می‌آیند اما تعداد روستاها و مساجد زیاد است.

این مبلغ اعزامی از قم به مسائل و مشکلات مهمی در این منطقه اشاره کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به این مناطق شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:23شهریور1398،کدخبر:13980623000068،www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین