پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
آقای مهندس اسلامی! رانندگان ناوگان جاده‌ای کشور از جاده قدیم تهران-قم نه تنها لذت نمی‌برنند بلکه تردد از این جاده جزخستگی ،تکدر خاطر، فشارهای روحی و حوادث رانندگی چیز دیگری نصیبشان نمی‌کند. تقاضا دارم بازدیدی از این محور انجام فرمایید تا صف‌های طولانی کامیون‌ها را که نمی‌توانند سبقت بگیرند، همچنین ترافیک و خرابی‌های آن را از نزدیک مشاهده نمایید.

شعارسال: در چند هفته گذشته خبرهای خوبی از مسئولان در جهت کاهش تصادفات، ایمنی سفر، ستاد مستقل ایمنی حمل و نقل شنیدیم. وزیر راه و شهرسازی در همایش سازمان راهداری فرمودند «بهترین لحظات زندگی مردم سفر است. مردم از ما توقع جاده‌ای ایمن و با کیفیت دارند تا از سفرشان لذت ببرند».

ولی ایشان نفرمودند جاده‌های ایمن باید فقط مربوط به جاده‌های شمال کشور باشد یا همه 217 هزار کیلومتر جاده‌های کشور. البته جاده‌های شمالی و تفریحی گردشی کشور به خصوص آزاد راه تهران شمال برای کشور مهمتر است.

وضعیت یکی از جاده‌های مهم کشور را در زیر مرور می‌کنیم:

1- در نزدیکی پایتخت جاده قدیم تهران قم با 130 کیلومتر مسافت هنوز قسمت‌های مهم آن دوطرفه است.

2- ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از 12 استان کشور برای مقاصد استان‌های تهران و شمالی از این محور استفاده می‌کنند.

3- حجم تردد ناوگان بار در این محور بسیار زیاد است.

4- جاده قدیم قم تهران حادثه‌ساز است و فقط 50 کیلومتر آن یک طرفه و بزرگراه ابوده 80 کیلومتر دیگر آن دوطرفه دارای نقاط حادثه‌ساز است.

5-از بندرعباس تا استان قم با 1200 کیلومتر مسافت، راننده دچار خستگی جسمی می‌شود ولی از قم تا تهران راننده کامیون دچار خستگی جسمی، روحی و عصبی می‌شود. یعنی راننده با این وضع باید ترافیک تهران را برای تخلیه بارخود تحمل کند و تصادفی هم مرتکب نشود.

6- در این محور حدود 10سال است که شرکت راه‌سازی در حال ساخت باند دوم است و الان هم در حال کار ساخت هستند. 80کیلومتر جاده که فاقد تونل، فاقد زمین‌های کشاورزی وجنگل است هنوز در دست ساخت است. قسمت‌هایی از زیرسازی‌های آن در سال‌های گذشته چندین مرتبه در فصل زمستان و بارندگی‌های زیاد از بین رفت و دوباره زیرسازی شد.

7- نه تنها این محور به بزرگراه تبدیل نشده بلکه خرابی‌های زیاد آسفالت آن افزایش یافته که خسارات زیادی به ناوگان بار کشور وارد می‌کند.

8- یک سوال آیا ساخت آزادراه تهران شمال با بیش از 30 کیلومتر تونل آزادسازی مزارع و زمین‌های کشاورزی، جنگل، پل‌های زیاد ناهمواری و کوهستانی بودن آن و از همه مهمتر مخارج سنگین، برای گردش هموطنان مهمتر است یا 80 کیلومتر جاده اقتصادی ترانزیتی قدیم قم تهران که صاف و کم هزینه است. چقدر باید رانندگان در این محور دچار حادثه شوند و جان مال خود را از دست بدهند؟

در این زمینه برای ریاست جمهور سابق و همچنین برای وزیران اسبق راه آقایان خرم، رحمتی، نیکزاد، ترکان، بهبهانی و روسای سازمان رهداری آقایان خوانساری، بخارایی، افندی‌زاده، کشاورزیان و نیز معاونت‌های وقت این سازمان از جمله آقایان طبیبی، آدم‌نژاد، حسن‌نیا، ولی، محمودآبادی، واحدی و نیز ریاست اداره کل راه استان تهران، اداره راهداری قم، فرمانده پلیس راه کشور، روزنامه‌ها و ماهنامه‌های کشور پیشنهاد و نامه درخواست ارسال نمودم و ملاقاتهای زیادی هم انجام و 28 صفحه گزارش تقاضا فقط برای جاده فراموش شده قم تهران مرقوم و تحویل اما پیگیری موثری انجام نشد.

آقای مهندس اسلامی! رانندگان ناوگان جاده‌ای کشور از جاده قدیم تهران-قم نه تنها لذت نمی‌برنند بلکه تردد از این جاده جزخستگی ،تکدر خاطر، فشارهای روحی و حوادث رانندگی چیز دیگری نصیبشان نمی‌کند. تقاضا دارم بازدیدی از این محور انجام فرمایید تا صف‌های طولانی کامیون‌ها را که نمی‌توانند سبقت بگیرند، همچنین ترافیک و خرابی‌های آن را از نزدیک مشاهده نمایید.

محورهای استان‌های شرقی کشور با تردد کمتر ناوگان به بزرگراه تبدیل شده و محور اصلی و مهم ترانزیتی منتهی به پایتخت هنوز خراب و دوطرفه است!

*راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و همیار جامعه ایمن کشور از اصفهان

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تین نیوز، تاریخ انتشار: 24شهریور1398 ، کدخبر: 196223: www.tinn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
از این بازدیدها زیاد شده کویا صرفا جنبه تفریحی و ایرانگرید داره برای مسئولین چونکه فقط وعده میدن بدون عمل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین