پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
مراتع کشور، يکي از سرمايه‌هاي اصلي منابع طبيعي محسوب شده که در صورت عدم مديريت صحيح در نگهداري آن، ممکن است از بين بروند.

شعار سال : معاون آبخيزداري، امور مراتع و بيابان سازمان جنگل‌ها در مراسم توديع و معارفه معاون جديد امور مراتع اين سازمان گفت: اگر مديريت صحيحي براي مراتع کشور اعمال نشود، اين سرمايه ملي دچار مرگ خاموش شده و از بين خواهد رفت.

پرويز گرشاسبي با اشاره به اينکه مراتع، بيش از 60 درصد مساحت کشور را تشکيل مي‌دهند، افزود: 86 ميليون هکتار از مساحت سرزمين ايران پوشيده از مرتع بوده که متاسفانه در ساليان اخير، مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.

گرشاسبي ادامه داد: فشارهاي زيادي چه از طرف طبيعت و چه از طرف عوامل انساني به مراتع تحميل شده که باعث بياباني شدن مراتع فقير و درجه 3 کشور شده است، بنابراين موضوع بسيار جدي به نظر مي‌رسد.

وي معتقد است که مسوولان منابع طبيعي و دست اندرکاران سازمان جنگل‌ها بايد علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و پيش از نابود شدن سرمايه‌هاي طبيعي کشور در جهت بيابان زدايي، اقدامات موثر و به موقع انجام دهند. بنابراين رسالت مسوولان اين است که تا قبل از بياباني شدن زمين‌ها فکري براي حفاظت آنها بکنند و هر طور شده در حفظ پوشش گياهي بکوشند.

به گفته گرشاسبي، بايد اتفاقات تازه‌اي در سطح افراد تصميم‌گير و تصميم‌ساز نظام بيفتد تا بتوان با برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري‌هاي درست، در راستاي حفظ منابع طبيعي قدم برداشت.

اصلاح مديريت کوچ، مشارکت‌هاي مردمي و بهره‌برداران، استفاده مفيد از 4 هزار فارغ‌التحصيل منابع طبيعي در کشور و ارزيابي و نظارت دقيق سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخيزداري، از ديگر مواردي بود که معاون آبخيزداري، امور مراتع و بيابان سازمان جنگل‌ها به آن اشاره کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت موج ، تاریخ نشرخبر : 13 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب: - www. mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین