پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان با بیان اینکه ۱۹۶۸ روستای استان تحت تاثیر مستقیم سیل بود گفت: ۳۳ هزار واحد خسارت دیده تعمیری و احداثی اعلام شد.

شعار سال: رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران این شهرستان در ارتباط با روند بازسازی منازل مسکونی مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: براساس ارزیابی‌ها در پی وقوع سیلی که امسال رخ داد یک هزار و 968 روستا تحت تاثیر مستقیم بارندگی و سیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حدود 47 هزار واحد مسکونی در استان لرستان مورد ارزیابی قرار گرفته است افزود: از این تعداد واحد مذکور 33 هزار واحد خسارت دیده تعمیری و احداثی اعلام شد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان عنوان کرد: برای بازسازی منازل سیل‌زده استان لازم بود استان‌های معین به کمک استان بیایند تا هم مدیریت خوبی داشته باشیم و هم اینکه در سریع‌ترین زمان از تجهیزات و امکانات استان‌ها استفاده کنیم تا روند بازسازی تسریع شود.

وی با اشاره به معین بودن پنج استان برای بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان گفت: در این راستا نیروهای اصفهان در پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در چگنی و کردستان در الیگودرز مستقر شدند.

خواجه‌ای با بیان اینکه تاکنون 33 هزار واحد خسارت دیده اعلام شده است تصریح کرد: از این تعداد 18 هزار و 500 واحد تعمیری و حدد 13 هزار واحد معیشتی بوده است.

وی در ارتباط با نحوه پرداخت تسهیلات به مردم مناطق سیل‌زده نیز بیان کرد: تسهیلات در دو مرحله برای ما ابلاغ شد که در مرحله نخست 14 هزار واحد تعمیری، 18 هزار واحد معیشتی، 7 هزار واحد احداثی روستایی، 800 واحد شهری ابلاغ شده بود و اواخر دو سه هفته قبل نیز مرحله دوم ابلاغ شده که در این مرحله نیز چهار و 800 واحد احداثی روستایی، 710 شهری، دو هزار واحد معیشتی و چهار هزار و 500 واحد تعمیری ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 43 هزار واحد به بانک‌های عامل استان معرفی شده است اظهارداشت: از این تعداد 36 هزار واحد عقد قرارداد شده و تاکنون 700 میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 20 مهر 98، کد مطلب: 2116519: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین