پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به استقرار ۱۷۰ کانکس مدرسه در مناطق سیل‌زده این استان، گفت: همچنین ۳۱۰ مدرسه این مناطق تعمیر شده است.

شعارسال: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به استقرار ۱۷۰ کانکس مدرسه در مناطق سیل‌زده این استان، گفت: همچنین ۳۱۰ مدرسه این مناطق تعمیر شده است.

رضا زینی وند شامگاه سه شنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان در سخنانی با اشاره به پروژه مهر سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این رابطه داشته ایم.

۳۱۰ مدرسه سیل‌زده تعمیر شد

وی با بیان اینکه استان در قالب پروژه مهر به پنج قطب تبدیل شده است، عنوان کرد: همچین این امر در شهرستان ها و مناطق نیز عملیاتی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه شرایط استان امسال متفاوت با سال های دیگر است چرا که وقوع سیلاب را در لرستان داشتیم، گفت: در جریان سیلاب فروردین ماه حدود ۱۱۳ مدرسه لرستان تخریب شد و به ۳۱۰ مدرسه استان نیز آسیب جدی وارد کرد.

زینی وند، تصریح کرد: همچنین تجهیزات ۱۷۹ مدرسه استان در جریان سیلاب از بین رفت.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و ... در ایام تابستان کار بسیار پر حجم و سختی را پیش رو داشت که با اعتبارات بسیار خوبی که نوسازی مدارس، خیرین، استانداری و ... اختصاص دادند ۳۱۰ مدرسه تعمیراتی استان به طور کامل تا ۲۵ شهریور ماه تعمیر شد.

خریداری ۱۳ میلیارد تجهیزات برای مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بیان داشت: همچنین حدود ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس استان از محل اعتبارات نوسازی و حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خریداری شده است.

زینی وند، افزود: علاوه بر این ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی مدارس استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به ۱۱۳ مدرسه تخریبی استان در جریان وقوع استان، عنوان کرد: ساخت این مدارس شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده اند، افزود: ۳۴ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی در این رابطه به استان کمک شده است.

زینی وند، بیان داشت: همچنین استانداری نیز ۵۷ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آموزشی استان اختصاص داده است.

استقرار ۱۷۰ کانکس مدرسه در مناطق سیل‌زده

وی با تاکید بر اینکه با این اعتبارات کار ساخت ۱۱۳ مدرسه تخریبی در جریان سیلاب شروع شده است، گفت: نزدیک به ۶۲ مدرسه از این تعداد در حال اجرا هستند و بقیه نیز در دستور کار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بیان داشت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از سوی استانداری برای تعمیر مدارس استان اختصاص پیدا کرده که ۱۵۷ مدرسه که تعمیرات جزئی داشتند با این اعتبار تعمیر کردیم.

زینی وند با اشاره به اینکه در قالب پروژه مهر چند اقدام انجام شده است، افزود: ایجاد فضای فیزیکی، خرید تجهیزات، تامین کتب مدارس، سرویس مدارس، پوشاک مدارس، تدوین برنامه سالانه مبتنی بر سند تحول، ساماندهی نیروی انسانی و ... در این راستا انجام شده است.

وی، گفت: به جای مدارس تخریبی که در جریان سیلاب خسارت دیدند و برای اول مهر ماه آماده نمی شوند، ۱۷۰ کانکس پیش بینی شده است.

لزوم همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه مهر

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه در مناطق سیل زده به شدت مشکل تردد دانش آموزان را خواهیم داشت، گفت: با توجه به گل و لای باقی مانده و حجم خاکی که در این مناطق وجود دارد قطعا تردد دانش آموزان با مشکل مواجه خواهد شد.

زینی وند با تاکید بر اینکه استاندار لرستان به فرمانداران به عنوان رئیس پروژه مهر دستور دادند که اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهند، افزود: در این راستا از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و دهیاری ها انتظار داریم که در بحث هموار سازی مسیر های منتهی به مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از دستگاههای خدمات رسان استان نیز انتظار داریم که همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای ابتدای مهر ماه داشته باشند، عنوان کرد: همچنین نیروی انتظامی استان در بحث تردد دانش آموزان و روان سازی ترافیک در ابتدای مهر ماه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بر لزوم توزیع نوشت افزار و پوشاک بین دانش آموزان کم بضاعت از سوی دستگاههای حمایتی تاکید کرد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ،تاریخ انتشار: 26 شهریور1398،کدخبر:4721552 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
مگر قرار نبود کانکس ها جمع بشه و مدارس خیلی سریع بازسازی و ایمن سازی بشن ایا بچه های مردم باید با این شرایط دردناک و سخت درس بخوانن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
بچه های باید در محیطی امن درس بخوانن حق طبیعی هر کودکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین