پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
مسئولان وعده داده بودند که دانش آموزان سیل‌زده مهرماه هیچ‌کدام بدون کلاس درس نمانند؛ وعده مسئولان گویا محقق شده و حالا دانش آموزان «تنگ لیلم» کلاس دارند، ولی کلاسشان سقف و در و دیوار ندارد!

شعارسال:  مسئولان وعده داده بودند که دانش آموزان سیل‌زده مهرماه هیچ‌کدام بدون کلاس درس نمانند؛ وعده مسئولان گویا محقق شده و حالا دانش آموزان «تنگ لیلم» کلاس دارند، ولی کلاسشان سقف و در و دیوار ندارد!

 دیدن دانش‌آموزانی که با لباس و کیف نو وسط خرابه‌ها حرف‌های معلم را املاء می‌کنند، پارادوکسی تلخ پیش روی مردم می‌گذارد، هرچقدر که دختربچه‌ها و پسربچه‌ها با اشتیاق لباسِ نونوار مهر به تن کرده‌اند، هنوز مدارس سیل‌زده لباس کهنه و مخروبه سیل را از تن درنیاورده‌اند.

مدرسه روستای «تنگ لیلم»

طی روزهای اخیر داستان مدارس سیل‌زده هر بار از شهرستانی روایت می‌شود و پلدختری‌ها بیشتر طعم تلخ خبرها آزارشان داده است، آخرین مورد ماجرای مدرسه سیل‌زده روستای «تنگ لیلم» است که با پیکری نزار پذیرای دانش آموزان شده است.

دیوارهای نیمه‌تمام حکایت وعده‌های نیمه‌کاره متولیان

دانش آموزان این روستا مهرماه خود را در حالی آغاز کردند که هنوز کف کلاسشان ردِ پای سیل دارد، سقفی بر سر ندارد و دیوارهای نیمه‌تمام حکایت وعده‌های نیمه‌کاره متولیان است.

نیمکت‌هایی که به‌زور خودشان را روی سنگ و شن کف کلاس نگه‌داشته‌اند حالا میزبان اشتیاق دانش‌آموزانی است که فکر نمی‌کردند قرار است مهر امسال رنگ بی‌مهری به خود بگیرد.

مسئولان نوسازی مدارس لرستان در واکنش به مشکلات مدرسه روستای «تنگ لیلم» گفته‌اند: مدرسه‌ای که در تصویر مشاهده می‌شود توسط اداره نوسازی مدارس ساخته نشده است و اصولاً ساخت مدارس با بلوک سیمانی در دستور کار ما نیست و این مدرسه استاندارد نیست و ممکن است برای دانش‌آموزان خطراتی داشته باشد!

مسئول روابط عمومی این اداره کل عنوان کرد: همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه در حال ساخت مدارس تخریب‌شده در اثر سیل هستند در شش ماه گذشته باوجود تمام محدودیت‌ها به‌اندازه چندین سال کار طاقت‌فرسا انجام‌شده است!

بیرانوند البته وعده کرد: ظرف ۱۰ روز آینده برای دانش آموزان این روستا کانکس مناسب برای تحصیل دانش آموزان ارسال خواهد شد!

مسئولان: برای مهرماه هیچ دانش‌آموز بدونکلاسی نداریم!

سخنان پر از تناقض این مسئول در حالی است که پیش‌ازاین بارها مسئولان وعده کرده بودند که قبل از آغاز ماه مهر مشکلات را در این مناطق حل‌وفصل می‌کنند.

آخرین نمونه از وعده‌های متولیان مربوط به اظهارات محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس لرستان است که در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به وضعیت دانش آموزان مناطق سیل‌زده استان، گفته بود: برای ابتدای مهرماه هیچ دانش‌آموز بدونکلاسی را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا فصل بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید با کمترین مشکل، آموزش‌وپرورش پلدختر و معمولان مدارس را آغاز کنند و دانش آموزان از مدارس خود نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان در اظهاراتی تابستان امسال به تجهیزات مدارس سیل‌زده پلدختر هم اشاره‌کرده و گفته بود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پس از سیل یکسری تجهیزات تحویل مدارس پلدختر شد و یکسری از تجهیزات نیز خریداری‌شده که تحویل داده می‌شود تا دانش آموزان بحران را پشت سر گذاشته و با شورونشاط سال تحصیلی را آغاز کنند.

نمونه وعده‌ها و اظهارات مسئولان در مدت‌زمان ۶ ماه طی شده از سیل فروردین ماه امسال را در جدول زیر مرور می‌کنیم.

جدول اظهارنظر مسئولان پیرامون بازسازی مدارس سیل‌زده

اظهارات

تاریخ

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان: هیچ دانش‌آموز لرستانی در مهرماه بدون کلاس درس نخواهد بود

۲۸ شهریور ۱۳۹۸

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تأکید کرد؛ پیگیری برای بازسازی مدارس سیل‌زده پلدختر و معمولان تا مهرماه

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خبر داد: آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس نوسازی شده شهرهای سیل‌زده لرستان

۹ شهریور ۱۳۹۸

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان: ۱۰۰کانکس برای تشکیل کلاس‌های درس در مناطق سیل‌زده لرستان توزیع شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۸

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خبر داد: ۳۰ مدرسه پیش‌ساخته برای دانش آموزان پلدختری تهیه شد

۵ مرداد ۱۳۹۸

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خبر داد: تعمیر مدارس سیل‌زده لرستان تا مهرماه سال جاری

۳۰ تیر ۱۳۹۸

بنابراین گزارش، مطابق اعلام مسئولان در جریان سیلاب ۴۲۳ فضای آموزشی استان خسارت دید که خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی این مدارس کمک کردند.

حجم خسارت‌های واردشده به زیرساخت‌های آموزشی لرستان ۲۳۲ میلیارد تومان برآورد شدحجم خسارت‌های واردشده به زیرساخت‌های آموزشی لرستان ۲۳۲ میلیارد تومان برآورد و گفته شد که به تجهیزات آموزشی استان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان خسارات واردشده است.

در مراسمی با حضور مسئولان و رسانه‌ها مهرماه امسال در آئینی ۱۰ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز سیل‌زده پلدختری سال تحصیلی جدید خود را در ۴۹۶ کلاس درس و در قالب ۱۵۱ مدرسه آغاز کردند؛ هرچند که در برخی روستاها آغاز سال تحصیلی به زیبایی مراسم نمادین مسئولان نبود!

این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش پیش‌ازاین بارها در تورهای تبلیغاتی رسانه‌ای و حتی با اعزام خبرنگاران از مرکز به مناطق سیل‌زده ضمن اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خود وعده‌های زیادی برای رفع مشکلات مناطق سیل‌زده داده بودند، وعده‌هایی که به نظر می‌رسد با آغاز ماه مهر بی‌سرانجامی آن‌ها آشکار شد!


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار: 11مهر1398،کدخبر:4736023 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین