پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: چرا مسئولان استان گزارش ۸ هزار میلیارد خسارت سیل را به قرارگاه بازسازی سیل کشور نبرده‌اند این یک مطالبه‌گری است و انتظار داریم مسئولان استان به این مطالبات جواب عقلانی و منطقی دهند.

شعار سال: آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان اظهار داشت: خوشبختانه امسال تعداد زیادی از ناشران کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و از امتیازات این نمایشگاه این است که کتاب‌هایی تقریبا دیده می‌شود که مورد نیاز جامعه است و اینگونه نبوده که کتاب‌هایی که در انبار مانده و مورد نیاز نبوده به نمایشگاه آورده شود.

وی با بیان اینکه کتاب باید مورد نیاز و مخاطب داشته باشد افزود:کتاب غذای روح انسان است در نمایشگاه نیز انسان باید به دنبال این غذای روح باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب واقعا یک رخداد فرهنگی است و هیچ چیز جایگزین کتاب نخواهد شد اگرچه امروز سبک مطالعه‌هاعوض شده ولی سبک مطالعه‌ای که امروز رواج شده زوال پذیر است اما مطالعه کتاب دائمی، ماندگار و ارزشمند است. در حقیقت مطالعه مجازی یک کار روزمرگی است امروز ارزش دارد و روز دیگر بی‌ ارزش اما مطالعه کتاب همیشه ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش مسئولان در ایجاد نیاز به کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌ها گفت:اولین مسئولیت جهت ترویج مطالعه کتاب شورای فرهنگ عمومی استان است که در همین راستا باید برنامه‌ریزی کند، مصوباتی داشته باشد و این جهت اجرا مصوبات به مدیران ابلاغ شود.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد:در جلسه شورای فرهنگ عمومی یکی از مصوبات می‌تواند این باشد که مدیران به جای دادن کارت هدیه کتاب بدهند و این امر ترویج مطالعه است.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر موثر در بالا رفتن فرهنگ جامعه رسانه است خاطرنشان کرد:رسانه در جهت پیشرفت، سازندگی و نگهداری جامعه نقش کلیدی و مهمی دارد، هوشیاری، تحلیل‌ها،تذکرات و نقد اصحاب رسانه سبب حفاظت جامعه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان مهمترین کار رسانه را پیام رسانی دانست و اظهار داشت: با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری که اربعین رسانه پرقدرت عاشورا قلمداد کرده است برهمین اساس این رسانه پر قدرت را اصحاب رسانه با تبلیغ، تصاویر و تحلیل‌ها پر قدرت کرده‌اند.

وی افزود: از رسانه‌های استان انتظار داریم در جهت توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند و اجازه ندهند با یک هیاهو و جوسازی استان از پیشرفت باز بماند، پیشرفت استان باید برای رسانه‌ها یک ملاک و خط قرمز باشد.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: بعضی از کارها سبب پیشرفت است البته هیچ کاری بی نقص نیست و اگر کسی در صراط مستقیم است باید او را حمایت کرد و همچنین قدم‌هایی که برای استان برداشته می‌شود باید برجسته و عیب و نقص گفته شود ولی به گونه‌ای نباشد که بر اقدامات انجام شده غلبه پیدا کند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه منافع استان را دنبال کنند و هر مسئولی که به استان می‌آید باید از آنها منافع استان مطالبه شود ولی متاسفانه منافع استان فراموش می‌شود و معمولا با تملق و گزارش‌های کذایی و برگزاری جلسات ختم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان لرستان گفت: در سفر آقای نوبخت بنده به وی گفتم تسهیلات داده شده اما کمک دولت برای جبران خسارات سیل آیا بیش از هزار میلیارد بوده است؟که وی مدعی بود 8هزار میلیارد تهران در قرارگاه بازسازی سیل مطرح شود و هرچه مصوب شد ما داده‌ایم حال سوال این است چنانچه 8 هزار میلیارد برآورد خسارات درست است پس چرا به قرارگاه بازسازی سیل کشور برده نشده است ولی اگر برده شده نظر آنها چه بوده است.

وی بیان کرد: اینکه چرا مسئولان استان گزارش 8 هزارمیلیارد سیل را به قرارگاه بازسازی سیل کشور نبرده‌اند این یک مطالبه گری است و انتظار داریم مسئولان استان به این مطالبات جواب عقلانی و منطقی دهند و حال که سازمان برنامه‌ریزی و بودجه اعلام کرده که اعتبار لازم جهت بازسازی دارد چرا مسئولان استان لرستان از این فرصت استفاده نکنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 25 مهر 98، کد خبر: 2120189، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
در حقیقت مطالعه مجازی یک کار روزمرگی است امروز ارزش دارد و روز دیگر بی‌ ارزش اما مطالعه کتاب همیشه ارزشمند است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین