پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
به گفته اهالی روستاهای شمال پلدختر، آموزشگاه متوسطه دوم شهدای روستای سیل‌زده بابازید که در تحصیل دانش‌آموزان این منطقه نقش اساسی دارد، پس از سیل اخیر حذف شده و دیگر دانش‌آموزان در آن تحصیل نمی‌کنند.

شعارسال: جمعی از اهالی روستاهای شمال پلدختر اظهار کرده‌اند که تنها دبیرستان روستاهای شمال پلدختر توسط اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان در سال تحصیلی 99_98 حذف شده است.

به گفته اهالی محلی این آموزشگاه که در روستای سیل‌زده بابازید بنا شده، تنها آموزشگاه متوسطه دوم و متعلق به بخش مرکزی پلدختر دهستان ملاوی، با بیش از 20 روستا و جمعیتی بالغ‌بر 10 هزار نفر و محل تحصیل دانش آموزان این روستاها طی سالیان گذشته است.

جمعی از اهالی شهرستان پلدختر ضمن ابراز گلایه از این موضوع، اظهار کردند: ساختمان این دبیرستان در جریان سیل فروردین‌ماه سال جاری، دچار آسیب جدی شد و دانش آموزان با همکاری آموزش‌وپرورش شهرستان و استان مجبور به ادامه تحصیل در کانکس شدند.

به گفته این اهالی با توجه به بعد مسافت اغلب این روستاها و سیل‌خیز بودن مسیر تا مرکز شهرستان (پلدختر) و هزینه‌های بر رفت‌وآمد دانش آموزان انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به احیاء و تداوم فعالیت این آموزشگاه اقدام کنند.

اهالی روستاهای شمال پلدختر تأکید کردند؛ انتظار می‌رفت اداره کل آموزش‌وپرورش استان لرستان به‌منظور اظهار همدردی و حمایت از سیل‌زدگان و تسهیل در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان این روستاها، نسبت به تقویت این آموزشگاه اقدام کند، نه این‌که آن را حذف و موجبات انتقاد و گلایه و ناراحتی اهالی این منطقه را فراهم نماید.

این جمع از اهالی روستاهای شمال پلدختر از مسئولان آموزش‌وپرورش شهرستان پلدختر و استان لرستان خواستار پیگیری مجدانه اعضای شوراهای این روستاها و مسئولان شهرستان جهت مرهم نهادن بر زخم‌های ناشی از سیل اهالی این روستاها در راه‌اندازی آموزشگاه شهدای روستای سیل‌زده بابازید شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25شهریور1398 ، کدخبر: 13980624001163: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین